فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۸۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۲۰-۰۲-۱۴۰۲
کد ۸۸۹۹۴۰
انتشار: ۲۱:۰۸ - ۲۰-۰۲-۱۴۰۲

نیروگاه اتمی بوشهر مجدد راه اندازی شد

نیروگاه اتمی بوشهر مجدد راه اندازی شد
واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید ۱۰۰۰ مگاوات الکتریکی، از زمان شروع بهره‌برداری صنعتی در سال ۱۳۹۲ تاکنون با رسیدن به مرز تولید ۵۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تامین مطمئن بخشی از انرژی الکتریکی موردنیاز کشور به ویژه در استان‌های جنوبی و کاهش خاموشی ایفا کرده است. 
واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر که در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ به‌منظور انجام بازرسی‌های دوره‌ای و سوخت‌گذاری سالانه خاموش شده بود، پس از انجام فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده، روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه‌ جاری مجدداً به شبکه برق سراسری کشور متصل شد.
 
به گزارش ایسنا، هر سال به منظور بهبود عملکرد و حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن و مطمئن تجهیزات نیروگاه و بارگذاری سوخت جدید،  بازرسی دوره‌ای تجهیزات این نیروگاه انجام می‌شود.
 
هر سال به منظور بهبود عملکرد و حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن و مطمئن تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر و نیز به هنگام انجام عملیات و بارگذاری سوخت جدید، فرصتی فراهم می‌آید تا اقدامات لازم در زمینه بازرسی دوره‌ای تجهیزات این نیروگاه انجام شود.
 
بر این اساس و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیریت شبکه برق کشور، عملیات تعویض سوخت سالانه و بازرسی‌های برنامه‌ریزی شده این واحد نیروگاهی از تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد و پس از انجام این عملیات؛ واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از ساعت ۲۳:۱۸ روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه جاری مجدداً در مدار تولید قرار گرفت و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد. 
 
در انجام این عملیات کارشناسان، متخصصان، شرکت‌ها و پیمانکاران داخلی نقش بسیار مهمی ایفا کردند.
 
واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید ۱۰۰۰ مگاوات الکتریکی، از زمان شروع بهره‌برداری صنعتی در سال ۱۳۹۲ تاکنون با رسیدن به مرز تولید ۵۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تامین مطمئن بخشی از انرژی الکتریکی موردنیاز کشور به ویژه در استان‌های جنوبی و کاهش خاموشی ایفا کرده است. 
 
همچنین این واحد نیروگاهی با تولید نزدیک به ۶ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در سال ۱۴۰۱، نقشی تعیین‌کننده و تاثیرگذار در عبور از اوج تابستانی و زمستانی مصرف برق و انرژی در کشور داشته است. 
 
نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان یک واحد تولید برق سازگار با محیط زیست و انرژی پاک از ابتدای آغاز به‌کار تاکنون، موجب صرفه‌جویی به میزان حدود ۹۰ میلیون بشکه معادل نفت‌خام شده و نیز از انتشار نزدیک به ۵۷ میلیون تن انواع گازهای آلاینده زیست‌محیطی جلوگیری کرده ‌است.
برچسب ها: بوشهر ، نیروگاه‌
ارسال به دوستان
ستون نویس ورزشی آمریکا: تیم ملی ایران قربانی سیاست و تبعیض و بی عملی فیفا شد اتاق اصناف: فاکتورهای کاغذی دیگر اعتبار ندارند شهرهایی که قواعد سفر را تغییر می‌دهند (+عکس) دو روایت از «هسته سخت» نظام وقتی درگیری هست اما مالکیت نیست، سازمان از درون کند می شود وزیر آموزش و پرورش: جبران عقب‌افتادگی درسی دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه در تابستان ریزش بورس امروز ۷ تیر ۱۴۰۵/بازار سرمایه نزدیک ۱۰۰ هزار واحد سقوط کرد سخنگوی سپاه: از اینکه دولت به سپاه «نفت» داده باشد که بجنگد، اطلاعی ندارم هشدار مدیریت بحران مازندران/ از حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات فاصله بگیرید عاشقانه حدیثه تهرانی در آغوش همسرش کنار دریا (+عکس) راندمان نیروگاه های حرارتی امسال از مرز ۴۰ درصد عبور کرد روزنامه جوان: به گروسی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ای آسیب دیده را ندهید قانون سختگیرانه بریتانیا در موج گرمای ۴۰ درجه: کولرهای گازی از خانه‌ها حذف شود چرا از فاجعه سردشت غافل شدیم؟ خالکوبی چه بلایی سر ساعت‌های هوشمند می‌آورد؟