فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۸۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۲-۰۱-۱۴۰۲
کد ۸۸۶۱۳۳
انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۲-۰۱-۱۴۰۲

انصارالله یمن: برای همه گزینه‌ها آماده هستیم

انصارالله یمن: برای همه گزینه‌ها آماده هستیم
صنعا برای همه گزینه‌ها آماده است، اگر آنها صلح می‌خواهند ما اهل صلح هستیم و اگر جنگ می‌خواهند ما را هشت سال تجربه کرده‌اند.
عضو شورای عالی سیاسی یمن و یکی از رهبران جنبش انصارالله در سخنانی درباره مذاکرات جاری در صنعاء با عربستان سعودی تأکید کرد که یمنی‌ها هم آماده صلح هستند و هم آماده جنگ.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و یکی از رهبران جنبش انصارالله در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر ایفای نقش میانجیگر توسط عربستان سعودی در مذاکرات جاری در صنعاء و اظهارات سفیر عربستان در این باره اظهار کرد: دشمن در هر دور از مذاکرات، شایعاتی را مطرح می‌کند تا جبهه داخلی را متزلزل کند و مدافعان میهن را شیطان جلوه دهد.
 
الحوثی تاکید کرد: گفت‌وگو با عربستان به‌عنوان رهبر ائتلاف متجاوز پس از آمریکا صورت می‌گیرد و نتایج آن از مجاری رسمی به مردم یمن اعلام می‌شود. این گفت‌وگو از چارچوب پرونده انسانی خارج نشده است و مهمترین محور آن پرداخت حقوق‌ها است که به عنوان یکی از سلاح‌های ائتلاف برای نابودی یمن و مجازات ملت آن قطع شد.
 
وی در ادامه تاکید کرد که صنعا برای همه گزینه‌ها آماده است، اگر آنها صلح می‌خواهند ما اهل صلح هستیم و اگر جنگ می‌خواهند ما را هشت سال تجربه کرده‌اند.
 
در همین حال، محمد طاهر أنعم، مشاور شورای عالی سیاسی و عضو تیم آشتی ملی و راه حل سیاسی یمن نیز گفت که صنعا دارای سلاح‌های قدرتمندی است که می‌تواند از نظر اقتصادی و سیاسی به حکومت آل سعود آسیب برساند و به همین دلیل است که سعودی‌ها به دنبال راه حلی در صنعاء هستند.
 
أنعم افزود: نکته کلیدی این است که عربستان یک دشمن است و نه میانجی. این چیزی است که آنها به هر طریقی سعی در مانور دادن بر روی آن دارند و یکی از این تلاش‌ها اظهارات امروز سفیرشان بود که گفت برای یافتن راه حلی برای بحران یمن به صنعاء آمده است.
 
وی خاطرنشان کرد: عربستان همچنان در تلاش است تا از مسؤولیت خرابکاری در یمن فرار کند و موفق نخواهد شد. رهبری صنعاء رشوه دریافت نمی‌کند و یا قابل فروش نیست و بنابراین وضعیت متفاوت است.
 
انعم همچنین تاکید کرد: صلح با «لبخندهای زرد» (لبخند مصنوعی و به نوعی بی‌محتوا) حاصل نمی‌شود، بلکه با اعتراف به اشتباهات و مسؤولیت پذیری به دست می‌آید.
 
این اظهارات پس از آن بیان شد که محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن در چندین رشته توییت درباره سفرش به صنعاء و دیدار با مقامات انصارالله گفت: سفرم به صنعا به منظور ادامه تلاش‌های عربستان در پایان دادن به بحران یمن و حمایت از طرحی است که عربستان در سال ۲۰۲۱ ارائه کرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: الحوثی ، یمن
ارسال به دوستان
درخواست جالب سفارت ایران در غنا: کرواسی را ببرید تا ما صعود کنیم اهمیت بازسازی زندگی در دوران پساجنگ آمادگی کامل تهران برای میزبانی مراسم وداع با رهبر شهید عادت‌هایی که ممکن است شما را زودتر پیر کنند!(اینفوگرافیک) دادستان مازندران: ضابطان قضایی مکلف‌اند با مصادیق عریان‌سازی برخورد قانونی کنند ماموریت تاریخی کی‌روش برای صعود تیم ملی ایران عضو مجلس خبرگان رهبری: عده‌ای افراطیون کارشکنی می‌کنند که نادرست است/ مذاکره‌کنندگان باید هوشیار باشند پروازهای رامسر به شیراز، مشهد و بغداد برقرار شد سلطانیه زنجان میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور تظاهرات هفتگی علیه کابینه نتانیاهو ادامه دارد انتقاد زلاتان از داوری علیه ایران در جام جهانی ستایش اینفانتینو از جذابیت نبرد ایران و مصر پاسخ بیگلربیگی به امیرحسین ثابتی: دو روز قبل از نطق شما، با خواهش وزیر نفت و تنها بخاطر جلوگیری از به مخاطره افتادن مدیریت انرژی کشور استعفا دادم/ چرا رگ گردنتان برای گم‌شدن‌میلیاردها دلار ناشی از‌ فروش نفت باد نکرد؟ زمان بازگشایی مصلای تهران برای وداع با رهبر شهید مسکو: پالایشگاه نفت اوکراین در زاپوریژیا را هدف قرار دادیم