فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۲۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۱۸-۱۱-۱۴۰۰
کد ۸۲۶۱۲۵
انتشار: ۱۹:۲۲ - ۱۸-۱۱-۱۴۰۰

به پیک ششم کرونا می‌رسیم و فقط نگاه می‌کنید؟

به پیک ششم کرونا می‌رسیم و فقط نگاه می‌کنید؟
عجیب این است که در مترو تهران که زدن ماسک اجباری است ما شاهد این هستیم برخی از مسافران بدون ماسک از گیت‌های ورودی رد می‌شوند و وارد قطارها می‌شود، بدون اینکه کسی به آنها بگوید بالای چشم‌شان ابروست.

عصرایران؛ مصطفی داننده- عین‌اللهی  وزیر بهداشت می‌گوید:« تا دو هفته آینده به پیک کرونا می‌رسیم، پیش‌بینی می‌شود شمار مرگ و میر در اوج پیک ششم به ١۵٠ نفر برسد.»

از اینکه می‌دانید قرار است وارد پیک کرونا شویم خیلی ممنون اما خوب قرار است چگونه این پیک ششم را کنترل کنید؟ تا الان اقدام موثری که بتواند پیک در پیش را کنترل کند، ندیده‌ایم. ستاد ملی کرونا یک سری تصمیمات سطحی و بی‌تاثیر می‌گیرد که هیچ نقشی در کاهش ابتلا به کرونا ندارد.

تصمیمات اخیر این ستاد را ببیند:

*جلسات اداری در فضاهای بسته با حداکثر ۳۰ نفر و ۹۰ دقیقه اتفاق بیافتد.

*در ایام زیارتی ماه رجب و هنگام تشرف به امکان مقدس، مقررات بهداشتی باید توسط زائران رعایت شود.

*تجمعات مذهبی و اجتماعی در فضاهای سربسته با ۲۰ درصد ظرفیت انجام گیرد.

*استفاده از ماسک در محیط‌های سربسته اجباری است.

*پروازهای داخلی  با حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت انجام شود.

هیچکدام از این تصمیمات راه حل مقابله با پیک ششم کرونا نیست. کرونا در بازار، تالارهای عروسی، وسایل نقلیه عمومی و ... دست به دست می‌شود و یک جامعه را درگیر می‌کند اما در این مورد هیچ تصمیمی گرفته نمی‌شود.

عجیب این است که در مترو تهران که زدن ماسک اجباری است ما شاهد این هستیم برخی از مسافران بدون ماسک از گیت‌های ورودی رد می‌شوند و وارد قطارها می‌شود، بدون اینکه کسی به آنها بگوید بالای چشم‌شان ابروست.

مسئله مدارسی است که وزیر آموزش و پرورش تاکید بر باز بودن آنها دارد. هنوز که هنوز است ایشان اصرار دارد که فقط در مراکز قرمز، مدرسه‌ها بسته باشد. او در آخرین اظهارنظرش گفته است:« اعلام کردیم در مناطقی که مشکلاتی وجود دارد تعطیل کنند، نه اینکه همه مدارس را تعطیل کنند.»

شاید اگر بتوانیم امروز اُمیکرون را کنترل کنیم دیگر وارد پیک شدید و خطرناک نشویم. ماسک زدن به پایین‌ترین حد خود رسیده است و بعد ستاد ملی می‌گوید «در ایام زیارتی ماه رجب و هنگام تشرف به امکان مقدس، مقررات بهداشتی باید توسط زائران رعایت شود.»

شده‌ایم مثل افراد یک شهر که می‌دانند سیلی عظیم در پیش است اما کاری نمی‌کنند و دست روی دست گذاشته‌اند تا سیل بیاید و برود. آنها اگر تا زمان سیل، سیل بند درست کنند یا خانه‌ها را ایمن کنند یا محله‌های خطرناک را خالی کنند، شاهد تلفات زیاد و خرابی شهر نخواهند بود.

5 پیک آمده است و ششمین هم در راه است و ما همچنان درس نگرفته‌ایم و همان کارهایی را می‎‌کنیم که در روزهای ابتدایی کرونا انجام می‌دادیم. روزهایی که هیچ اطلاعی از کرونا نداشتیم.

کاش حداقل ما مردم به فکر خودمان بودیم و با زدن ماسک و تزریق واکسن، خود را از مرگ و میرهای کرونایی در امان نگه می‌داشتیم.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
پیش‌بینی جدید از تاریخ انقراض گیاهان؛ آخرین برگ سبز زمین چه زمانی پایین می‌افتد؟ مقایسه درآمد بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) آشنایی با مکانیسم، مزایا و معایب گیربکس «CVT» عکس دسته‌جمعی «بلژیکی‌ها» در ایران دوران قاجار ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد