فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۹۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۲۵-۰۵-۱۴۰۰
کد ۷۹۸۳۵۶
انتشار: ۰۸:۳۴ - ۲۵-۰۵-۱۴۰۰

اصرار غیربومیان برای ورود به مازندران

اصرار غیربومیان برای ورود به مازندران
در حال حاضر۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران دارای وضعیت قرمز هستند و تعداد بیماران کرونایی بستری‌شده در مراکز درمانی مازندران طبق آخرین آمار اعلام شده سه هزار و ۷۲۲نفر است.

فرماندار آمل گفت: با وجود اعلام ممنوعیت ورود به مازندران از ساعت ۱۲ روز یکشنبه، متاسفانه همچنان با اصرار افراد غیربومی برای ورود به مازندران مواجه هستیم که با توجیه‌های متفاوت به دنبال عبور از قانون هستند.

علیرضا شریعت بامداد دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه محور هراز مانند سایر محورهای منتهی به مازندران به روی غیربومیان بسته شده و بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا هیچ خودرویی با پلاک غیر بومی اجازه ورود به استان را ندارد.

وی افزود: این ممنوعیت ورود در محدوده پلور جاده هراز اجرایی شده و به هیچ وجه اجازه داده نمی‌شد خودروهای غیر بومی وارد استان شوند. این ممنوعیت تا هر زمانی که ستاد ملی دستور دهد برای ما لازم‌الاجراست. اما همچنان تعداد زیادی از غیربومیان در این محور منتظر بازگشایی مسیر هستند.

نماینده عالی دولت در آمل خاطرنشان کرد: این اقدام مسافران نه تنها زمینه‌ساز سرعت‌بخشی به زنجیره انتقال ویروس است، بلکه منجر به ایجاد ترافیک سنگین خودرویی شده که حقوق شهروندی مردم مازندران را پایمال می‌کند.

شریعت اظهار کرد: طی ساعات اخیر به دلیل ترافیک خودروهای غیر بومیان برای ورود به مازندران، بسیاری از مردم استان مجبور به تحمل ساعت‌ها توقف در ترافیک شدند. این اقدام غیربومیان و ایجاد ترافیک سنگین در مسیر برای عبور از قانون در شرایط حساس کنونی خارج از اصول اخلاقی و دور از احترام به سلامت و زندگی مردم است.

وی تصریح کرد: این ترافیک منجر به تأخیر در تردد بسیاری از خودروهای حامل مواد بهداشتی و تجهیزات پزشکی نیز شد که ممکن است در نظام بهداشتی استان اختلال ایجاد کند.

بر اساس مصوبه و تصمیم ستاد ملی کرونا تردد تمامی خودروهای غیربومی به خارج از استان‌های خود ممنوع است که این تصمیم تا روز جمعه پنجم شهریور ماه برای تمام لازم‌الاجراست.

اما با وجود اینکه مصوبه مذکور از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه آغاز شد، گزارش های میدانی و همچنین اظهار شاهدان عینی نشان می‌دهد همچنان اصرار مسافران برای ورود به مازندران از جاده‌های مواصلاتی ادامه دارد.

در حال حاضر۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران دارای وضعیت قرمز هستند و تعداد بیماران کرونایی بستری‌شده در مراکز درمانی مازندران طبق آخرین آمار اعلام شده سه هزار و ۷۲۲نفر است. تعداد بیماران بدحال کرونایی مازندران نیز هر روز بیشتر می‌شود و طبق آخرین آمار به ۴۳۲ نفر رسیده است.

قربانیان کرونا در این استان نیز فقط  در مرداد ماه به ۷۶۸ نفر رسید که بیشتر از مجموع تعداد قربانیان کرونا در چهار ماه ابتدای امسال است. با این حال مسافران بدون توجه به هشدارهای داده شده همچنان به دنبال راهی برای ورود به مازندران هستند.

ارسال به دوستان
میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان