فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۵۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۱-۰۸-۱۳۹۹
کد ۷۵۲۶۶۹
انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۱-۰۸-۱۳۹۹

مردم غذای با مزاج گرم در فصل زمستان مصرف کنند

مردم غذای با مزاج گرم در فصل زمستان مصرف کنند

عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در فصل پاییز و زمستان توصیه می‌شود بیشتر از غذاهایی با مزاج گرم و تر مانند آبگوشت، سوپ سبزیجات و حلیم، آش سبزیجات که با ادویه گرم پخت می‌شود و در تقویت سیستم ایمنی موثر است استفاده شود.

به گزارش ایرنا، هاله تاج الدینی روز پنجشنبه در کارگاه مجازی " توصیه‌های طب سنتی درپیشگیری از کرونا " با دانشجویان پیام نور گناوه افزود: استفاده از مغزهای خوراکی از توصیه‌های دیگر برای استفاده در فصل پاییز و زمستان است که به دلیل طبیعت گرمی که دارند سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و بادام درختی یا بادام شیرین از بهترین آنان است.

وی افزود: زرده تخم مرغ در طب سنتی ایران از مواد غذایی خوب و سالم شمرده می‌شود که برای پیشگیری از بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن برای همه سنین و حتی افراد بیمار قابل استفاده است.

عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهارداشت: روغن‌های طبیعی مثل روغن زیتون، سوپ پرنده‌های کوچک مثل کبک یا بلدرچین، لیموترش و انار شیرین در دوران کرونا توصیه می شود.

وی با اشاره به اینکه در طب سنتی خواب بسیار حائز اهمیت است گفت: در بیماری کووید ۱۹ بسیاری از مبتلایان دچار بی‌خوابی شده و ساعت‌های طولانی بیدار هستند و خواب شبانه را از دست داده‌اند.

تاج الدینی افزود: خواب شبانه ، ساعت استراحت ارگان‌های بدن مانند کلیه، کبد، قلب و ریه است و با از دست دادن این خواب سلامت این ارگان‌ها و در نتیجه سلامت فرد دچار مشکل می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: باتوجه به اینکه در شرایط شیوع کرونا بسیاری از افراد از حضور در اماکن ورزشی و باشگاه‌ها خودداری می‌کنند،توصیه می‌شود به ورزش‌هایی مانند پیاده روی در ساعت‌هایی از روز با حفظ نکات بهداشتی و پوشش مناسب با توجه به فصل سرما بپردازند.

وی گفت: پیاده روی باعث می‌شود که ارگان‌های بدن تحرک کافی را داشته باشند و بدن به اعتدال لازم برسد و علاوه بر آن مواد زائد از طریق تعریق دفع شود.

تاج الدینی اظهارداشت: پیاده روی در طب سنتی از بهترین ورزش‌ها است که باعث می‌شود افراد سالم کمتر دچار بیماری شوند.

وی گفت: در دوران کرونایی باید نسبت به حفظ تعادل روحی اهمیت داده شود و از استرس و خشم و عصبانیت پرهیز کرد.

وی اظهارداشت: دوری از محیط‌های تنش‌زا در دوران کرونا از دیگر نکات مهم است که باید به آن توجه داشت.

وی گفت: با همه گیری ویروس کووید ۱۹ که دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده، تدابیری در طب سنتی در حوزه پیشگیری و درمان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

تاج الدینی افزود: در مدت شیوع کرونا فعالیت‌هایی در بیمارستان‌ها یا برای بیماران سرپایی بر اساس تدابیر طب سنتی انجام گرفت که نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در مباحث حفظ سلامتی که در حال حاضر با بیماری کووید ۱۹ مواجه هستیم ، استفاده از غذاها و نوشیدنی‌ها دارای اهمیت ویژه ای است.

این کارگاه آموزشی مجازی با همکاری دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی و انجمن طب سنتی کرمان برگزار شد.

برچسب ها: زمستان ، غذای گرم
ارسال به دوستان
چرا موش‌ها در تهران زیاد شده‌اند؟ کدام مناطق تهران بیشتر در معرض این خطرند انیمیشن «ویولونیست» از سنگاپور جایزه اصلی جشنواره انسی را برد ذخایر استراتژیک نفت هند فقط ۵ روز دوام می‌آورد‌ جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های دانش‌آموزان قیمت مسکن در تهران از پیش از جنگ تاکنون ۸۰ درصد افزایش یافته است تحویل جنگنده F-۳۵ بدون رادار! / بحران جدید در پنتاگون هشدار یک کارشناس نسبت به استفاده درست از اهرم تنگه هرمز؛ ممکن است هزینه‌هایی به ایران تحمیل شود که جبران آن دشوار باشد دستور سازمان غذا و دارو برای جمع‌آوری پودرهای وزن‌دهی «رویال» پیروزی در جنگ به آشتی با جامعه منجر شود / اگر از فرصت استفاده نشود سایه جنگ از سر کشور برداشته نمی‌شود کوسه چین‌دار؛ شکارچی مرموز اعماق اقیانوس که لقب فسیل زنده دارد شليک به توافق تهران - ترامپ / بازگشت شرایط جنگی تندروها جاده‌ صاف‌کن کسانی شده‌اند که رویای انزوای ایران را در سر می‌پرورانند چگونه در نور کم عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟ ۸ نکته کاربردی برای دوربین و موبایل ماجرای کشته شدن یک دختر با گلوله اسلحه شکاری در پارکی در تهران / ضارب حین فرار از کشور دستگیر شد ایران، سومین تیم برتر آسیا در جام جهانی ۲۰۲۶
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟