فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۵-۰۴-۱۳۹۹
کد ۷۳۷۷۲۷
انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۵-۰۴-۱۳۹۹

مدیریت بحران تهران: گسل مشا فعال شده است

مدیریت بحران تهران: گسل مشا فعال شده استرییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از فعال شدن گسل مشا خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا کرمی محمدی در جلسه ستاد محلی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: ابتدا باید بگویم که شهردار تهران با حکم وزیر کشور فرمانده میدان حادثه در زمان بحران محلی در شهر تهران شدند. در حکم ابلاغی وزیر کشور علاوه بر فرماندهی میدان حادثه در سطح محلی؛ اهدافی همچون کاهش ریسک خطرپذیری، پیشگیری از ریسک‌های جدید و کاهش ریسک های موجود در سطح شهر تهران، تقویت تاب آوری و برگشت پذیری شهر در برابر حوادث و سوانح تاکید و خواسته شده است که این موضوع نشانگر یک نگاه همه جانبه نگر به مدیریت بحران شهر تهران به شمار می رود.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز ما به عنوان سازمان مدیریت بحران شهرداری آماده هرگونه همکاری هستیم و امیدواریم که حکم جدید وزیر کشور هم زمینه ساز همکاری های بهتر شود.

کرمی محمدی با بیان اینکه طی بیش از یک ماه اخیر گسل مشا فعال شده است، گفت: البته این گسل فعالیت داشت اما فعالیت آن بیشتر شده و نیاز است که ما بدانیم وضعیت لرزه خیری آن چقدر است. در همین راستا نیز کارهای مختلفی در مورد زلزله انجام شده که یکی از آنها سامانه هشدار سریع زلزله است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: این سامانه فقط در گسل مشا فعال بود، ما امسال اعتباراتی را گرفتیم و اقداماتی را انجام دادیم که در جریان آن که طی یکی دو ماه آینده در دیگر نقاط و اطراف تهران سیستم هشدار سریع زلزله فعال خواهد شد. این سیستم بیشتر به درد شرکت هایی چون مترو، شرکت گاز و ... می خورد و که بلافاصله به آنها هشدار دهد و مثلا شرکت گاز بتواند چند ثانیه زودتر جریان گاز را قطع کند.

به گفته کرمی محمدی در مورد سامانه در مورد هشدار سریع با آتشنشانی نیز صحبت شد و می توان با استفاده از آن شرایطی را فراهم کرد که در هنگام زلزله حداقل طی پنج ثانیه در محل هایی که ماشین ها داخل آن هستند، باز شود.

وی به سامانه تخمین خسارات زلزله نیز اشاره کرد و گفت: سامانه تخمین خسارت زلزله هم هست که حدود 50 شتاب نگار در این سامانه وجود دارد و به محض زلزله به ما نشان خواهد داد که کجا بیشترین آسیب دیده و موارد دیگر که در امداد ونجات بسیار پرکاربرد خواهد بود.

کرمی محمدی افزود: البته شرط فعالیت تمام این سامانه ها این است که ساختمان ما سالم باشد و شتاب نگارها سالم باشند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: البته توجه داشته باشید که این ستاد فقط در مورد زلزله نیست و ما می‌خواهیم وضعیت آمادگی و هماهنگی سازمان های مختلف را در برابر حوادث مختلف ببینیم.

---------------------------------------

بیشتر بخوانید:

*پژوهشگاه زلزله ایران: گسل فیروزکوه ارتباطی به گسل‌های تهران ندارد
*بررسی رفتار گسلی که منجر به 2 زلزله اخیر تهران شد
*احتمال وقوع زلزله و تداوم پس‌لرزه‌‌ها در تهران
*مدیریت بحران: "گسل مشا" در حال تکان خوردن است/ باید آماده وقوع زلزله باشیم
*همه چیز درباره نقاط امن تهران
*مدیریت بحران: گسل مشا همچنان تهران را تهدید می‌کند

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: گسل مشا ، زلزله
ارسال به دوستان
راز اسکرول کردن‌های طولانی چیست؟ / چرا نمی‌توانیم گوشی را زمین بگذاریم؟ ایتاکوای؛ یکی از زیباترین صحنه های آمازون از نگاه ماهواره (تصویری) به این دلیل وسط تابستان سرما می‌خوریم / آیا باد کولر باعث سرماخوردگی می‌شود؟ تاریخ به روایت تصویر / کارزار انتخاباتی حزب نازی برای انتخابات رایشتاگ ایکس-۶۵ وارد مرحله نهایی ساخت شد؛ هواپیمایی که بدون سطوح کنترل پرواز می‌کند ایران رسما از جام جهانی حذف شد این جنگ بوی نفت سوخته می‌دهد منابع طبیعی «کلاژن‌» پیش‌بینی جدید از تاریخ انقراض گیاهان؛ آخرین برگ سبز زمین چه زمانی پایین می‌افتد؟ مقایسه درآمد بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) آشنایی با مکانیسم، مزایا و معایب گیربکس «CVT» عکس دسته‌جمعی «بلژیکی‌ها» در ایران دوران قاجار ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند