فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۰۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۳-۱۰-۱۳۹۸
کد ۷۰۸۵۶۷
انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۳-۱۰-۱۳۹۸

سیل، سقوط و جعبه سیاه مدیریت

سیل، سقوط و جعبه سیاه مدیریت
وقتی مدیر مجبور به پاسخ گویی نیست، می‌آید و می‌رود بدون اینکه جواب‌گوی عملکرد خود باشد باید هم شاهد حوادث تلخ باشیم. بدتر از آنکه از این استان به آن استان و از این شهر به آن شهر می‌روند.

عصرایران؛ مصطفی داننده- پدافندی کار کرد و هواپیمایی افتاد؛ یک اشتباه انسانی. وضعیت کشور جنگی بود اما هواپیماهای مسافربری در آسمان ایران دور دور می‌کردند، این دیگر خطای انسانی نیست یک سوءمدیریت است.  اینکه دیگران درجریان این اتفاق قرار نگرفتند و دست به تکذیب ماجرا زدند، سوءمدیریت است.

باران آمده است. سیل سیستان و بلوچستان را برده است. این استان تبدیل به دریا شده است. گیر کردن مردم در سیل با علم به اینکه قرار است باران سیل‌آسا بیاید یعنی سوءمدیریت.

معمولا بعد از این سوءمدیریت‌ها، کلمه«اگر» وارد بازی می‌شود. اگر این کار را می‌کردیم. اگر آن کار را می‌کردیم و هزار اگر دیگر. داستان برای ما تکرار است. اولین بار نیست که با این داستان روبرو می‌شویم و آخرین بار آن هم نیست و می‌شود با جرات گفت که تکراری ترین داستان این کشور است.

سیل و سقوط

 

می‌دانید مشکل کار کجاست؟ اینکه ما با سوءمدیریت‌ها برخورد نمی‌کنیم  و به راحتی از کنار آن می‌گذریم.

چرا حال سیستان و بلوچستان اینگونه وخیم است؟ چون در تمام این سال‌ها از آنها سوال نشده است که در 4 سالی که استاندار بوده‌اید برای مردم چه کرده‌اید؟ آقا یا خانم نماینده، چهار سال در پارلمان برای بهبود وضعیت استان خود چه تلاش‌هایی کرده‌ای؟

وقتی مدیر مجبور به پاسخ گویی نیست، می‌آید و می‌رود بدون اینکه جواب‌گوی عملکرد خود باشد باید هم شاهد حوادث تلخ باشیم. بدتر از آنکه از این استان به آن استان  و از این شهر به آن شهر می‌روند.

مدیران در ایران برکنار نمی‌شوند و فقط از پستی به پستی دیگر انتقال پیدا می‌کنند.  تا وقتی آش همان آش و کاسه همان کاسه است، امیدی به بهبودی اوضاع نمی‌شود داشت.

متاسفانه ما جامعه پرسشگری نیستیم. ما عادت نکرده‌ایم از مدیران و مسؤولان خود سوال کنیم. مدیران و مسؤولان کجاست، ما حتی در امور شخصی خود هم به دنبال پاسخگویی نیستیم و به راحتی می‌گذریم.

الان که دوباره زنگ انتخابات خورده است، در کدام یک از شهرهای ما مردم از نمایندگان خود سوال می‌کنند در این 4 سال در بهارستان چه کرده‌اید؟ متاسفانه دوباره با یک شام و یک پول مختصر داستان همان داستان است.

ما کار زیاد داریم اما مردم دیگر توان شنیدن و دیدن این همه خبر بد را ندارند. در همین یک هفته اخیر چند اَبر خبر را شنیده‌اند. هر کدام از این حوادث برای 10 سال یک جامعه بس است اما ما همه آنها را در چند روز دیده‌ایم. آخرین آنهم سیل سیستان و بلوچستان.

از سوءمدریت‌ها به سادگی نگذریم و مدیران را بازخواست کنیم و پرسشگر باشیم و جعبه سیاه مدیریت را باز کنیم. در جوامع پیشرفت با معجزه کشور را ادره نمی‌کنند، آنها فقط قانون‌مند هستند و براساس اصول مدیریت، کار می‌کنند به همین سادگی.

___________________________

بیشتر بخوانید:

استان محروم زیر بار سیل/ سیستان و بلوچستان در بحران است (فیلم)

آقای روحانی! تا کی می‌خواهید بی‌خبر باشید؟

جعبه سياه خبر: مسئول "پنهانکاری سیستماتیک" کیست؟/عباس عبدی

______________________________

 

 

برچسب ها: سیل ، سقوط
ارسال به دوستان
ماهی مرکب خون‌آشام؛ موجود اسرارآمیز اعماق اقیانوس وزارت خارجه : بمباران شیمایی سردشت یادآور یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های قرن است ایران بدشانس‌ترین تیم تاریخ جام‌های جهانی پوتین: اوکراین در تمامی خطوط در حال عقب‌نشینی است انگلیس اجرای توافق ایران و آمریکا را ضروری دانست احقاق حق بازنشستگان با اجرای حکم کلان قضایی به ارزش ۸۶ هزار میلیارد تومان سقوط هواپیما در فرانسه؛ ۱۱ نفر کشته شدند ترافیک سنگین در محورهای هراز و کندوان تدوین دستورالعمل‌های ویژه HSE برای مراسم تشییع رهبر شهید سندرز: دیگر نباید میلیاردها دلار برای نتانیاهوی نسل‌کش هزینه شود برگزاری نشست هماهنگی برای انتقال منابع فروش گاز به هدفمندسازی یارانه‌ها فراخوان تأمین اجتماعی برای ثبت شماره حساب بانکی بیمه‌شدگان ادعای وال‌استریت ژورنال درباره لغو مذاکرات این هفته ایران-آمریکا جزئیات پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای حضور در مراسم تشییع رهبر شهید نگرانی نتانیاهو از احتمال فروش اف-۳۵ به ترکیه
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟