فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۹۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۲۹ - ۰۵-۰۷-۱۳۹۸
کد ۶۹۰۸۶۵
انتشار: ۰۳:۲۹ - ۰۵-۰۷-۱۳۹۸

نخست وزیر پاکستان: رویارویی با ایران به نفع جهان نیست

نخست وزیر پاکستان: رویارویی با ایران به نفع جهان نیست

"عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی هشدار داد: جنگ راه حال هیچ مشکلی نیست و هرگونه رویارویی با جمهوری اسلامی ایران در منطقه هرگز در راستای منافع جهان نخواهد بود.

به گزارش ایرنا عمران‌خان که هم اکنون در نیویورک بسر می‌برد و قرار است که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند، روز پنجشنبه به وقت محلی در برنامه زنده "ام‌.اس‌.ان‌.بی‌.سی" درخصوص تحولات منطقه، پیشنهاد ترامپ برای میانجیگری درباره کشمیر، اوضاع افغانستان، روابط با آمریکا و تحولات مربوط به ایران سخن گفت.

وی با اشاره به دیدارهای اخیر خود با سران جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس سازمان ملل، گفت: ایران و افغانستان کشورهای همسایه ما هستند و پایداری صلح و ثبات در این کشورها برای مهم است.

نخست وزیر پاکستان افزود: من با ترامپ صحبت کردم، با طرف ایرانی نیز گفت‌وگو کردیم. رییس جمهوری آمریکا چنین نظری داشت که من قادر به پیشبرد ابتکار میانجیگری بین تهران-واشنگتن و همچنین صحبت درباره توافق هسته‌ای هستم.

وی اضافه کرد: وضعیت فعلی بسیار دشوار است در عین حال ما به صراحت با هرگونه درگیری و جنگ مخالفیم و معتقدیم که با جنگ مشکلی حل نمی‌شود.

عمران‌خان تاکید کرد: این به نفع جامعه جهانی است که هیچ رویارویی با ایران صورت نگیرد در غیر این صورت کشورهایی مثل ما و آنانی که در حال توسعه هستند به شدت متحمل پیامدهای سنگین این بحران شده به ویژه اینکه قیمت نفت در جهان افزایش یافته و کشورها در معرض این مسائل به ویژه آشفتگی در تنظیم بودجه خود قرار خواهند گرفت.

وی افزود: رویارویی با ایران پیامدهای ناخواسته‌ای را به دنبال خواهد داشت بنابراین تاجایی که ممکن است باید از بروز جنگ جلوگیری کنیم.

عمران‌خان هشدار داد: جنگ با ایران بسیار پیچیده خواهد بود و هیچ کس قادر به پیش بینی تبعات و ابعاد آن نیز نخواهد بود.

نخست وزیر پاکستان سه شنبه گذشته در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام‌کرد: رییس جمهوری آمریکا از من‌ خواست تا موضوع تنش زدایی در منطقه را در جریان دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران مطرح کنم.

وی اظهار کرد: همچنین قبل از عزیمت به نیویورک، سفر رسمی به عربستان انجام داده و با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیداری داشتم که بن سلمان نیز از من خواست درباره رویدادهای اخیر در خلیج فارس و تنش‌زدایی میان تهران و ریاض، با حسن روحانی رییس جمهوری ایران صحبت کنم.

دکتر "حسن‌روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست خبری پایان سفرش به مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به پرسشی درباره دیدار اخیر نخست وزیر پاکستان، با اشاره به این که در ملاقات "عمران خان" مسأله مربوط به عربستان و آمریکا مطرح بوده و ایشان نکاتی در مورد مذاکراتش با مقام های دو کشور بیان کرده است.

برچسب ها: پاکستان
ارسال به دوستان
قالیباف: با جدیت پیگیر خاتمۀ جنگ در لبنان هستیم امین حیایی، جواد رضویان، نعیمه نظام‌دوست، سحر دولتشاهی و... روی پرده‌ می‌روند هند محدودیت تردد در تنگه هرمز را لغو کرد هزار کشته در 4 روز در اثر موج گرمای فرانسه جزئیات دسترسی به مراسم تشییع رهبر شهید از چهار پهنه تهران ولایتی: حزب‌الله حافظ حقیقی استقلال و موجودیت لبنان است انتقاد "دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری" از بیانیه "برخی خبرگان" درباره مذاکرات تداوم موفقیت‌های بیمه ملت در حوزه اتکایی / تمدید مجوزهای قبولی اتکایی از داخل و خارج کشور سقوط یک بالگرد تاسیسات نفتی عربستان با 14 کشته نیاز روزانه به پروتئین چقدر است و مصرف «پودر پروتئین»، مفید است یا مضر؟ قصه‌ها از اختلال عبور می‌کنند آبزرور خبر داد: علاقه نخست‌وزیر مستعفی انگلیس به دبیرکلی ناتو اصلاح دوباره تقویم آموزشی و زمان امتحانات دانشگاه تهران ثبت ۳۷۶ زمین‌لرزه در سراسر کشور طی خرداد ۱۴۰۵ تام هاردی بازیگر با اسم مستعار یک آلبوم رپ منتشر خواهد کرد
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟