فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۷-۰۵-۱۳۹۸
کد ۶۸۳۳۲۶
انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۷-۰۵-۱۳۹۸

هیچ مجوزی برای قطع درختان جنگلی صادر نشده است

هیچ مجوزی برای قطع درختان جنگلی صادر نشده است

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از شروع طرح تنفس جنگل در سراسر کشور هیچ گونه مجوزی برای قطع درختان جنگلی صادر نشده است.

به گزارش ایرنا، فریبرز غیبی شامگاه چهارشنبه در بازدید از نهالستان‌های زنجان افزود: بر اساس دستورالعملی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی صادر شده، افرادی که در مستثنیات خود درختانی از نوع گونه جنگلی دارند برای قطع آن درخت باید از منابع طبیعی و آبخیزداری استان خود مجوز قطع دریافت کنند.

وی افزود: در روز‌های اخیر تصاویری مبنی بر قطع درختان جنگل‌های ارسباران در فضا‌های مجازی منتشر شده است که با بررسی‌های چند روزه سازمان جنگل‌ها و سازمان جهاد کشاورزی مشخص شد طرح اصلاح باغات در این جنگل‌ها انجام می‌شود.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: در طرح اصلاح باغات درختانی که در معرض آسیب هستند سرشاخه بری می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با مشاهده هرگونه خودروی حامل چوب‌های قطع شده به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری پس از دریافت گزارش‌های مردمی در اولین فرصت محموله خودرو را شناسایی و در صورت قاچاق بودن الوار آن را ضبط و به نفع دولت مصادره می‌کنند.

غیبی با بیان این که برای زراعت چوب در کشور نیز تمهیداتی اندیشیده شده است اظهار داشت: به منظور جلوگیری از قطع بی رویه درختان زراعت گونه‌های مختلف چوب همانند چنار، صنوبر، اوکالیپتوس و ... را مدیریت خواهیم کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تا پایان امسال طرح بوم سازگان ایرانی در منطقه ایران تورانی اجرا می‌شود.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برای دیگر مناطق جنگلی مثل ارسباران، خلیج فارس – عمانی، نیز برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد نوار سبز در جنوب کشور اشاره کرد.

وی اظهار داشت: امسال ۷۱ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه جنگل‌های خارج از شمال مصوب شده است.

غیبی یادآورشد: با مشارکت مردمی و وزارت نفت به زودی در سطح ۶۰۰ هزار هکتار از نوار ساحلی جنوب کشور طرح توسعه جنگل اجرا خواهد شد.

وی، دیم، دام مازاد و سوخت را سه عامل اصلی از بین رفتن جنگل‌های کشور برشمرد و گفت: هر چه قدر چرخ‌ها و زنجیره‌های غذایی در اکوسیستم جنگلی بیشتر باشد تنوع زیستی و پایداری اکوسیستم هم افزایش می‌یابد.

غیبی تهیه و تحویل تنور‌های گازی و آبگرمکن‌های خورشیدی به روستاییانی که امکان دسترسی به سوخت ندارند را از اقدامات مهم سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد و گفت: این طرح هر ساله در راستای جلوگیری از قطع بی رویه درختان توسط جوامع محلی که برای تهیه سوخت اقدام به سرشاخه بری می‌کنند در کشور اجرا می‌شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: جنگل ، آبخیزداری
ارسال به دوستان
وقتی پورشه 911 پرواز می کرد (+عکس) زلزله شدید هندوکش افغانستان را لرزاند ساس‌ سپرفلزی (تصویری) سارا رسول‌زاده روی صحنه می‌رود «جنایت فیلترینگ»، متهم اول اختلال در سیستم بانکی ایران / منتظر چه فاجعه دیگری هستید؟ فیلترینگ را فوراً حذف و «حامیان خائن» آن را محاکمه کنید پاگانی زوندا اتک ؛ میزبان یک تودوزی زیبا و جذاب (+عکس) استوری عباس جمشیدی‌فر بازیگر خطاب به رامین رضاییان: گریه نکن مرد (عکس) 5 نکته درباره قهر جواد خیابانی تجهیز قطر و عربستان به سامانه‌های دفاع اسرائیلی از شربت تریاک تا بازار سیاه؛ روایت بحرانی که درمان اعتیاد را تهدید می‌کند/ وقتی داروی ۴۰ میلی‌گرمی، ۵ میلی‌گرمی می‌شود هشدار کارشناسان: تنش آبی در این ۹ استان شدید است هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها/ ۳ روز آینده مراقب باشید نرخ دلار به مرز ۱۷۰ هزار تومان بازگشت/ +نرخ طلا و سکه اختلالات بانکی چه زمانی رفع می‌شود؟‌ روایت «تلگراف» از حمله سایبری به بانک‌های ایران
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟