فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۷۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۰۹-۰۳-۱۳۹۸
کد ۶۷۰۶۴۵
انتشار: ۰۸:۰۷ - ۰۹-۰۳-۱۳۹۸

اینترنت 5G در استرالیا برقرار شد

اینترنت 5G در استرالیا برقرار شد

بزرگترین اپراتور مخابراتی استرالیا به تازگی اعلام کرده است که شبکه نسل پنجم اینترنت همراه (۵G) در این کشور به مرحله راه اندازی و برقراری کامل رسیده است.

به گزارش ایسنا، از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

شرکت تلسترا که بزرگترین اپراتور مخابراتی فعال در استرالیا به شمار می‌رود، حالا به تازگی از برقراری و راه اندازی شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G در این کشور خبر داده است به گونه‌ای که کاربران و مشترکان استرالیایی از این پس قادر خواهند بود از خدمات و سرویس‌های پرسرعت نسل جدید شبکه‌های مخابراتی و اینترنتی بهره مند شوند.

بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، استرالیا که از معدود کشورهای جهان بود که به علت تشدید نگرانی‌های امنیتی واشنگتن علیه هواوی، با این غول تکنولوژی چینی که بزرگترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و از مؤثرترین اپراتورهای جهان به شمار می‌شود، قطع همکاری کرد حالا به نظر می‌رسد که با همکاری سایر اپراتورهای موبایل به توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G پرداخته است تا به کاربران و شهروندان شهرهای بزرگ خود امکان دسترسی و بهره‌مندی از خدمات اینترنت پرسرعت نسل جدید شبکه ۵G را بدهد.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

در یک سال اخیر تلاش اپراتورهای مخابراتی و غول‌های تکنولوژی برای توسعه فناوری شبکه اینترنت ۵G شدت گرفته و هریک از آنها در تلاشند تا با همکاری شرکت‌های مخابراتی مناطق مختلف جهان وارد همکاری و مذاکره شوند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: استرالیا ، 5g
ارسال به دوستان
«پاپ» کتاب منتشر می‌کند برقراری مجدد پروازهای تهران – دبی از ۱۰ تیرماه تلف شدن یک توله پلنگ نر به دلیل سقوط در کانال آب راز دندان‌ها؛ مقایسه ساختار دندان در ۶ گونه، از انسان تا غول‌های خشکی و دریا (+اینفوگرافیک) وام روی سیم‌کارت؛ پدیده‌ای که دارایی مردم را گرو می‌گیرد پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی «داستان اسباب‌بازی 5» همه رقبا را کنار زد بلایی که ماهواره سر فیلم‌های ایرانی آورد! آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه تأثیر پنهان طعم‌های محبوب «یخی» بر قلب بورس هفته را صعودی آغاز کرد