فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۰-۱۱-۱۳۹۷
کد ۶۵۱۹۱۴
انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۰-۱۱-۱۳۹۷

تعدیل نیرو به فولکس‌واگن هم رسید

تعدیل نیرو به فولکس‌واگن هم رسید

شرکت خودروسازی فولکس واگن اعلام کرده است که قصد دارد به منظور کاهش هزینه‌های نهایی و جلوگیری از ورشکستگی، به تعدیل نیروی انسانی خود در سال جاری میلادی اقدام کند.

به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی فولکس واگن به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارد تعداد زیادی از کارگران و کارکنان فعال در کارخانه خود در کشور اسلواکی را که یکی از بزرگترین کارخانه‌های این خودروساز به شمار می‌رود، تعدیل کند تا بدین ترتیب بتواند به کاهش هزینه‌های نهایی و گزاف خود کمک کرده و در نهایت مابه‌التفاوت آن را صرف هزینه و سرمایه گذاری‌های دیگری کند.

به نظر می‌رسد که شرکت‌های خودروسازی متعددی در جهان اعم از تویوتا، هیوندای موتورز، جنرال موتورز و آئودی همگی تصمیم گرفته‌اند که در راستای تمرکز بر روی توسعه خط تولید وسایل نقلیه برقی و الکتریکی و یا سرمایه گذاری در بخش‌های دیگر، به کاهش هزینه‌های مازاد و گزاف خود بپردازند و این بدان معناست که برآوردهای صورت پذیرفته در خصوص کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و افزایش بحران‌های اقتصادی موجب شده که خودروسازان پیش بینی‌های خود مبنی بر فروش خودروهای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن که حدود سه سال پیش با رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت دست و پنجه نرم می‌کرد، حالا توجه خاص و ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های لازم و همچنین خط تولید خودروهای برقی و الکتریکی نشان داده است بنابراین به نظر می‌رسد زیرمجموعه‌های آن نیز قصد دارند در همین راستا حرکت کرده و به پیش بروند.

چندی پیش بود که شرکت آئودی نیز به‌عنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های فولکس واگن اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۵ میلیارد یورو معادل ۱۷ میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد تا بتواند به صورت هم زمان بر روی توسعه خط تولید خودروهای برقی و الکتریکی سرمایه گذاری کند.

جنرال‌موتورز نیز چند ماه پیش به تعطیلی یکی از کارخانه‌های خود در اونتاریوی کانادا اقدام کرده بود که در آن خیل عظیمی از کارگران این خودروساز از کار بیکار شده و به خاطر تعطیلی کارخانه مجبور به ترک و رهایی شغل خود شدند.

حالا فولکس واگن که در اسلواکی حدود ۱۴ هزار نفر کارگر و کارمند دارد، با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرده است که می‌خواهد حدود ۵۰۰ نفر از کارگرانی را در سال ۲۰۱۶ میلادی به آئودی فرستاده بود را برگرداند، تعداد پیمانکاران را کاهش دهد و در نهایت قراردادهای تعداد زیادی از کارگران را در سال جاری میلادی تمدید نکند. البته فولکس واگن از تعداد دقیق کارگرانی که می‌خواهد آنها را تعدیل نیرو و اخراج کند، سخنی به زبان نیاورده است.

ارسال به دوستان
ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان مس شهربابک به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد تبعید ملی‌پوشان اروگوئه به کلاس اکونومی؛ تنبیه پس از حذف از جام جهانی عراقچی یکشنبه به عراق سفر می‌کند خبر تلخ برای ستاره هلند در جام جهانی ۲۰۲۶ اسرائیل فردا از ۲ منطقه در جنوب لبنان عقب‌نشینی می‌کند رامین رضاییان؛ استاد آندرلپ در قامت یک گلزن تمام‌عیار لغو مذاکرات فنی در پی حمله آمریکا به سیریک؟ سانتی‌مترهای نحس؛ کابوس امیر قلعه‌نویی در جام جهانی نتانیاهو: ما طرف قرارداد ایران و آمریکا نیستیم