فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۱۸-۱۰-۱۳۹۷
کد ۶۴۸۶۴۶
انتشار: ۲۳:۲۸ - ۱۸-۱۰-۱۳۹۷

امارات بیمارستان ایرانیان دبی را تعطیل کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تعطیلی بیمارستان ایرانیان دبی به دلیل سخت‌گیری‌ها و تلاش امارات خبر داد.

محمد ابراهیم رضایی (عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت بیمارستان ایرانیان در دبی گفت: این بیمارستان سابقه بسیار طولانی دارد و خدمات بسیاری را چه به ایرانیان مقیم دبی و چه به اهالی خود دبی ارائه می‌کرد. در سال‌های اخیر که کشور امارات در حلقه عربستان و آمریکا ایفای نقش می‌کند، مواضع ضد ایرانی بسیاری گرفت از جمله اینکه تلاش کرد تا این بیمارستان که صرفا کار خدماتی انجام می‌داد را تعطیل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امارات هیچ نیت و دلیلی برای تعطیلی این بیمارستان نداشت، تصریح کرد: این بیمارستان که سمبل خدمت و ارتباط دو ملت بود با بغض و عداوت امارات تعطیل شد و تدابیرشان به گونه‌ای است که ایران را تحت فشار قرار دهند که یا این مکان تعطیل و یا به دولت امارات واگذار شود.

رضایی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، عدم ارائه خدمات بیمه‌ای به این بیمارستان به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران است؟ خاطر نشان کرد: ما در آنجا به دلیل تحریم‌ها هیچ مشکلی نداشتیم و این بیمارستان به راحتی در امارات پشتیبانی می‌شد، اما همانطور که گفتم آنقدر دولت امارات سخت‌گیری کرد که کارکنان بیمارستان و افرادی که قصد تردد به این بیمارستان را داشتند با مشکل و سختی مواجه می‌شدند و عملا کار بیمارستان را مختل کردند و این موضوع هیچ ربطی به تحریم نداشت.

وی یادآور شد: قطعا افرادی که از این بیمارستان خدمت می‌گرفتند؛ چه ایرانیان مقیم آنجا و چه افرادی که در آنجا ساکن هستند از این خدمات محروم می‌شوند.

تصریح کرد: قطعا خدماتی که از سوی پزشکان متخصص و پرستاران ایرانی در این مرکز ارائه می‌شد، کاملا متفاوت بود از خدماتی بود که توسط دولت امارات ارائه می‌شود، چرا که هیچ کشوری پزشکان متخصص و پرستارانی مانند ما را ندارد و آنها قطعا از این خدمات محروم می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال بازگشایی مجدد این بیمارستان تصریح کرد: با توجه به سختگیری‌های امارات بعید است که ما در روزهای آینده شاهد بازگشایی و فعالیت مجدد این مرکز باشیم، البته رایزنی‌های بسیاری در خصوص بازگشایی بیمارستان شد، اما بی‌نتیجه ماند، چرا که آنها راه را طوری بسته‌اند که ایران یا این بیمارستان را تعطیل یا به دولت امارات واگذار کند. دولت امارات فشارهای زیادی را به افراد قلیلی از نیروهای بیمارستان نیز که در آنجا بودند وارد می‌کرد تا آنها نتوانند تردد کنند و در حال حاضر فعالیت این بیمارستان کاملا مختل و این بیمارستان تعطیل شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
علاقه به پیاز شاید نشانه‌ای از سلامت بهتر باشد! شواهدی از تحولی بزرگ در تکامل انسان در حال شکل‌گیری است! فهرست ۳۲ تیم مرحله حذفی جام جهانی و برنامه بازی ها عکس یادگاری «بادیگاردهای ظل‌السلطان، پسر ناصرالدین شاه» فعال سیاسی اصلاح‌طلب: پیش‌نویس تفاهم با آمریکا ۲۳ بار در حاکمیت چرخیده است/ پیام رهبری تذکر برای عدم خوش‌باوری بود  پارادوکسِ استعداد و شکست؛ چرا فوتبال ایران در مسیر جهانی‌شدن متوقف می‌شود؟ کاظمی: زمان امتحانات نهایی تغییر نمی‌کند یک نام، دو دنیای متفاوت؛ تفاوت های شگفت انگیز فیل آفریقایی و آسیایی که نمی دانستید! (+اینفوگرافیک) عدد ۳ دست از سر تیم ملی فوتبال ایران برنداشت؛ حتی در آخرین ثانیه افت رتبه تمام دانشگاه‌های ایرانی در کیو اس ۲۰۲۷؛ پیشروی عربستان و امارات (+جدول) Le MANSORY؛ یکی از متفاوت ترین پروژه های منصوری (+تصاویر) مغز مصنوعی ساختیم /یک موفقیت بزرگ علمی برای ایران سپاه: حمله پهپادی و موشکی به پایگاه های آمریکا در بحرین و کویت راز اسکرول کردن‌های طولانی چیست؟ / چرا نمی‌توانیم گوشی را زمین بگذاریم؟ ایتاکوای؛ یکی از زیباترین صحنه های آمازون از نگاه ماهواره (تصویری)