فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۵-۱۰-۱۳۹۷
کد ۶۴۸۰۴۷
انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۵-۱۰-۱۳۹۷

سرپرست وزارت بهداشت: پیگیرتر از دکتر هاشمی ندیدم

عصر ایران
دکتر هاشمی کارهای بزرگی کرد و قدم های بزرگی برداشت و برای مردم این سرزمین، مهربانی زیادی کرد و همه امید ما این است که وی با محبتی که دارد، در کنار ما باشد و راهنمایی و ارشاد کند.

سرپرست وزارت بهداشت گفت: دکتر هاشمی به عنوان راهنما و مرشد مجموعه وزارت بهداشت به ما کمک خواهد کرد و اگر بخواهم در مورد دکتر هاشمی آنچه بر ذهنم می‌گذرد بیان کنم این است که وی چند ویژگی بارز دارد؛ اول اینکه وی تحول‌گرا است و با عادات گذشتگان، کار نمی‌کرد. همیشه چنین انسان‌هایی را ستوده‌ام و انسان‌هایی که بر مبنای شکستن عادات و محدوده‌های گذشته عمل می‌کنند، همواره ارزشمند و بلندمرتبه هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت که با حضور دکتر هاشمی برگزار شد، اظهار داشت: دکتر هاشمی، شجاعت، جسارت و صداقت زیادی داشت که به دریای مواج زد و تصمیماتی گرفت که قبل از وی، کسی نمی‌گرفت. دومین ویژگی ممتاز وی، پیگیری و اصرار در رسیدن به اهداف سازمانی‌اش بود و بارها این خصوصیت مثبت دکتر هاشمی را بازگو کرده‌ام.

وی تصریح کرد: من در عمر کاری خود با ۱۲ نفر از وزرای بهداشت، معاونین رییس جمهور، دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، قضایی، حقوقی و مجلس کار کرده و در چند سال گذشته، بودجه بیش از ۹۰ درصد از کشور را اداره کرده‌ام، اما پیگیرتر از دکتر هاشمی ندیدم و به رییس جمهور هم گفتم که تردید نکنید که در کابینه، پیگیرتر از دکتر هاشمی وجود نداشت.

سرپرست وزارت بهداشت از عشق به مردم به عنوان سومین ویژگی بارز دکتر هاشمی یاد کرد و افزود: من تفاوت عشق با رفع تکلیف را متوجه می شوم، چون همیشه عاشقانه و با دلم زندگی کرده‌ام. همیشه می‌گویم نه مزد کارگری، بلکه عشق بود که معماری سنتی ما را آفرید. معمار قدیمی ما، خط الراس نمی دانست و در ذهنش خطوط را رسم می کرد. بنابراین می بینیم که سردرب‌های بناهای عظیم سنتی، یک سانتی متر هم با هم تفاوت ندارند، اما امروزه با وجود اینکه با چندین کامپیوتر اقدام به طراحی می‌کنند، پس از ساخت بناها، می‌بینیم که هنوز مشکلاتی وجود دارد چون چاشنی کار، با عشق نیست.

بنابر اعلام وبدا، نمکی خاطرنشان کرد: عشق و علاقه به مردم یکی از انگیزه‌های بسیار بزرگی بود که در وجود دکتر هاشمی قابل مشاهده بود. گرچه من فرزند نظام سلامت هستم، اما خدا را شاهد می گیرم که یکی از سخت ترین کارها برای من، پذیرش مسئولیت سرپرستی وزارت بهداشت بود و در این چند وقت به شدت ایستادگی کردم و همه جا گفتم که همه باید تلاش کنیم تا دکتر هاشمی در وزارت بهداشت به مسیر خود ادامه بدهند.

وی با بیان اینکه مدیران و روسای بسیاری از دستگاه های اجرایی و نهادها عوض می‌شوند و من هیچ دخالتی نکردم، افزود: در مورد دکتر هاشمی در زمان پذیرش مجدد مسئولیت در دولت دوازدهم تنها کسی بودم که بیشترین اصرار را کردم و هفته گذشته نیز با ایشان جلسه‌ای داشتم و با عشق از ایشان تقاضا کردم که به مسئولیت خود بازگردند، اما احساس کردم که وی به اندازه‌ای خسته و دلشکسته است که شاید اصرار بیشتر، معنی و فایده‌ای نداشته باشد.

سرپرست وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دو روز قبل، پیش از اینکه حکم سرپرستی من برای وزارت بهداشت نوشته شود، به دکتر واعظی گفتم برای آخرین بار هم که شده با دکتر هاشمی تماس بگیرید و یک بار دیگر از طرف من از ایشان خواهش کنید بلکه دلش نرم شده باشد و به وزارت بهداشت برگردد و دکتر واعظی به من گفت که جواب دکتر هاشمی منفی بود، که من هم گفتم بپرسید که چه کسی را به جای شما جایگزین کنیم که راه شما را ادامه دهد و هر کسی که دکتر هاشمی تایید کردند را بگذارید و ما هم به او کمک می کنیم. دکتر واعظی با من تماس گرفت که با دکتر هاشمی صحبت کردم و وی گفته من دیگر به وزارت بهداشت نمی روم و در مورد جایگزین خودش در وزارت بهداشت اول گفته است که من دخالت نمی کنم. اما دکتر واعظی به او گفته اند دخالت نکنید، اما رفاقت کنید و مشورت بدهید که ایشان هم، نام بنده را آورده بود. بعد از این بود که خدمت رییس جمهور رسیدیم و ۸۰ درصد از صحبت های ما با رییس جمهور و رییس دفتر رییس جمهور، ذکر خیر دکتر هاشمی بود.

دکتر نمکی تاکید کرد: دکتر هاشمی کارهای بزرگی کرد و قدم های بزرگی برداشت و برای مردم این سرزمین، مهربانی زیادی کرد و همه امید ما این است که وی با محبتی که دارد، در کنار ما باشد و راهنمایی و ارشاد کند.

سرپرست وزارت بهداشت خطاب به معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت، گفت: دیدگاه من به شما، به عنوان سرمایه های ملی است و بارها گفته ام که دکتر هاشمی، در حوزه‌های مختلف بهترین ها را برای مسئولیت در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی انتخاب کرده است و به شدت معتقدم که دکتر هاشمی نخبگانی را گرد هم جمع کرده که نیازی به هیچگونه تغییر نیست و باید با همدلی و هم افزایی در کنار همدیگر کار کنیم و باید از راهنمایی های دکتر هاشمی بهره ببریم.

نمکی تاکید کرد: رویکرد و نگاه من، مشورتی و مدیریت کارشناسی است و گرچه خودم در حوزه سلامت تجربه دارم، اما به نظرات و راهنمایی های معاونین و مدیران و کارشناسان، اتاق های فکر و انجمن های علمی دانشگاه های علوم پزشکی نیاز دارم چون آنها می توانند پشتوانه های فکری مدیریت وزارت بهداشت باشند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
جاده چالوس یک‌طرفه شد این حجم زیبایی ؛ یک مدرسه دخترانه است (+عکس) معاون ترامپ: مذاکرات با ایران موفقیت‌آمیز بوده است قطع برق تعدادی از مناطق تهران؛ دلیل مشخص شد وقتی یک ساختمان برعکس ساخته می شود؛ معماری کاملا واقعی (+عکس) ‏ماجرای خرید محصولات کشاورزی از آمریکا چیست؟ چرا مخالفان تیم مذاکره‌کننده، آگاهانه واقعیت را تحریف می‌کنند؟ تاج السلطنه و مهمانی انتخاب کودک همسر (+صدا) دو تصویر، یک افسانه؛ چگونه لیونل مسی استانداردهای فوتبال را برای همیشه تغییر داد؟ (+اینفوگرافیک) پادشاه سلامت روده؛ فیبر یا پروبیوتیک؟ (بررسی برنده این دوئل گوارشی) اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزله‌زده ونزوئلا درخواست جالب سفارت ایران در غنا: کرواسی را ببرید تا ما صعود کنیم اهمیت بازسازی زندگی در دوران پساجنگ آمادگی کامل تهران برای میزبانی مراسم وداع با رهبر شهید عادت‌هایی که ممکن است شما را زودتر پیر کنند!(اینفوگرافیک) دادستان مازندران: دستور برخورد با عریان‌سازی / مهم‌ترین مطالبه مردم متدین، موضوع بی‌حجابی و عریان‌سازی در معابر عمومی است