فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۸-۱۰-۱۳۹۷
کد ۶۴۶۹۵۷
انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۸-۱۰-۱۳۹۷

آیفون‌های چینی، هندی می‌شوند

آیفون‌های چینی، هندی می‌شوند

به نظر می‌رسد با توجه به تنش‌های سیاسی و جنگ تجاری میان چین و آمریکا، اپل قصد دارد تامین و تولید گوشی های آیفون خود را از کارخانه فاکسکان از چین به هند منتقل کند.

به گزارش ایسنا، بعد از آنکه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، به بهانه حمایت از محصولات آمریکایی و تولید داخلی این کشور، دستور قانون تعرفه واردات کالاهای خارجی اعم از محصولات چینی را داد، رسما جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا آغاز شد و بر روی محصولات و کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار تعرفه گمرکی ۱۰ درصدی اعمال شد که طبق اظهارات و تهدیدات ترامپ، قرار شد از آغاز سال جدید میلادی این تعرفه های وارداتی به ۲۵ درصد افزایش یابد.

با توجه به آنکه بسیاری از شرکت‌ها و غول‌های تکنولوژی آمریکایی در چین کارخانه دارند و یا با بسیاری از شرکت‌های چینی برای تولید و تامین قطعات مورد نیازشان قرارداد همکاری دارند، بنابراین افزایش تعرفه‌های وارداتی که سران این دو کشور برای همدیگر وضع کرده‌اند، می‌تواند تبعات منفی و مخربی را برای اقتصاد آمریکا و چین به همراه داشته باشد.

گزارش‌های زیادی بعد از آغاز جنگ تجاری میان چین و آمریکا از سوی تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری منتشر شد که نشان می‌داد شرکت های تکنولوژی و به دنبال آن کاربران محصولات فناوری از بزرگترین قربانیان این کشمکش‌ها به شمار خواهند آمد.

فاکسکان که یکی از بزرگترین تامین کنندگان و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند آیفون محسوب می شود، حالا به نظر می‌رسد که مونتاژ و ساخت آیفون‌های جدید و پرچمدار را از کارخانه خود در چین به هند منتقل کرده است تا از شر تنش‌های سیاسی و تجاری میان چین و آمریکا خلاص شود.

بر اساس گزارش اکونومیک تایمز، منابع آگاه به تازگی اعلام کرده‌اند که اپل قصد دارد از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی مونتاژ و تولید گوشی های پرچمدار خود را از کارخانه فاکسکان در چین به هند منتقل کند که بدین ترتیب این نخستین باری خواهد بود که شرکت تایوانی فاکسکان محصولات اپل را در خاک کشور هند به مرحله تولید می رساند.

این نقل و انتقالات از چین به هند برای تولید گوشی‌های هوشمند آیفون می تواند کسب و کار اپل در هند را متحول کرده و موجب ایجاد بالغ بر ۲۵ هزار شغل در این کشور شود. همچنین گفته می شود که شرکت تایوانی فاکسکان برای توسعه کارخانه مونتاژ محصولات اپل در هند تصمیم گرفته است مبلغی به ارزش ۲۵ میلیارد روپیه معادل ۳۵۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

به هرحال به نظر می‌رسد که برنامه فاکسکان و اپل برای انتقال خط تولید و مونتاژ گوشی های هوشمند آیفون علی الخصوص آیفون ۱۰ (ایکس) به نفع شرکت اپل و کاربران هندی تمام خواهد شد چراکه از محدودیت های قانونی ناشی از جنگ تجاری میان چین و آمریکا خلاص خواهند شد.

برچسب ها: آیفون چینی ، هند ، گوشی
ارسال به دوستان
نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان