فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۷۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۳-۰۹-۱۳۹۶
کد ۵۷۴۵۸۸
انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۳-۰۹-۱۳۹۶

چرا دوران کودکی خود را به یاد نمی‌آوریم؟

چرا دوران کودکی خود را به یاد نمی‌آوریم؟

فراموشی دوران کودکی که از آن به «فراموشی کودکی» تعبیر می‌شود، به چه علت است؟

به گزارش ایسنا، «ناتوانی ما در به یاد آوردن دوران اولیه حیاتمان یعنی سال‌های پیش از سه یا چهار سالگی در اصطلاح علمی «فراموشی کودکی» خوانده می‌شود و هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

محققان می‌دانند که کودکان قادر به شکل دادن خاطرات بلندمدت هستند. کافی است با کودکی سه ساله درباره رخدادهای گذشته صحبت کنید تا به این وضوع پی ببرید. در حقیقت نتیجه مطالعه‌ای نشان داده است کودکان سه ساله خاطرات مربوط به شخص بزرگسالی را که فقط یک بار و در سن سه سالگی ملاقات کرده‌اند، به یاد می‌آورند اما به دلیلی که گمان فعلی بیشتر حاکی از نابالغی فرآیندهای خاطره‌سازی و به یاد سپاری نوزادان است، خاطرات سال‌های نخست زندگی با رسیدن ما به حدود سن هفت سالگی فراموش می‌شوند.»

برچسب ها: دوران کودکی
ارسال به دوستان
سندرز: دیگر نباید میلیاردها دلار برای نتانیاهوی نسل‌کش هزینه شود برگزاری نشست هماهنگی برای انتقال منابع فروش گاز به هدفمندسازی یارانه‌ها فراخوان تأمین اجتماعی برای ثبت شماره حساب بانکی بیمه‌شدگان ادعای وال‌استریت ژورنال درباره لغو مذاکرات این هفته ایران-آمریکا جزئیات پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای حضور در مراسم تشییع رهبر شهید نگرانی نتانیاهو از احتمال فروش اف-۳۵ به ترکیه تکذیب شایعه لغو بستری رایگان کودکان زیر ۷ سال توسط وزارت بهداشت رایزنی بن‌سلمان و مکرون درباره آخرین تحولات تفاهم ایران و آمریکا ثبت ملی آیین تشییع رهبر شهید انقلاب در فهرست میراث ناملموس ابهام در مدیریت هلدینگ خلیج‌فارس و سرنوشت مالکیت استقلال ۴۲۴۷ شهید در حملات ۴ ماهه اسرائیل به لبنان نتانیاهو تهدید به استعفا از لیکود کرد آغاز مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی کشور در تهران هشدار جدی به واحدهای صنعتی متخلف در استفاده از ماینر آتش‌سوزی گسترده در بلوار توس مشهد؛ ۱۰۰ درخت خاکستر شد
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟