فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۷-۰۴-۱۳۹۶
کد ۵۴۶۲۰۴
انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۷-۰۴-۱۳۹۶

مرگ 3 نفر بدلیل به تب کنگو در سال جاری

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: طی سالجاری 3 تن بدلیل ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور فوت کرده اند.

به گزارش ایرنا علی اکبر سیاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو اینک در کشور درحال کنترل است.

وی ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو از سال 77 در شهرکرد با مرگ یک زوج پزشک از این شهر شناسایی شد و از همان زمان سیستم مراقبت و درمان در کشور شکل گرفت.

سیاری با بیان انجام نمونه گیری ها از موارد مشکوک و ارسال این موارد به خارج از کشور برای تشخیص ابتلا به این بیماری در گذشته اظهار کرد: هم اینک انجام آزمایش های لازم برای تشخیص این بیماری در کشور امکان پذیر است.

سیاری همچنین افزود: داروی این بیماری در کشور موجود و بیماری نیز قابل درمان است.
برچسب ها: تب کنگو
ارسال به دوستان
میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان