فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۶
کد ۵۴۴۴۷۱
انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۶

صداوسیما بخاطر بحران ۲ سال قبل هنوز به تعادل نرسیده است

صداوسیما بخاطر بحران ۲ سال قبل هنوز به تعادل نرسیده است
مهدی فخیم‌زاده درباره سطح کیفی آثار نمایشی تولید شده در تلویزیون در سال‌های اخیر و سریال‌های تولید شده در شبکه نمایش خانگی به بیان توضیحاتی پرداخت.

این بازیگر و کارگردان در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی سطح کیفی آثار نمایشی تولید شده در تلویزیون در سال‌های اخیر، اظهار کرد: به نظرم مشکل صداوسیما در یک دوره بخصوص و دریک نقطه‌ی تحول، به نوع مدیریت این سازمان مربوط می‌شد؛ یعنی پس از دوره آقای ضرغامی و روی کار آمدن آقای سرافراز، صداوسیما یک دوره‌ی بحران را پشت سر گذاشت.

او ادامه داد: اتفاقاً در همان زمان من سریال «فوق سری» را که در زمان آقای ضرغامی ساخته بودم، برای پخش داشتم؛ اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که آن زمان مجبور شدم بیانیه‌ای در این باره بنویسم و به مخاطبان بگویم که این سریالی که پخش می‌شود برای من نیست و بسیار تغییر کرده است. این در حالی است که هیچ‌گاه دوست ندارم مسائل درون صنفی را به صورت علنی مطرح کنم، ولی برای اولین بار مجبور شدم. به هرحال افرادی مثل ما که سال‌هاست با صداوسیما کار کرده‌ایم دیگر ضوابط و خط قرمزها را می‌شناسیم و خود به خود نزدیک آنها نمی‌شویم.

فخیم‌زاده با بیان اینکه صداوسیما سازمانی انحصاری و دولتی است، گفت: این سازمان نیاز به بودجه زیادی دارد که گاهی تأمین می‌شود و گاهی هم نه، اما تأمین نشدن این بودجه بحران‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. من فکر می‌کنم اگر هنوز صداوسیما در بحران قرار دارد و به نقطه تعادل نرسیده است، به خاطر بحرانی است که دو سال پیش به وجود آمد؛ چراکه به هر حال برای رسیدن به نقطه تعادل نیاز به زمان هست.

کارگردان سریال‌های «ولایت عشق» و «حس سوم» در ادامه با اشاره به معاونت جدید سیما (مرتضی میرباقری) و سابقه‌ای که در این حوزه دارد، بیان کرد:‌ در حال حاضر معاونت سیما به شدت تلاش می‌کند که سریال‌های خوبی تولید کند، اما تا زمانی که این سریال‌ها به مرحله پخش نرسند، طبیعتاً سریال‌هایی که در دوره قبل تولید شده بودند پخش می‌شوند و در واقع بسیاری از محصولات در حال حاضر صداوسیما برای دوره قبلی است. به هر حال مشکل بودجه صداوسیما بسیار مهم و اساسی است که باید به آن رسیدگی شود.

او همچنین درباره رقابت سریال‌های شبکه نمایش خانگی و تلویزیون، افزود: شبکه نمایش خانگی بیشتر مصرف‌کننده است و در واقع زمانی می‌تواند رقیب تلویزیون شود که VOD بتواند برای شبکه خانگی فیلم تولید کند که نمی‌تواند. الان بسیاری از سریال‌های شبکه نمایش خانگی به غیر از چند مورد با شکست مواجه شده‌اند و مخاطب چندانی نداشته‌اند.

فخیم‌زاده درباره روند تولید سریال در سازمان صداوسیما بیان کرد: اگر سناریویی به سازمان برده شود و سازمان آن را رد کند، دیگر آن سناریو به درد نمی‌خورد؛ این در حالی است که اگر در سینما با یک تهیه‌کننده بر سر سناریویی به توافق نرسیم، می‌توانیم به سراغ تهیه‌کننده دیگر برویم. به همین خاطر برای ساخت سریال در سازمان صداوسیما در ابتدا باید یک طرح پیشنهادی به سازمان ارائه داد و بعد در صورت موافقت قرارداد نگارش بسته شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
علاقه به پیاز شاید نشانه‌ای از سلامت بهتر باشد! شواهدی از تحولی بزرگ در تکامل انسان در حال شکل‌گیری است! فهرست ۳۲ تیم مرحله حذفی جام جهانی و برنامه بازی ها عکس یادگاری «بادیگاردهای ظل‌السلطان، پسر ناصرالدین شاه» فعال سیاسی اصلاح‌طلب: پیش‌نویس تفاهم با آمریکا ۲۳ بار در حاکمیت چرخیده است/ پیام رهبری تذکر برای عدم خوش‌باوری بود  پارادوکسِ استعداد و شکست؛ چرا فوتبال ایران در مسیر جهانی‌شدن متوقف می‌شود؟ کاظمی: زمان امتحانات نهایی تغییر نمی‌کند یک نام، دو دنیای متفاوت؛ تفاوت های شگفت انگیز فیل آفریقایی و آسیایی که نمی دانستید! (+اینفوگرافیک) عدد ۳ دست از سر تیم ملی فوتبال ایران برنداشت؛ حتی در آخرین ثانیه افت رتبه تمام دانشگاه‌های ایرانی در کیو اس ۲۰۲۷؛ پیشروی عربستان و امارات (+جدول) Le MANSORY؛ یکی از متفاوت ترین پروژه های منصوری (+تصاویر) مغز مصنوعی ساختیم /یک موفقیت بزرگ علمی برای ایران سپاه: حمله پهپادی و موشکی به پایگاه های آمریکا در بحرین و کویت راز اسکرول کردن‌های طولانی چیست؟ / چرا نمی‌توانیم گوشی را زمین بگذاریم؟ ایتاکوای؛ یکی از زیباترین صحنه های آمازون از نگاه ماهواره (تصویری)