فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۶
کد ۵۴۴۴۷۱
انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۶

صداوسیما بخاطر بحران ۲ سال قبل هنوز به تعادل نرسیده است

صداوسیما بخاطر بحران ۲ سال قبل هنوز به تعادل نرسیده است
مهدی فخیم‌زاده درباره سطح کیفی آثار نمایشی تولید شده در تلویزیون در سال‌های اخیر و سریال‌های تولید شده در شبکه نمایش خانگی به بیان توضیحاتی پرداخت.

این بازیگر و کارگردان در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی سطح کیفی آثار نمایشی تولید شده در تلویزیون در سال‌های اخیر، اظهار کرد: به نظرم مشکل صداوسیما در یک دوره بخصوص و دریک نقطه‌ی تحول، به نوع مدیریت این سازمان مربوط می‌شد؛ یعنی پس از دوره آقای ضرغامی و روی کار آمدن آقای سرافراز، صداوسیما یک دوره‌ی بحران را پشت سر گذاشت.

او ادامه داد: اتفاقاً در همان زمان من سریال «فوق سری» را که در زمان آقای ضرغامی ساخته بودم، برای پخش داشتم؛ اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که آن زمان مجبور شدم بیانیه‌ای در این باره بنویسم و به مخاطبان بگویم که این سریالی که پخش می‌شود برای من نیست و بسیار تغییر کرده است. این در حالی است که هیچ‌گاه دوست ندارم مسائل درون صنفی را به صورت علنی مطرح کنم، ولی برای اولین بار مجبور شدم. به هرحال افرادی مثل ما که سال‌هاست با صداوسیما کار کرده‌ایم دیگر ضوابط و خط قرمزها را می‌شناسیم و خود به خود نزدیک آنها نمی‌شویم.

فخیم‌زاده با بیان اینکه صداوسیما سازمانی انحصاری و دولتی است، گفت: این سازمان نیاز به بودجه زیادی دارد که گاهی تأمین می‌شود و گاهی هم نه، اما تأمین نشدن این بودجه بحران‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. من فکر می‌کنم اگر هنوز صداوسیما در بحران قرار دارد و به نقطه تعادل نرسیده است، به خاطر بحرانی است که دو سال پیش به وجود آمد؛ چراکه به هر حال برای رسیدن به نقطه تعادل نیاز به زمان هست.

کارگردان سریال‌های «ولایت عشق» و «حس سوم» در ادامه با اشاره به معاونت جدید سیما (مرتضی میرباقری) و سابقه‌ای که در این حوزه دارد، بیان کرد:‌ در حال حاضر معاونت سیما به شدت تلاش می‌کند که سریال‌های خوبی تولید کند، اما تا زمانی که این سریال‌ها به مرحله پخش نرسند، طبیعتاً سریال‌هایی که در دوره قبل تولید شده بودند پخش می‌شوند و در واقع بسیاری از محصولات در حال حاضر صداوسیما برای دوره قبلی است. به هر حال مشکل بودجه صداوسیما بسیار مهم و اساسی است که باید به آن رسیدگی شود.

او همچنین درباره رقابت سریال‌های شبکه نمایش خانگی و تلویزیون، افزود: شبکه نمایش خانگی بیشتر مصرف‌کننده است و در واقع زمانی می‌تواند رقیب تلویزیون شود که VOD بتواند برای شبکه خانگی فیلم تولید کند که نمی‌تواند. الان بسیاری از سریال‌های شبکه نمایش خانگی به غیر از چند مورد با شکست مواجه شده‌اند و مخاطب چندانی نداشته‌اند.

فخیم‌زاده درباره روند تولید سریال در سازمان صداوسیما بیان کرد: اگر سناریویی به سازمان برده شود و سازمان آن را رد کند، دیگر آن سناریو به درد نمی‌خورد؛ این در حالی است که اگر در سینما با یک تهیه‌کننده بر سر سناریویی به توافق نرسیم، می‌توانیم به سراغ تهیه‌کننده دیگر برویم. به همین خاطر برای ساخت سریال در سازمان صداوسیما در ابتدا باید یک طرح پیشنهادی به سازمان ارائه داد و بعد در صورت موافقت قرارداد نگارش بسته شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
پیش‌بینی جدید از تاریخ انقراض گیاهان؛ آخرین برگ سبز زمین چه زمانی پایین می‌افتد؟ مقایسه درآمد بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) آشنایی با مکانیسم، مزایا و معایب گیربکس «CVT» عکس دسته‌جمعی «بلژیکی‌ها» در ایران دوران قاجار ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد