فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۷ - ۱۸-۱۰-۱۳۹۵
کد ۵۱۶۰۲۶
انتشار: ۰۷:۰۷ - ۱۸-۱۰-۱۳۹۵

حضور آرژانتین در پروژه های گازی ایران

برای نخستین بار در صنعت نفت، شرکت ملی نفت ایران و یک شرکت معتبر آرژانتینی برای توسعه میادین نفت و گاز قرارداد همکاری امضا می‌کنند.

به گزارش مهر، در طول بیش از یکصد سال گذشته که در ایران نفت کشف شده تاکنون مهمترین همکاری ایران با یک شرکت منطقه آمریکای جنوبی مربوط به «پتروبراس» بوده به طوری‌که این شرکت برزیلی حدود یک دهه قبل در بلوک اکتشافی تفتان در خلیج فارس با شرکت ملی نفت ایران همکاری می‌کرد.

بر این اساس برای نخستین بار در صنعت نفت، شرکت ملی نفت ایران و یک شرکت معتبر آرژانتینی به نام پلاس پترول گفتگوهایی را به منظور نهایی کردن قرارداد توسعه یکی از میادین نفت کشور آغاز کرده‌اند.

پیش بینی می‌شود در صورت توافق نهایی بین دو طرف، به زودی اولین قرارداد همکاری به صورت مستقل و یا در قالب کنسرسیومی بین‌المللی متشکل از چند شرکت اروپایی با این شرکت آرژانتینی امضا شود.

بیژن عالی‌پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در گفتگو با مهر با تایید مذاکرات انجام گرفته با شرکت آرژانتینی برای مشارکت در طرح توسعه و یا افزایش ضریب بازیافت در میادین نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب، گفت: در صورت توافق، در چارچوب مدل جدید قراردادی با این شرکت آرژانتینی قرارداد همکاری امضا می‌شود.

علاوه بر این شرکت ملی نفت ایران هفته گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای در حالی لیست ۲۹ شرکت تایید صلاحیت شده برای همکاری با بخش بالادستی صنعت نفت کشور را منتشر کرد که در این لیست نام شرکت «پلاس پترول» آرژانتین هم به چشم می‌خورد.

«باتیستا ورمال» مدیر توسعه کسب و کار شرکت پلاس پترول آرژانتین هم پیشتر با اشاره به آمادگی برای سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت و گاز ایران در دوران پسابرجام، گفته بود: چشم انداز سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران در بلندمدت اقتصادی است.

به گزارش مهر، شرکت «پلاس پترول» بزرگترین تولیدکننده گاز و محصولات گازی در آرژانتین بوده که این شرکت علاوه بر آرژانتین در سایر کشورهای منطقه آمریکای جنوبی در قالب کنسرسیوم‌های بین‌المللی همچون پرو هم از سابقه مشارکت و سرمایه‌گذاری برخوردار است.

پیش بینی می‌شود اولین مشارکت آرژانتینی‌ها در یکی از میادین نفتی حوزه مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان قطب و تولید نفت ایران رقم بخورد.

از این رو شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قصد دارد اساس چارچوب قراردادی چهار میدان پارسی، کرنج، رگ سفید و شادگان را مشتمل بر ٩ مخزن، توسعه دهد. این ٩ مخزن شامل سه مخزن آسماری، پابده و خامی در میدان کرنج، سه مخزن آسماری، بنگستان و خامی در میدان رگ سفید، مخزن آسماری در میدان پارسی و ٢ مخزن آسماری و بنگستان در میدان شادگان است.
برچسب ها: آرژانتین ، گاز
ارسال به دوستان
سفیر روسیه: نیروگاه هسته‌ای جدیدی در ایران احداث می‌کنیم استوری رضا گلزار برای تیم ملی (عکس) آغاز روند افزایشی تخصیص ارز به بخش صنعت / برنامه‌ریزی بانک مرکزی برای استفاده از منابع ارزی آزادشده تکذیب خبر مسدود شدن ورودی‌های تهران توسط پلیس راهور امیدواری سازمان سینمایی برای اکران بازی احتمالی ایران در جام جهانی برخورد هواپیما به یک آسمان‌خراش در چین/ یک کشته و ۱۳ زخمی مجید جلالی: همچنان شانس صعود به مرحله بعد را داریم علم الهدی: باید نقاط ضعف دشمن را برجسته کنیم سومین پیروزی هندبال ساحلی ایران در قهرمانی جهان "آنچه هنوز در مورد توافق با ایران به شما گفته نشده است" اسکان زائران مراسم تشییع در بیش از 1000 مدرسه تهران چمران خواستار بررسی راهکارهای حمایتی برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده شد سگ آبی روسی که خیلی کند است! (+تصاویر) مهلت ۸۷ روزه برای ثبت‌نام معافیت سربازی فرزندآوری بزرگ‌ترین عملیات ترافیکی تاریخ پلیس راهور برای وداع با رهبر شهید