فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۱-۱۰-۱۳۹۵
کد ۵۱۲۵۲۲
انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۱-۱۰-۱۳۹۵

پیشنهاد تشکیل کانون موسیقی نواحی در خانه موسیقی

پیشنهاد تشکیل کانون موسیقی نواحی در خانه موسیقی
سرپرست گروه «لیان» بوشهر از ارائه پیشنهاد طرح راه اندازی کانون موسیقی نواحی در خانه موسیقی ایران به عنوان تنها نهاد صنفی موسیقی در ایران سخن گفت.
محسن شریفیان ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های خود و گروه موسیقی «لیان» بوشهر به  مهر گفت: مذاکراتی برای اجرای سه پروژه خارجی داشتم که به علت اینکه هیچ‌کدامشان قطعی نیست نمی توانم درباره جزییات آن اطلاع رسانی کنم، اما طبق تازه ترین برنامه ریزی هایی که انجام گرفته روزهای چهارم و پنجم دی ماه در تالار وحدت تهران کنسرتی را برگزار می کنیم که در این کنسرت آکا صفوی و اُکُلو فرامرزی به عنوان خواننده گروه را همراهی می کنند.

وی افزود: در ماه‌های گذشته مشغول تدوین و تولید دو آلبوم پژوهشی در حوزه موسیقی بوشهر هستم که اولی مرتبط با نوازندگی نی انبان و دومی اثری پژوهشی درباره موسیقی منطقه کنگان بوشهر است و ما تلاش می کنیم تا پایان سال این دو اثر موسیقایی را با حمایت موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر کنیم.

شریفیان در پاسخ به این پرسش که چرا گروه «لیان» تمایلی برای اجرای زنده آلبوم «دینگو مارو» ندارد، گفت: اجرای زنده آلبوم «دینگو مارو» یکی از اولویت های مهم گروه است و ما در این مدت بارها و بارها تصمیم داشتیم آن را روی صحنه اجرا کنیم، اما با توجه به اینکه تمامی امتیازهای آلبوم در اختیار تهیه کننده است بنابراین موسسه تهیه کننده است که باید مجوزهای لازم را برای اجرای زنده به ما بدهد که اتفاقا در این زمینه قرار شده صحبت هایی با تهیه کننده آلبوم صورت گیرد که در صورت توافقات نهایی اطلاع رسانی می شود.

این نوازنده نی انبان اضافه کرد: «دینگو مارو» خوشبختانه بازتاب بسیار خوبی در داخل و خارج از کشور داشت و با وجودی که بسیاری از طرفداران گروه اغلب ما را با اجراهای سنتی دوست دارند، اما خودمان هم دوست داریم در کنار فعالیت های همیشگی گروه اجرای زنده ای از «دینگو مارو» هم داشته باشیم.

این پژوهشگر موسیقی نواحی ایران در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره طرح پیشنهادی خود برای تشکیل کانون موسیقی نواحی در خانه موسیقی بیان کرد: یکی از دغدغه های جدی من که طی سال های اخیر به شدت روی آن تمرکز داشتم و دارم حضور جدی تر و مستمر موسیقی نواحی در جریان فعالیت های صنفی خانه موسیقی است. متاسفانه در حال حاضر موسیقی نواحی جایگاه چندانی در این نهاد صنفی ندارد، در حالیکه موسیقی نواحی بخش مهمی از موسیقی ایران است و باید بیشتر از اینها روی آن کار شود. بنده در این مورد با مدیرعامل خانه موسیقی صحبت هایی داشته ام و تاکید کردم وقتی در خانه موسیقی کانون نوازندگان موسیقی کلاسیک و کانون نوازندگان موسیقی سنتی(ردیف) ایرانی تفکیک شده اند پس این امکان وجود دارد که نظر به ضرورت حضور جدی موسیقی نواحی، کانون جداگانه ای در این نهاد صنفی تشکیل شود.

شریفیان تصریح کرد: وقتی این نکات را در خانه موسیقی مطرح کردم دوستان قول مساعد دادند که این موضوع بررسی شود. من بر این باورم تحت عنوان خانه موسیقی ایران باید افق نگاه مان را فراتر از موسیقی ردیف دستگاهی ایران در نظر بگیریم. من به سهم خودم این کار را دنبال می کنم چون بچه هایی که در حوزه موسیقی بومی کار می کنند زیاد اهل این حرف ها نیستند و اتفاقا خانه موسیقی تعجب می کند که چطور من پیگیر این موضوع هستم.

سرپرست گروه «لیان» در پایان گفت: مدیران خانه موسیقی به من اعلام کردند که این موضوع را بررسی کرده و اگر نظرشان مثبت بود، این موضوع را در اساسنامه خانه موسیقی لحاظ می‌کنند. البته هنوز زمان دقیقی برای رسیدگی به این طرح اعلام نشده اما لازم است هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.

ارسال به دوستان
فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان