فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۹۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۱۹-۰۷-۱۳۹۵
کد ۴۹۸۷۴۱
انتشار: ۰۷:۴۰ - ۱۹-۰۷-۱۳۹۵

مصرف قهوه به مقابله با زوال عقل کمک می کند

مطالعه جدید نشان می دهد زنان مسنی که کافئین بیشتری مصرف می کنند کمتر احتمال تجربه اختلال شناختی را دارند.

به گزارش مهر، در حدود ۶۵۰۰ زن بین سن ۶۵ تا ۸۰ سال به مدت ۱۰ سال در مورد میزان کافئین مصرفی شان گزارش می دادند. بررسی ها نشان داد زنانی که بیش از ۲۶۱ میلیگرم کافئین در روز مصرف می کردند ۳۶ درصد کمتر در معرض ریسک ابتلا به دمانس یا زوال عقل قرار داشتند.

این میزان کافئین می تواند معادل حدود سه فنجان ۲۳۵ میلی لیتری قهوه یا بین ۵ تا ۶ فنجان چای سیاه باشد.

ایرا دریسکول، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ویسکانسین، در این مورد می گوید: «ما هنوز به رابطه مستقیم بین مصرف بیشتر کافئین و کاهش بروز اختلال شناختی و دمانس پی نبردیم، اما مطالعات بیشتر می تواند بهتر به وجود این رابطه با پیامدهای آن برای مغز دست یابد.»

به گفته محققان، کافئین از آن جهت از نقض شناختی حفاظت می کند چراکه با گیرنده های آدنوزین مغز پیوند برقرار می کند. عملکرد این گیرنده ها با روند پیری نرمال و پاتولوژی مرتبط با سن منحرف می شود. در نتیجه ریسک ابتلا به زوال عقل نیز افزایش می یابد.

برچسب ها: قهوه ، زوال عقل
ارسال به دوستان
captcha
متن کامل پیام احساسی لیونل مسی برای پدر فقیدش؛ تردید در ادامه فوتبال همدردی احساسی کریستیانو رونالدو با لیونل مسی پس از درگذشت پدرش افزایش قطارهای تهران مشهد همزمان با ایام ۲۸ صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) رهاسازی ۱۵ روزه آب سد کرج برای نجات سفره‌های زیرزمینی و اراضی کشاورزی غرب تهران مهار آتش‌سوزی مجتمع تجاری خلیج فارس قشم و نجات ۱۲ شهروند بدون تلفات درخواست معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از اوکراین برای توقف حملات به خط لوله خزر آماده‌باش سفارتخانه‌های آمریکا در غرب آسیا با تعداد محدودی از کارمندان دیدار رئیس‌کل بانک مرکزی با رئیس بانک توسعه نوین بریکس در هند آلودگی نفتی در سواحل قشم؛ عملیات پاکسازی در مناطق شیب‌دراز و نقاشه آغاز شد سقوط جنگنده اف ۱۶ ترکیه در پرواز آموزشی و نجات معجزه‌آسای خلبان درگذشت ژو رونگجی؛ مردی که چین را به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کرد دیدار وزیر کشور پاکستان با محسن رضایی و بررسی راهبردهای توسعه مناسبات تهران و اسلام‌آباد آخرین وضعیت سلامتی چنگیز وثوقی؛ بازیگر پیشکسوت سینما به منزل بازگشت اعتراف دیپلمات سابق آمریکایی؛ ایران برای همیشه کنترل تنگه هرمز را در دست خواهد داشت حسین خواجه‌امیری(ایرج)، خواننده شهیر و پهلوان موسیقی ایران در ۹۴ سالگی درگذشت