فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۰۵-۰۲-۱۳۹۵
کد ۴۶۳۹۳۹
انتشار: ۰۷:۵۰ - ۰۵-۰۲-۱۳۹۵

موز بخورید تا چشم های سالم داشته باشید

طبق یک مطالعه جدید، نه تنها خوردن یک سیب در روز بلکه خوردن یک موز هم می تواند فواید زیادی برای سلامت و چشمان شما داشته باشد.

به گزارش مهر، مطالعه محققان دانشگاه کوئیزلند استرالیا نشان می دهد که خوردن روزانه یک عدد موز احتمالا موجب تقویت سلامت چشم و پیشگیری از بیماری های مرتبط با بینایی می شود.

محققان دریافته اند که موز حاوی کاروتنوئید است؛ ترکیبی که موجب ایجاد رنگ قرمز، نارنجی یا زرد میوه ها و سبزیجات می شود، و در کبد تبدیل به ویتامین A که فاکتور مهمی برای سلامت چشم است می شود.

طبق مطالعات قبلی، مواد خوراکی حاوی میزان بالای کاروتنوئید از فرد در مقابل بیماری های مزمن، نظیر برخی سرطان ها، بیماری های قلبی-عروقی و دیابت محافظت می کنند.

این مطالعه نشان داده است که موز غنی از کاروتنوئیدهای پروویتامین A است که می تواند به رفع کمبود ویتامین A کمک کند.

به گفته محققان، موز ماده خوراکی ایده آلی برای بچه ها و خانواده ها در بسیاری از مناطق جهان است، چراکه شیرینی، بافت، اندازه، قابلیت دسترسی و هزینه آن برای اکثر مردم مناسب است.

برچسب ها: موز ، چشم ، سلامت
ارسال به دوستان
captcha
چربی شکم و کمبود ویتامین دی؛ ترکیبی مرگبار که خطر مرگ را بیش از دو برابر می‌کند این علائم به شما می‌گوید کمبود یُد دارید/ ۱۰ نشانه شایع کمبود ید در بدن اسرار واکنش عجیب مغز به صداهای روزمره/ چطور یک‌صدای کاملا معمولی برای مغز غیرقابل‌تحمل می‌شود معبد زیرزمینی ژاپن چگونه سیلاب را از حومه توکیو دور می‌کند؟(+عکس) مریم مومن: زاپاس عشقی نمی شوم نجات ۳ مسافر گرفتار در غار یخی چما چهارمحال و بختیاری مشاور قالیباف: سران قوا تصمیم گرفته‌اند قیمت بنزین افزایش نیابد دیدار پزشکیان با سید حسن خمینی سقاب اصفهانی: فعلا هیچگونه تصمیمی مبنی بر تغییر قیمت بنزین نداریم/ اعداد اعلامی برای گرانی بنزین واقعی نیست خروج قطار مسافربری از ریل در انگلیس ادعای تازه اسرائیل؛ طرح ترور وزیر جنگ خنثی شد حمله توپخانه‌ای عربستان به روستاهای شمال یمن باران شیشه افقی و دو غروب خورشید؛ عجیب ترین جهان های کشف شده در فضا! شرط ایتالیا برای لغو تعلیق شنگن با اسپانیا واریز تدریجی 110 همت به حساب گندم‌کاران تا 25 مردادماه