فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۶-۱۱-۱۳۹۴
کد ۴۴۶۹۴۱
انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۶-۱۱-۱۳۹۴

دام زباله می‌خورد، زباله دام می‌خورد...

عصر ایران
محمد حسینی اظهار کرد: زباله‌ها سال‌هاست در بخش نوخندان تخلیه می‌شود و دست‌اندرکاران به توصیه ادارات ناظر توجه جدی ندارند و این امر در بلند و کوتاه‌مدت می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

نزدیک به چهار سال از طرح جمع‌آوری زباله‌های روستایی در حوزه شهرستان درگز می‌گذرد اما هنوز برخی مشکلات، حل نشده باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، این طرح با همت دهیاران و همکاری مردم شروع و زباله‌ها پس از جمع‌آوری از منازل روستایی به‌وسیله خودروهای خدمات روستایی جابه‌جا شد.

بخشداران وظیفه نظارت بر این عملکرد را به‌طور مستقیم بر عهده دارند و سازمان‌های مرتبط با موضوع نیز از مرحله جمع‌آوری تا دفن بهداشتی زباله‌ها ناظر به امور مربوطه‌اند، اما روند کار ایراداتی داشته که دستگاه‌های اجرایی ناظر نیز هشدارهای لازم و راهکارهای عملی را داده‌اند ولی امور مربوطه همچنان طبق روال گذشته انجام می‌شود و این امر نارضایتی مردم و مسئولان را در پی داشته است.

یک کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با ایسنا گفت: زباله‌ها بعد از جمع‌آوری طبق نظر راننده خودروی مربوطه در دو منطقه مشخص شده که فاقد مجوزات قانونی است، تخلیه می‌شوند.

محمد حسینی اظهار کرد: زباله‌ها سال‌هاست در بخش نوخندان تخلیه می‌شود و دست‌اندرکاران به توصیه ادارات ناظر توجه جدی ندارند و این امر در بلند و کوتاه‌مدت می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

وی افزود: این رویه تخریب طبیعت را در پی دارد و آثار زیان‌باری را در محیط زیست ایجاد می‌کند و زباله‌های رها شده هر از چندگاهی سوزانده می‌شود.

یکی از اهالی روستای کپکان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: سال‌هاست که کسی به فکر جمع‌آوری زباله‌های روستایی نیست و با پیگیری‌هایی که از بخشداری داشته‌ام متوجه شدیم که یک دستگاه خاور مرتبط با موضوع به اجاره داده شده و عملاً دهستان میانکوه در بخش جمع‌آوری زباله از 6 سال قبل به فراموشی سپرده شده است.

حسینعلی جعفری یادآور شد: زباله‌گاه محدوده روستاها به لحاظ حجم زباله انتقالی به صورت اصولی دفن نشده‌اند و این امر باعث پراکنده شدن زباله‌های سبک در مزارع کشاورزی شده است که برای مراتع همجوار آزاردهنده و نگران‌کننده است و تا به حال تعدادی دام نیز بابت خوردن زباله‌های پراکنده در مزارع تلف شده‌اند.

یکی از دامداران منطقه شیلگان دره درگز نیز خاطرنشان کرد: دفن غیر اصولی زباله‌های شهر لطف‌آباد در بین مزارع منطقه، موجب تلف شدن دام‌ها شده است.

علی محمدی افزود: در سال قبل، شهرداری اقدامی اصولی برای دفن زباله‌ها نداشته و محیط‌زیست و مرکز بهداشت هم مانع کار نشده‌اند.

در همین زمینه رئیس اداره محیط‌ زیست درگز اظهار کرد: متاسفانه شهرداران و مدیران عامل شرکت‌های تعاونی، دهیاری‌ها و بخشداران به اهمیت موضوع توجه نمی‌کنند.

ذوالفقار سلحشور تصریح کرد: مکاتبات متعددی را داشته‌ایم اما پاسخ مثبت دریافت نشده و حتی سایر ادارات مرتبط با موضوع، مکان‌های محل دفن را تایید نموده‌اند.

وی افزود: اگر هرچه زودتر به فکر رفع مشکل نباشیم، تبعات زیست محیطی و نارضایتی مردم بیش‌تر می‌شود و این امر زیبنده مردمان این دیار نیست.

برچسب ها: دام ، زباله
ارسال به دوستان
کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم