فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۳۰-۰۸-۱۳۹۴
کد ۴۳۲۹۰۰
انتشار: ۱۰:۳۷ - ۳۰-۰۸-۱۳۹۴

انباشت انبارهای صدا و سیما از ماهواره‌های توقیفی

عصر ایران
نمی‌توان منکر شد که تقاضا برای استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای وجود دارد؛ به عنوان مثال شما وقتی روی بام آپارتمان‌ها می‌روید تعداد متنابهی آنتن‌های ماهواره می‌بینید.
معاون برنامه‌ریزی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به حجم زیاد کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای گفت: طبق قانون کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای باید در اختیار صدا و سیما قرار گیرد ولی در حال حاضر صدا و سیما عنوان می‌کند که انبارهایش دیگر جا ندارند.
 
به گزارش تسنیم، سید علیرضا گلستانی معاون برنامه‌ریزی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به موضوع قاچاق تجهیزات ماهواره‌ای به کشور و میزان قاچاق این کالای ممنوعه اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد که ورود این تجهیزات به کشور، رشد چندانی نداشته و در سال جاری نیز کشفیات بسیاری در این حوزه اتفاق افتاده است.
 
معاون برنامه‌ریزی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای به اندازه‌ای است که ما را دچار مشکل کرده چراکه طبق قانون، کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای باید در اختیار صدا و سیمای جمهوری اسلامی قرار گیرد ولی در حال حاضر صدا و سیما، دست‌هایش را بالا برده و عنوان می‌کند که انبارهایش جای نگهداری این تجهیزات را ندارد و این تجهیزات برای آن‌ها قابل استفاده نیز نیست.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا جمع‌آوری ماهواره‌ها توسط پلیس از منازل به افزایش رونق این بازار سیاه و افزایش طمع قاچاقچیان این حوزه دامن نمی‌زند، گفت: باید توجه داشت که میزان جمع‌آوری ماهواره‌ها از منازل توسط نیروی انتظامی به اندازه‌ای نیست که بتوان با میزان قاچاق ورودی این کالا آن را مقایسه کرد. لذا نمی‌توان گفت که جمع‌آوری ماهواره توسط پلیس به افزایش قاچاق این کالا دامن می‌زند.
 
گلستانی در ادامه با اشاره به تقاضای موجود در جامعه برای استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای افزود: نمی‌توان منکر شد که تقاضا برای استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای وجود دارد؛ به عنوان مثال شما وقتی روی بام آپارتمان‌ها می‌روید تعداد متنابهی آنتن‌های ماهواره می‌بینید.
 
معاون برنامه‌ریزی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: در سال ۸۶ آماری ارائه شد که حاکی از ارتباط مستقیم ۴۰ درصدی مردم با شبکه‌های ماهواره‌ای بود و ۲۰ درصد دیگر نیز به طور غیرمستقیم از برنامه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کردند و از این رو عنوان شد که ضریب نفوذ ماهواره‌ها در کشور ۶۰ درصد است. البته در سال‌های اخیر این ضریب قطعاً افزایش یافته است؛ لذا مسئولان و متولیان فرهنگی باید نسبت به میزان نفوذ و چرایی این مورد اظهار نظر کنند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
عکس یادگاری «بادیگاردهای ظل‌السلطان، پسر ناصرالدین شاه» فعال سیاسی اصلاح‌طلب: پیش‌نویس تفاهم با آمریکا ۲۳ بار در حاکمیت چرخیده است/ پیام رهبری تذکر برای عدم خوش‌باوری بود  پارادوکسِ استعداد و شکست؛ چرا فوتبال ایران در مسیر جهانی‌شدن متوقف می‌شود؟ کاظمی: زمان امتحانات نهایی تغییر نمی‌کند یک نام، دو دنیای متفاوت؛ تفاوت های شگفت انگیز فیل آفریقایی و آسیایی که نمی دانستید! (+اینفوگرافیک) عدد ۳ دست از سر تیم ملی فوتبال ایران برنداشت؛ حتی در آخرین ثانیه افت رتبه تمام دانشگاه‌های ایرانی در کیو اس ۲۰۲۷؛ پیشروی عربستان و امارات (+جدول) Le MANSORY؛ یکی از متفاوت ترین پروژه های منصوری (+تصاویر) مغز مصنوعی ساختیم /یک موفقیت بزرگ علمی برای ایران حمله پهپادی و موشکی مجدد به پایگاه های آمریکا در بحرین و کویت راز اسکرول کردن‌های طولانی چیست؟ / چرا نمی‌توانیم گوشی را زمین بگذاریم؟ ایتاکوای؛ یکی از زیباترین صحنه های آمازون از نگاه ماهواره (تصویری) به این دلیل وسط تابستان سرما می‌خوریم / آیا باد کولر باعث سرماخوردگی می‌شود؟ تاریخ به روایت تصویر / کارزار انتخاباتی حزب نازی برای انتخابات رایشتاگ ایکس-۶۵ وارد مرحله نهایی ساخت شد؛ هواپیمایی که بدون سطوح کنترل پرواز می‌کند