کد خبر ۴۱۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۲۶-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۱۲۱۷۸
انتشار: ۱۶:۱۸ - ۲۶-۰۵-۱۳۹۴

تجهیز تهران به 50 ایستگاه شتاب نگار زلزله

عصر ایران
وی با تاکید بر اینکه مدیریت بحران به معنای مدیریت ثانیه هاست افزود: در فاصله زمانی میان 2 موج زلزله و موج مخرب می توان با انجام اقدامات پیشگیرانه بسیاری از خسارت های زلزله را کاهش داد.
قائم مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: 50 ایستگاه شتاب نگار زلزله تا پنج سال آینده در شهر تهران راه اندازی می شود.
 
عباس استاد تقی زاده در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سامانه هشدار زود هنگام زمین لرزه افزود: در حال حاضر این سامانه در شمال شرق و شرق تهران راه اندازی شده که دارای چهار ایستگاه شتاب نگار در مناطق بومهن، لار، دماوند و امامزاده هاشم (ع) است.

وی با بیان اینکه این چهار ایستگاه با همکاری استانداری و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران راه اندازی شده خاطرنشان کرد: 14 ایستگاه شتاب نگار نیز در اطراف شهر تهران وجود دارد که باید به این شبکه متصل شود.

قائم مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه در اطراف تهران گسل های زیادی از جمله پیشوا، کهریزک و قم وجود دارد که می تواند شهر تهران را تحت تاثیر قرار دهد تصریح کرد: بنابراین نیازمند ایجاد یک شبکه ملی در این زمینه هستیم.

استاد تقی زاده با اشاره به اینکه یکی از نگرانی هایی که در ارتباط با شهر تهران وجود دارد موضوع حوادث ثانویه است گفت: در حال حاضر زلزله تا 10 ثانیه قبل قابل پیش بینی است.

وی افزود: در این فاصله سیستم برق و گاز به طور خودکار قطع شده و احتمال آتش سوزی تا حد قابل توجهی پایین می آید.

قائم مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر آن متروهای در حال حرکت متوقف شده و اطلاع رسانی عمومی به مردم نیز از طریق صدا و سیما انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت بحران به معنای مدیریت ثانیه هاست افزود: در فاصله زمانی میان 2 موج زلزله و موج مخرب می توان با انجام اقدامات پیشگیرانه بسیاری از خسارت های زلزله را کاهش داد.

استاد تقی زاده در پاسخ به این سوال که اخیرا اظهاراتی مبنی بر شکسته شدن یکی از گسل های پایتخت و ضرورت آمادگی شهروندان تهرانی به گوش می رسد گفت: نظر اساتید دانشگاهی محترم بوده اما ممکن است نظرات کارشناسان در این باره متنوع باشد.

وی با بیان اینکه مسوولیت اعلام هشدار بر عهده موسسه ژئوفیزیک (مرکز لرزه نگاری کشوری) است و اقدامات پیشگیری در صورت دریافت هشدار از سازمان های مسوول انجام می شود خاطرنشان کرد: پس از وقوع زلزله در جوادآباد ورامین تاکنون هشداری از طرف ارگان های مربوطه به این سازمان اعلام نشده است.

استاد تقی زاده توصیه کرد که شهروندان تهرانی آمادگی روانی زمین لرزه را داشته باشند.
وی، افزود: زلزله ممکن است هر لحظه اتفاق بیافتد بنابراین لازم است در هر زمان و مکان اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
هشدار مدیریت بحران مازندران/ از حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات فاصله بگیرید عاشقانه حدیثه تهرانی در آغوش همسرش کنار دریا (+عکس) راندمان نیروگاه های حرارتی امسال از مرز ۴۰ درصد عبور کرد روزنامه جوان: به گروسی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ای آسیب دیده را ندهید قانون سختگیرانه بریتانیا در موج گرمای ۴۰ درجه: کولرهای گازی از خانه‌ها حذف شود چرا از فاجعه سردشت غافل شدیم؟ خالکوبی چه بلایی سر ساعت‌های هوشمند می‌آورد؟ تصویری که از داخل منزل شهید لاریجانی منتشر شد دیدنی های امروز؛ از موج گرمای اروپا تا امداد و نجات در ونزوئلا جوانان در بودجه کجایند؟ بیت کوین در آستانه سقوط قیمت بیشتر قرار دارد؟ ۵ نوشیدنی مفید برای کاهش قند خون که قبل از خواب باید بخورید هشدار وزارت بهداشت درباره خطر گسترش تب دنگی/ جولان پشه «آئدس» در شمال و جنوب کشور وزارت خارجه: آمریکا کمترین اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست بیشتر خودروهای ساخت آمریکا به برندهای غیرآمریکایی تعلق دارند