فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۵-۰۴-۱۳۹۴
کد ۴۰۴۵۰۵
انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۵-۰۴-۱۳۹۴

گرما در دهلران از 51 درجه گذشت

عصر ایران
سبزی با اشاره به شدت گرما و خلوت بودن بازار در این روزها گفت: نیروی انتظامی نیز باید تدابیر لازم برای جلوگیری از سرقت‌ها و سوءاستفاده افراد سارق مد نظر داشته باشد.

گرما در دهلران از 51 درجه گذشت و شدت گرما به تشکیل ستاد بحران در دهلران منجر شد.

به گزارش ایسنا «امیدعلی سبزی»، فرماندار دهلران در نشست ستاد بحران این شهرستان اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته شدت گرما به حدی بود که نوسانات برق مشکلاتی را برای خانواده‌ها در خصوص وسایل سرمایشی ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که گرما در این شهرستان از مرز 51 درجه سانتی‌گراد گذشت و به بروز مشکلاتی برای شهروندان دهلرانی منجر شد، افزود: شدت گرما به حدی بود که کولرها پاسخگو نبود و بیش از 150 کنتور برق در این شهرستان دچار سوختگی شد.

سبزی بر ضرورت آمادگی همه دستگاه‌ها و به ویژه دستگاه‌های خدمت‌رسان تأکید و خاطرنشان کرد: ادارات به تناسب وظایف قانونی خود اقدامات پیشگیرانه مد نظر داشته باشند.

فرماندار دهلران افزود: بهداشت و درمان شهرستان برای درمان ناشی گرمازدگی و هلال‌احمر در خصوص امداد‌رسانی در جاده‌ها باید در آمادگی کامل باشند.

وی گرد و خاک را از دیگر عواملی دانست که در این روزها موجب مشکلاتی برای مردم دهلران شده که بهداشت و درمان باید در خصوص گرما و گرد و خاک اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان را داشته باشد تا شاهد مشکلات برای شهروندان به‌ویژه سالمندان و مبتلایان به مشکلات قلبی نباشیم.

سبزی با اشاره به شدت گرما و خلوت بودن بازار در این روزها گفت: نیروی انتظامی نیز باید تدابیر لازم برای جلوگیری از سرقت‌ها و سوءاستفاده افراد سارق مد نظر داشته باشد.

فرماندار دهلران ادامه داد: منابع طبیعی و محیط‌زیست نیز در خصوص احتمال آتش‌سوزی‌ها با توجه به گرمای هوا آمادگی لازم داشته باشند و برنامه‌ریزی و راهکارهای عملیاتی در خصوص پیشگیری از حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

«محمد پاریاب» مدیر هواشناسی دهلران نیز در این نشست با اشاره به ادامه روند گرما تا پایان هفته جاری در این شهرستان گفت: گرمای هوا بین 32 تا 50 درجه سانتی‌گراد و رطوبت 10 تا 25 درجه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به شدت گرما و گرد و خاک حاکم در منطقه افزود: ورود سامانه گرما به این شهرستان موجب افزایش دما تا 51 درجه سانتی‌گراد شده است و در ماه گذشته در طول یک هفته دمای هوای این شهرستان بین 48 تا 49 درجه سانتیگراد رسیده است.

«عبدالصاحی شریفی» رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران نیز گفت: در چند روز گذشته بیش از 350 نفر بر اثر گرمازدگی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

شریفی با اشاره به این‌که مراکز درمانی شهرستان در آمادگی کامل هستند با اشاره به شدت گرما و گرد و خاک حاکم بر منطقه به شهروندان توصیه کرد حتی المقدور در خانه‌هایشان بمانند.

برچسب ها: گرما ، دهلران
ارسال به دوستان
حسین موسویان: بدون ختم تهدیدهای موجودیتی بین اسرائیل و ایران، هیچ توافقی پایدار نیست ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای زندگی( اینفوگرافیک) «سیندرلا» چگونه دستگیر شد؟ پس از ۲۵ سال، سامسونگ دیگر باارزش‌ترین شرکت کره‌ای نیست! چرا کلسترول شما پایین نمی‌آید؟؛ مقصر اصلی این ۴ عادت روزانه است ترامپ: بنزین باید ارزان شود زن بریتانیایی ملخ صورتی در باغ خانه‌اش پیدا کرد(+عکس) کاهش قیمت جهانی طلا به کمترین رقم طی 2 هفته اخیر قیمت جهانی نفت امروز 1405/4/3  رابرت مالی: ترامپ بالاخره پذیرفت که برای تشویق ایران، امتیازات اقتصادی بدهد سهم مالیات از اقتصاد ۳۸ کشور بزرگ جهان چقدر است؟ (+ اینفوگرافیک) شب آخر دور دوم گروهی؛ پرتغال و کلمبیا به دور بعد رسیدند/ درخشش تیم کیروش مقابل انگلیس(+خلاصه بازی ها) مداحی ای اهل حرم میر و علمدار نیامد مجید بنی فاطمه اشک های مان را دریغ نکنیم: چرا بعد از گریه کردن آرام می گیریم؟ ترامپ، نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد: «همه از تو خسته شده‌اند»