فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۴
کد ۴۰۱۲۵۴
انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۴

هشدار قطع به مالکان بیش از 10 سیم‌کارت

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: مشترکانی که از هر اپراتور تلفن همراه، بیش از 10 سیم‌کارت به نامشان ثبت شده تنها تا 31 خرداد‌ماه برای تعیین تکلیف فرصت دارند و درغیر این صورت تمام سیم‌کارت‌های آنها قطع خواهد شد.

غلامرضا داداش‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت طرح احراز هویت سیم‌کارت‌ها اظهار کرد: برای این طرح سه فاز در نظر گرفته شده که در فاز اول قرار بر آن بود که تمام مشترکان اپراتورهای مختلف کدهای ملی خود را اعلام و ثبت کنند. اکنون این بخش با دقت به پایان رسیده و می‌توان اعلام کرد که تقریبا هیچ سیم‌کارتی بدون ارائه‌ی کد ملی در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: حتی در فاز اول سیم‌کارت‌های دارای کد ملی مخدوش نیز وضعیتشان اصلاح شد و در فاز دوم، برنامه‌ریزی بر این اساس صورت گرفته که افراد حقیقی که بیش از 10 سیم‌کارت در اختیار دارند تعیین وضعیت شوند.

بیش از 350 هزار مشترک بیش از 10 سیم کارت دارند


معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات همچنین اظهار کرد: براساس آمارهای موجود در حال حاضر 350 هزار و 32 مشترک اعتباری اپراتور اول بیش از 10 سیم‌کارت در اختیار دارند که این رقم در خصوص سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول به 620 نفر می‌رسد.

داداش‌زاده ادامه داد: در اپراتور دوم نیز طبق بررسی‌های صورت گرفته 1500 نفر بیش از 10 سیم‌کارت اعتباری در اختیار دارند که لازم است تمام این افراد پیش از پایان خرداد‌ماه نسبت به تعیین تکلیف سیم‌کارت‌های خود اقدام کنند.

وی در ادامه متذکر شد: از سوی اپراتورها حداقل شش بار از طریق پیامک این موضوع به افرادی که بیش از 10 سیم‌کارت دارند اعلام شده و این افراد می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر امور مشترکین اپراتورها نسبت به تعیین تکلیف سیم‌کارت‌های خود اقدام کنند.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات همچنین یادآور شد: اگر تا پایان خرداد‌ماه چنین اقدامی صورت نگیرد تمام سیم‌کارت‌های این افراد به طور دوطرفه قطع خواهد شد و تا زمان تعیین تکلیف تنها سرویس پیام کوتاه این سیم‌کارت‌ها قابل استفاده خواهد بود.

وی همچنین اظهار کرد: نکته‌ی دیگری که وجود دارد آنکه زمان مراجعه به دفاتر امور مشترکین به افراد اعلام نخواهد شد که چه شماره‌هایی به نام آنها ثبت شده است برهمین اساس لازم است افراد شماره سیم‌کارت‌هایی که مورد استفاده قرار می‌دهند را خود به همراه داشته باشند و براساس سیم‌کارت‌هایی که استفاده می‌کنند نسبت به تعیین تکلیف سیم‌کارت‌های خود اقدام کنند.

انطباق کدهای ملی با مشخصات مالک در فاز سوم

داداش‌زاده درباره فاز سوم طرح احراز هویت مشترکان موبایل نیز توضیح داد: در این مرحله یک سامانه جامع که به کمک اپراتورها طراحی شده به همخوانی کدهای ملی اعلام شده با اطلاعات اعلام شده از سوی مشترکان خواهد پرداخت.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات در پایان اظهار کرد: طی هفته‌های آتی نیز از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بخشی از سایت این سازمان برای اعلام مشخصات مشترکان در نظر گرفته خواهد شد تا با ورود به این سامانه افراد بتوانند مشخصات سیم‌کارت‌هایی که به نام آنها ثبت شده و اطلاعات کافی درباره این خطوط را مشاهده کنند.
ارسال به دوستان
پژو 405 در خیابان‌های بلژیک (تصویری) انفجار و تیراندازی در یک مرکز امنیتی در کراچی پاکستان عارف: روایت‌سازی و مستندسازی از مراسم تشییع رهبر انقلاب برای مردم جهان انجام شود زیبایی ببینیم؛ مخصوص طرفداران مرسدس بنز جاده چالوس یک‌طرفه شد این حجم زیبایی ؛ یک مدرسه دخترانه است (+عکس) معاون ترامپ: مذاکرات با ایران موفقیت‌آمیز بوده است قطع برق تعدادی از مناطق تهران؛ دلیل مشخص شد وقتی یک ساختمان برعکس ساخته می شود؛ معماری کاملا واقعی (+عکس) ‏ماجرای خرید محصولات کشاورزی از آمریکا چیست؟ چرا مخالفان تیم مذاکره‌کننده، آگاهانه واقعیت را تحریف می‌کنند؟ تاج السلطنه و مهمانی انتخاب کودک همسر (+صدا) دو تصویر، یک افسانه؛ چگونه لیونل مسی استانداردهای فوتبال را برای همیشه تغییر داد؟ (+اینفوگرافیک) پادشاه سلامت روده؛ فیبر یا پروبیوتیک؟ (بررسی برنده این دوئل گوارشی) اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزله‌زده ونزوئلا درخواست جالب سفارت ایران در غنا: کرواسی را ببرید تا ما صعود کنیم