فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۱۶-۰۳-۱۳۹۴
کد ۳۹۹۴۸۳
انتشار: ۱۹:۰۱ - ۱۶-۰۳-۱۳۹۴

وزیر نفت: برای افزایش تولید نیازی به مجوز نداریم

عصر ایران
وی ادامه داد: همه شرکتهای نفت و گاز بین المللی منتظر لغو تحریمهای ایران هستند تا بتوانند روی پروژه‌های اولویت‌دار ایران کار کنند.
وزیر نفت با اشاره به نامه ایران به اوپک در نشست ١٦٧ این سازمان، گفت: برای افزایش تولید و بازگشت به بازار نیازی به مجوز نداریم و سهم خود را به دیگران واگذار نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه امروز (شنبه، ١٦ خردادماه) پس از بازگشت از نشست ١٦٧ سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) درباره نتایج سفر خود، با اشاره به نامه‌ای که از سوی ایران در اختیار وزیران نفت اوپک قرار گرفت، افزود: پیش از نشست ١٦٧ نامه‌ای مبنی بر اعلام آمادگی ایران برای بازگشت به بازار جهانی بلافاصله پس از لغو تحریمها به اوپک نوشتیم که به همه وزیران این سازمان نیز تحویل شد.

وی با بیان این‌که در نامه ارسالی به اوپک عنوان کردیم که پس از لغو تحریمها ما به بازار باز می‌گردیم و شما هم باید این مسئله را در تولید خود منظور کنید، تصریح کرد: این موضوع حق ماست و برای این کار منتظر اجازه کسی نمی مانیم.

وزیر نفت تاکید کرد: ما برای افزایش تولید و بازگشت به بازار، حداقل تا سهمیه‌ای که پیش تر به طور سنتی داشتیم، نیازی به مجوز کسی نداریم.

وی درباره تحلیل خود از بازگشت ایران به بازارهای جهانی نفت خام بعد از لغو تحریمها، تصریح کرد: به اعتقاد من اوپک به سرعت خود را با این مسئله تطبیق می دهد و جا برای ما باز می‌شود.

زنگنه در توضیح مطلب بالا ادامه داد: منظورم از باز شدن جا برای ایران، تنها بحث فروش نیست، بلکه بیشتر از میان بردن تاثیر منفی روی قیمتهاست که این مسئله برای ما بسیار مهم است و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم سهمی را که پیش از تحریمها داشتیم، به دیگران واگذار کنیم.

وزیر نفت همچنین درباره دیدارهای خود با مدیران شرکتهای بزرگ نفتی در حاشیه نشست ١٦٧ و سمینار دو روزه اوپک، گفت: بیشتر شرکتها تمایل داشتند به ایران بازگردند و در پروژه های نفت و گاز کشور فعالیت کنند، ضمن این‌که درباره مدل تازه قراردادهای نفتی ایران (IPC) صحبت کردند، ما نیز زمینه‌ها و اولویتهای موجود را در این باره توضیح دادیم.

وی ادامه داد: همه شرکتهای نفت و گاز بین المللی منتظر لغو تحریمهای ایران هستند تا بتوانند روی پروژه‌های اولویت‌دار ایران کار کنند.

براساس اعلام وزارت نفت، دور روز پیش از برگزاری نشست ١٦٧ اوپک در وین اتریش، ششمین سمینار بین المللی اوپک (١٣ و ١٤ خردادماه) با حضور جمعی از برزگان صنعت نفت و گاز جهان در کاخ تاریخی هافبورگ اتریش برگزار شد، در روز نخست این نشست زنگنه ریاست یکی از نشستهای تخصصی این سمینار را در روز نخست را با عنوان «ثبات بازارهای جهانی نفت خام» بر عهده داشت.

وزیران نفت اوپک دیروز (جمعه، ١٥ خردادماه) در صد و شصت و هفتمین نشست عادی این سازمان بار دیگر تصمیم گرفتند سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه ای این سازمان را همچنان بدون تغییر حفظ کنند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: زنگنه ، نفت خام
ارسال به دوستان
حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم و سیریک کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده