فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۱۳-۰۱-۱۳۹۴
کد ۳۸۹۵۴۶
انتشار: ۰۵:۰۰ - ۱۳-۰۱-۱۳۹۴

سبزه نوروزی روی خودروها نگذارید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در آستانه سیزدهم فروردین روز انس با طبیعت، شهروندان را به رعایت نکات زیست محیطی دعوت کرد.

محمدهادی حیدرزاده گفت: بی‌تردید یکی از اهداف نامگذاری این روز، استفاده بهینه مردم از مواهب طبیعی در کنار توجه به حفظ بنیانهای زیست محیطی است.

وی با اشاره به این که مردم نسبت به مقوله محیط زیست حساس‌تر و آگاه‌تر شده‌اند، اظهار کرد: اگرچه حفظ محیط زیست و نظارت برآن وظیفه اصلی دولت‌هاست اما مردم هم به درجاتی می‌توانند سهمی در جلوگیری تخریب زیاده از حد طبیعت و محیط زیست داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این که رفتار ما همه نسبت به محیط زیست باید متعهدانه، مسئولانه و اخلاق مدارانه باشد تصریح کرد: رفتار ما نسبت به طبیعت، محیط زیست و قانونمندی های زیست محیطی باید با کمال احترام باشد و همگی باید در محدوده اختیارات و حریم زندگی، خود را مسئول رعایت و حفظ محیط زیست بدانیم.

وی ادامه داد: طبعاً کسانی که به این درجه از حساسیت و وظیفه شناسی می‌رسند، دیگران را هم تشویق و ترغیت خواهد کرد مانند خودشان به محیط پیرامونی حساس باشند و اخلاق محیط زیستی را رعایت کنند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه مردم در کشور ما بر اساس یک سنت دیرینه در روز 13 فروردین به دامن طبیعت می‌روند افزود: این روز به نام روز انس با طبیعت نامگذاری شده و طبیعت نیز متعلق به خود مردم است و بدین منظور نیاز است که مردم به یکسری نکات زیست محیطی کاملا دقت داشته باشند.

وی بیان کرد: توصیه می‌کنم در این روز شهروندانی که در طبیعت می روند حتماٌ به همراه خود پلاستیک زباله به همراه داشته باشند و پس از جمع آوری زباله‌های خود آن را به مکان‌های معین تعبیه شده انتقال دهند.

حیدرزاده ادامه داد: مردم از رهاسازی زباله در طبیعت و شکستن شاخه های درختان و نهال ها جهت استفاده به عنوان هیزم و آسیب رساندن به حیوانات شدیداً پرهیز نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه روشن ماندن آتش در کنار درختان و طبیعت بسیار خطرآفرین است یادآور شد: شهروندان دقت داشته باشند که در صورت روشن کردن آتش، حتماً از خاموش شدن آن در هنگام ترک طبیعت اطمینان حاصل نمایند.

وی ادامه داد: از دیگر مواردی که باعث زشت شدن چهره خیابان‌ها و اتوبان‌ها می‌شود، گذاشتن سبزه نوروزی روی خودروها در هنگام حرکت است چراکه اغلب این سبزه‌ها در خیابانها رها می‌شود و چهره شهر را به وضعیت نامناسبی تبدیل می‌کند.

حیدرزاده با بیان این که خوب است در این روز مردم در کنار استراحت و استفاده از امکانات طبیعی به کارهای فرهنگ سازی بخصوص جمع آوری زباله و آموزش کودکان هم نگاه ویژه‌ای داشته باشند تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که مردم با ید به آن توجه کنند جلوگیری از رهاسازی ماهی‌های قرمز در رودخانه ها و آب‌های روان به جهت پیشگیری از بیماری های میان حیوانات آبزی است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران (سامات)،حیدرزاده در پایان اظهار امیدواری کرد مردم در این روز با کمال صحت و شادابی در طبیعت بسر برند و شرایطی را به وجود آورند تا طبیعت بصورت بکر و دست نخورده باقی بماند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سبزه ، خودرو
ارسال به دوستان
سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت هشدار تازه اروپا به ایرلاین‌ها؛ از آسمان ایران و لبنان دوری کنید وقتی VPN محترم می شود! آغاز فاز جدید تغییر کتاب‌های ابتدایی پارکوهی هارطونیان، کتاب‌شناس درگذشت حماس: آماده واگذاری کامل حکمرانی غزه به «کمیته ملی» هستیم زیدآبادی: این صلح از جنس نزاع قدرت نبود! ابراهیم رضایی: تنگه هرمز را با مذاکره فتح نکردیم که با مذاکره واگذار کنیم وزیر نفت: بر مبنای تفاهم‌های تحریمی با طرف آمریکایی، مسیر خود را ادامه می‌دهیم قالیباف در دیدار با رئیس مجلس ترکیه: هیمنه پوشالی آمریکا در جنگ اخیر فرو ریخت راه‌اندازی کلاس‌های جبرانی تابستانی برای دانش‌آموزان/ آموزش رایگان به نیازمندان نیویورک تایمز: داماد ترامپ به جمع میلیاردرها پیوست