فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۵-۱۱-۱۳۹۳
کد ۳۸۰۴۱۵
انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۵-۱۱-۱۳۹۳

زنان مجرد، مشکل آینده کشور

عصر ایران
در حالی که حدود 40 میلیون کاربر اینترنتی داریم، کمتر از 7 میلیون نفر مشترک اینترنت پرسرعت هستند و این نشان می‌دهد که هنوز دسترسی ما به فضای مجازی کامل نیست و اگر مراقبت نکنیم ممکن است تهدیدهای بیشتری در انتظار ما باشد.
مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه سرمایه‌های اجتماعی در کشور کاهش یافته است گفت: متاسفانه ما به شبکه‌های اجتماعی پناهنده شدیم و این شبکه‌ها بتدریج جایگزین ارتباطات اجتماعی می‌شوند.
 
به گزارش ایسنا فرهاد اقطار با بیان اینکه امروز باید آسیب‌های فضای مجازی ریشه‌یابی شود، گفت: فضای مجازی به مامنی تبدیل شده است که فرد در آن راحت‌تر ابراز عقیده می‌کند و باید این مساله مورد کنکاش دقیق قرار بگیرد که چرا ارتباطات میان فردی افراد محدود شده است.
 
او گفت: سال گذشته اعلام کرده بودند که طلاق در کشور ما کاهش می‌یابد و علت آن کم شدن ازدواج است. در سال 91 تعداد طلاق‌ها حدود 829 هزار مورد بود اما در سال 92 به 774 هزار مورد کاهش یافته بود. طلاق طی چند سال آینده دیگر مشکل کشور ما نیست و معضل پیش رو آمار بالای زنان ازدواج نکرده است. در واقع شاید شرایط ازدواج برای میلیون‌ها نفر فراهم نشود.
 
مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه سرمایه‌های اجتماعی در کشور کاهش یافته است گفت: متاسفانه ما به شبکه‌های اجتماعی پناهنده شدیم و این شبکه‌ها بتدریج جایگزین ارتباطات اجتماعی می‌شوند. ما باید قبول کنیم که یکسری آسیب‌ها در قالب فضای مجازی شکل گرفته است و روابط اجتماعی در حال کاهش است.
 
زارعیان مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاد دانشگاه نیز با بیان اینکه در سال 1994 جدی‌ترین قدم برای تحول در حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی برداشته شد و پس ازآن دولت آمریکا اقدام به سرمایه‌گذاری جدی در این خصوص کرد، گفت: امروز با یک جامعه هفت میلیاردی تلفن همراه، یک میلیارد و 400 میلیون نفری تلفن ثابت، سه میلیارد نفری کاربران اینترنتی و چند میلیاردنفری شبکه‌های اجتماعی مواجه هستیم.
 
او گفت: تحولات مختلفی را در کشور تجربه کردیم، اکنون 130 تا 140 میلیون سیم‌کارت تلفن همراه صادر شده که رقم بالایی است که نشان‌دهنده استفاده از شبکه‌های موبایلی است و بسیاری از افراد با سیم‌کارت دوم و سوم وارد این شبکه‌ها می‌شوند. در حالی که حدود 40 میلیون کاربر اینترنتی داریم، کمتر از 7 میلیون نفر مشترک اینترنت پرسرعت هستند و این نشان می‌دهد که هنوز دسترسی ما به فضای مجازی کامل نیست و اگر مراقبت نکنیم ممکن است تهدیدهای بیشتری در انتظار ما باشد.
 
مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاد دانشگاه با بیان اینکه نمی‌توانیم محدودسازی آن و کلی داشته باشیم و از سوی دیگر رهاسازی کنیم، گفت: اکنون این فرصت را داریم که با توجه به تحولات در عرصه‌های مختلف ارتباطی رخ داده است مدیریت بر این مجموعه را برعهده بگیریم. اکنون 12 متولی رسمی در این حوزه داریم و باید مدیریت یکپارچه شود.
 
او ادامه داد: شورای عالی فضای مجازی با این نیت تشکیل شد که در کشور یک متولی در کشور در فناوری اطلاعات وجود دارد اما هنوز نتوانسته به وظایفش عمل کند امیدواریم 12 اسفند که این جلسه تشکیل می‌شود گزارش دهند که ظرف سه سال گذشته چه اقداماتی انجام داده‌اند.
 
مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاد دانشگاه تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی نیازمند مدیریت سخت‌افزاری نیستند، بلکه باید مدیریت فرهنگی و اجتماعی بر آنها حاکم شود.
ارسال به دوستان
ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم