فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۷۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۳-۱۱-۱۳۹۳
کد ۳۷۸۰۵۸
انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۳-۱۱-۱۳۹۳

زمستان سرد در بورس تهران

عصر ایران
همه ی این عوامل دست به دست هم داده تا زمستان سردی در بورس تهران حاکم شده و میانگین زیان سهامداران در هفته گذشته به نزدیک 18 درصد رسیده و شاخص بورس تهران نیز با افت 910 واحدی در مرز 65 هزار واحد متوقف شود.

بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته روزهای سختی را تجربه کرد و با افت بیشتر قیمت ها زیان سهامداران و ناامیدی آنها را تشدید کرد.

به گزارش ایسنا، بورس تهران در هفته پایانی دی ماه رکوردهای منفی جدیدی ثبت کرد و با ریزش بیشتر قیمت‌ها، فشار زیادی را به سهامداران خرد تحمیل کرد.

جو منفی حاکم در بورس تهران به قدری تشدید شده است که انتشار اخبار مثبت در خصوص کیفی سازی پالایشگاه ها و نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی نیز نتوانست تاثیری در تصمیم گیری سهامداران بگذارد.

زیرا سهامداران بورس تهران به دلیل تدوام ریزش بورس و نبود حمایت عملی از این بازار، اعتماد خود را از دست داده و با نشستن در صف های فروش ترجیح می دهند با ضرر از این بازار خارج شوند.

این شرایط در کنار عقب نشینی سهامداران حقوقی و عدم حمایت آنها از سهم شرایط دشوار و مبهمی را برای بازار سرمایه به وجود آورده و نارضایتی ها در بازار سرمایه بیشتر کرده است به طوری که نارضایتی سهامداران از اوضاع فعلی بورس و از بین رفتن سرمایه ها موجب اعتراض آنها در آخرین روز معاملاتی شد.

همه ی این عوامل دست به دست هم داده تا زمستان سردی در بورس تهران حاکم شده و میانگین زیان سهامداران در هفته گذشته به نزدیک 18 درصد رسیده و شاخص بورس تهران نیز با افت 910 واحدی در مرز 65 هزار واحد متوقف شود.

علاوه بر این شرایط حاکم بر اقتصاد موجب شد تا شرکتهای بورسی گزارش های معمولی به بورس اعلام کنند به طوری که انتشار گزارش های 9 ماهه شرکتها هم نتوانست باعث تحرک سهامداران شود.

به این ترتیب در هفته گذشته علاوه بر افت 1.4 درصدی شاخص،سایر متغیر های مهم بازار نیز با افت مواجه شدند به طوری که ارزش معاملات با افت 20 درصدی به 3 هزار و 927 میلیارد تومان رسید و حجم سهام معامله شده نیز با 6 درصد کاهش رقم 2 هزار و 247 میلیون سهمی را تجربه کرد.

در این میان دفعات معاملات 24 درصد کاهش یافت و به دلیل شرایط حاکم در بورس تعداد خریداران نیز با افت 15 درصدی نسبت به هفته گذتشه مواجه شد و به محدوده 48 هزار نفر رسید.

شرایط فعلی بورس تهران در حالی از دی ماه سال گذشته به وجود آمده اما این شرایط با نبود چشم انداز سیاسی و اقتصادی تشدید شده و موجب از بین رفتن سرمایه ها در بورس تهران شده است.

در این شرایط به گفته ی کارشناسان تنها حمایت دولت از طریق اتخاذ تصمیم های اقتصادی و نیز تزریق نقدینگی می تواند بورس را از شرایط بحرانی خارج کند به طوری که مشخص شدن نرخ سود بانکی،نرخ بهره مالکانه معادن و شفاف شدن نرخ خوراک و تعیین فرمول نهایی می تواند آرامش و تعادل را به بازار سرمایه بازگرداند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: بورس ، بورس تهران
ارسال به دوستان
مالکان در چه شرایطی می‌توانند حکم تخلیه بگیرند؟ ادعای روبیو: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته می‌شود حمله ترامپ به ممدانی: با کمک سه کمونیست پیروز شد واردات محصولات کشاورزی از آمریکا ؛ عقلانی و درست است / به این دلایل ... روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+فیلم و عکس) پست جدید ترامپ: ساعتی که از ۱۹۷۹ به حرکت درآمد (+ترجمه) بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس)