فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۷۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۴-۰۹-۱۳۹۳
کد ۳۷۱۱۷۸
انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۴-۰۹-۱۳۹۳

کاهش فرآیندهای سرطان‌زا با مصرف سیر

عصر ایران
پژوهشگران این بررسی به دنبال روشی بودند که با استفاده از آن دو ترکیب مختلف که یکی مربوط به مصرف سیر و دیگری در رابطه با میزان خطر ابتلا به سرطان بود را اندازه‌گیری کنند.

نتایج تحقیقات محققان دانشگاه اوهایو نشان داده است که مصرف سیر به حد کافی، فرآیندهای سرطان‌زا در بدن را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه اوهایو در تحقیقات خود بر پایه یک آزمایش ادرار جدید دریافتند که خوردن سیر به حد کافی می‌تواند فرآیندهای سرطان‌زا را در بدن کاهش دهد.

در این فرایند موسوم به نیتراتاسیون بعضی از مواد که در غذاها و آب‌های آلوده وجود دارد تبدیل به ترکیبات سرطان‌زا می‌شود. نیتراتاسیون به طور معمول توسط نیترات‌ها به وجود می‌آید که این نیترات‌ها از یکسری گوشت‌های پخته شده یا روش‌های آماده کردن غذا با حرارت بالا به وجود می‌آید.

پژوهشگران این بررسی به دنبال روشی بودند که با استفاده از آن دو ترکیب مختلف که یکی مربوط به مصرف سیر و دیگری در رابطه با میزان خطر ابتلا به سرطان بود را اندازه‌گیری کنند.

دکتر ایدل هایسون از محققان این طرح می‌گوید: نتایج بررسی‌ها نشان داد احتمال خطر ابتلا به سرطان در کسانی که بیشتر سیر مصرف می‌کنند کمتر بود.

هایسون و همکارانش امیدوارند که بتوانند با استفاده از این آزمایش ادرار تشخیص دهند کدام مواد مغذی می‌تواند فرآیند نیتراتاسیون را متوقف کند و ممکن است نقش سیر در جلوگیری از ایجاد مواد سمی که بر پایه نیتروژن است، باشد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سرطان ، سیر
ارسال به دوستان
captcha
آقای انصاری! به مسیر پزشکیان بازگردید واکنش مدودف به سخن نخست‌وزیر ژاپن درباره جزایر کوریل: با عواقب وخیم روبه‌رو خواهید شد تشکیل پرونده قضایی برای مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در رفسنجان/ احضار ۲ مدیرکل کمبود آب تنها نیروگاه هسته‌ای رومانی را به تعطیلی کشاند مقام پیشین آمریکایی: در بن‌بست ایران گیر افتاده‌ایم سوخت‌گیری در یک منطقه روسیه، زوج و فرد شد تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل تمدید مهلت معرفی مشمولان غیرغایب پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد سخنگوی قرارگاه خاتم: هیچ کشتی بدون مجوز و نظارت ایران امکان تردد امن از تنگه هرمز را ندارد هیات امنیتی عراق وارد ریاض شد انفجار در بندر روتردام/ یک کشته و چند زخمی روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟ ورود گردشگران به دریاچه گهر لرستان ممنوع شد