فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۴-۰۹-۱۳۹۳
کد ۳۶۷۶۱۹
انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۴-۰۹-۱۳۹۳

روغن جامد دشمن چشم شما

عصر ایران
نتیجه سه سال بررسی پژوهشگران روی حدود دو هزار زن ۵۰ تا ۷۹ سال نشان می دهد، افرادی که از روغن های جامد برای طبخ غذا استفاده می کنند، بیش از دیگران در معرض خطر نابینایی هستند.
پژوهشگران پیش از این نیز ارتباط برنامه غذایی افراد با سلامت بینایی آنان را مطرح کرده بودند.

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در تحقیقات خود دریافته‌اند، افرادی که از روغن‌های جامد برای طبخ غذا استفاده می‌کنند، بیش از دیگران در معرض خطر نابینایی هستند.
 
نتیجه سه سال بررسی پژوهشگران روی حدود دو هزار زن ۵۰ تا ۷۹ سال نشان می دهد، افرادی که از روغن های جامد برای طبخ غذا استفاده می کنند، بیش از دیگران در معرض خطر نابینایی هستند. پژوهشگران پیش از این نیز ارتباط برنامه غذایی افراد با سلامت بینایی آنان را مطرح کرده بودند.

به گفته پژوهشگران، مصرف مواد غذایی غنی از چربی های امگا -۳ مانند روغن زیتون و ماهی های چرب بر خلاف چربی های اشباع شده مانند روغن های جامد، به حفظ بینایی افراد کمک می کند.
برچسب ها: روغن جامد ، چشم
ارسال به دوستان
captcha
۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد سخنگوی قرارگاه خاتم: هیچ کشتی بدون مجوز و نظارت ایران امکان تردد امن از تنگه هرمز را ندارد هیات امنیتی عراق وارد ریاض شد انفجار در بندر روتردام/ یک کشته و چند زخمی روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟ ورود گردشگران به دریاچه گهر لرستان ممنوع شد هواپیمای سلطنتی امارات در دو پرواز به تهران، چه با خود آورد عبور از تنگه هرمز به پایین ترین سطح در 3 ماه گذشته رسید شاهکار مسابقه‌ای پس از جنگ؛ ورایتیس RS با قلب ب‌ ام‌ و ۳۲۸ (+عکس) شاهکار معماری مدرن برلین؛ داستان شهرک مسکونی نعل اسبی که برای زندگی بهتر ساخته شد (+عکس) ویتامین هایی که پوست سالم به آن ها نیاز دارد پاکستان: مهلت ۶۰ روزه تفاهم اسلام‌آباد برای مذاکره ایسران و آمریکا قابل تمدید است جایگاه امروز روحانیت نزد مردم و افسوس محقق داماد/ چرا چنین شد؟ کارشناس الجزیره: در غیاب یک ضرب الاجل زمانی، مذاکرات ممکن است طولانی شود