فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۰۲-۰۹-۱۳۹۳
کد ۳۶۷۱۰۰
انتشار: ۰۸:۳۶ - ۰۲-۰۹-۱۳۹۳

هزینه سیم‌کارت‌های نسل چهارم

عصر ایران
مدیرعامل ایرانسل گفت: از حیث تکنولوژی برای اپراتورها این فناوری به ازای پهنای باند فرکانس کمتر اطلاعات بیشتری به ما می‌دهد همچنین سرعت دسترسی به اطلاعات در نسل چهارم خدمات بالاتر است، به عنوان مثال بعضی از اپلیکیشن‌ها در صورت نبود سرعت مناسب اینترنت عملیاتی نمی‌شوند.

مدیرعامل ایرانسل با بیان این که نسل چهارم خدمات تلفن همراه برای اولین بار در ایران در شهر مشهد ارائه می‌شود، افزود: هزینه سیم کارت‌های LTE مبلغ 20 هزار تومان است همچنین به دلیل تکنولوژی جدید نیاز به تعویض دارد، حال آن که مشترکین می‌توانند شماره‌ای جدید یا سیم‌کارتی با شماره قبلی خود دریافت کنند.

علیرضا قلمبر‌دزفولی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: 4G آخرین فناوری در حوزه پهنای باند تلفن همراه است و تا دو سال آینده مشغول تکمیل این حوزه هستیم. این در حالی است که در بسیاری از شرکت‌های دنیا بحث 5G مطرح شده و در حال انجام مراحل اجرایی کردن و نوشتن استانداردهای آن هستند.

وی درباره برنامه‌های آینده این اپراتور اظهار کرد: به شکل طولی به همان حرکتی که در خدمات نسل دو، سه و چهار داشتیم ادامه خواهیم داد و در حالت عرضی در تلاش هستیم پلت‌فرم‌هایی که برای ارائه سرویس‌های مختلف و زیرساخت‌های محتوا در نسل سوم و چهارم خدمات وجود دارد را گسترش دهیم.

دزفولی تصریح کرد: به شدت روی پلت‌فرم‌های بانکی کار می‌کنیم به گونه‌ای که هر فرد با داشتن یک گوشی همراه یک باجه در اختیار داشته باشد و در این زمینه بخشی از خدمات نیز ارائه شده و در حال تکمیل است.

مدیرعامل ایرانسل درباره تعرفه‌های ارائه خدمات این اپراتور اظهار کرد: تعرفه‌ها در حوزه تلفن همراه در 10 سال گذشته هیچ افزایشی نداشته به علاوه با خدمات مختلف کاهش هم داشته همچنین برنامه‌ای برای افزایش تعرفه‌ها نداریم.

دزفولی توصیه کرد: افرادی که از دیتا استفاده می‌کنند برای تعدیل هزینه‌های آن می‌توانند متناسب با حجم و زمان مورد نیازشان از بسته‌های مختلف و مناسب استفاده کنند همچنین کاربران می‌توانند با شماره‌گیری *555# اطلاعات در این زمینه را در اختیار داشته باشند.

او با بیان اینکه کاربران از نسل سه به چهار، نیاز به نقل و انتقال داده‌ها با سرعت بالاتری دارند، ادامه داد: سقف انتقال اطلاعات و دسترسی به اینترنت در نسل سوم خدمات، 21 مگابایت به ازای هر ثانیه و در LTE این عدد به 150 مگابایت در ثانیه افزایش یافته است در نتیجه سرعت دسترسی و انتقال اطلاعات چند برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل ایرانسل گفت: از حیث تکنولوژی برای اپراتورها این فناوری به ازای پهنای باند فرکانس کمتر اطلاعات بیشتری به ما می‌دهد همچنین سرعت دسترسی به اطلاعات در نسل چهارم خدمات بالاتر است، به عنوان مثال بعضی از اپلیکیشن‌ها در صورت نبود سرعت مناسب اینترنت عملیاتی نمی‌شوند.

دزفولی درباره مشکلات این فناوری نوین اظهار کرد: در زمینه فناوری 4G استانداردهایی تعریف شده و به طور ذاتی معایبی ندارد، در LTE پوشش‌ها نقطه‌ای است که این مسئله ضعف تلقی نشده بلکه به عنوان قابلیت ذاتی مطرح می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون نسل سوم ایرانسل در 67 شهر فعال است و مشترکین از آن استفاده می‌کنند همچنین LTE در تمامی استان‌ها تقریبا آماده بوده و به مرور و تا پایان سال این روند کامل خواهد شد.

ارسال به دوستان
شکار نیروی پنجم طبیعت؛ فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان ۱۰ قانون رانندگی در کشورهای دیگر که آمریکایی‌ها از آن بی‌خبرند الهام از طبیعت برای فتح مریخ ۱۹ کشوری که تاکنون میزبان جام جهانی فوتبال بوده‌اند (+ اینفوگرافیک) قانون «۲۰، ۲۰، ۲۰ » برای خشکی چشم دیجیتال چیست؟ صدرنشینی مقتدرانه هلند، صعود ژاپن و لبخند سوئد؛ پرونده گروه F بسته شد «‌تهرانی ها در مراسم ظهر عاشورا در سبزه میدان»؛ سال ‌1270(عکس) دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای 3I/ATLAS احتمالا هم‌سن جهان اولیه است ۵ زن ریاضیدان که مرزهای علم و فناوری را جابه‌جا کردند(+عکس) ساحل عاج دیوار برلین را شکست/ صعود مقتدرانه ساحل عاج، اکوادر/ صدرنشینی متزلزل آلمان اگر خار پاشنه دارید و از درد آن عاجز شده‌اید، بخوانید «الکساندر گراهام بل» در کنار همسرش؛ سال 1281(عکس) آیا خودروهایی با رنگ مطلقا سیاه به واقعیت نزدیک می‌شوند؟(+عکس) فرمول‌بندی سقوط؛ آیا با نگاه به تاریخ می‌توان سرنوشت جوامع را پیش‌بینی کرد؟ فوت یک گردشگر در اثر ریزش تونل برفی ازنا