فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۳۰-۰۸-۱۳۹۳
کد ۳۶۶۸۵۱
انتشار: ۱۶:۲۷ - ۳۰-۰۸-۱۳۹۳

تشریح جزئیات اعمال قانون عابران پیاده

عصر ایران
شهروندان در محل‌هایی که پیاده‌رو است، از سطح سواره‌رو استفاده نکنند. همچنین در محل‌هایی که پیاده‌رو نیست، یا به دلایلی غیرقابل تردد است، باید از انتهای سمت چپ و عکس حرکت وسایل نقلیه عبور کند.
فرمانده عملیات و کنترل طرح‌های ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه ماده 215 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در مورد تکالیف قانونی عابران پیاده دارای 9 بند است، گفت: مدتی است که این آیین‌نامه به صورت شفاف در متن کار کارشناسان دادگستری قرار گرفته است.

سرهنگ سعید سپهری در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری دهه ایمنی از بیستم تا سی‌ام ماه جاری، گفت: پلیس بر این اساس تکالیف قانونی عابرین پیاده را عنوان کرده و از شهروندان خواستاریم به وظایف خود در این رابطه عمل کنند.

وی اضافه کرد: برابر ماده 215 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، در صورتی که عابر پیاده با وسیله نقلیه برخورد کند، کارشناسان رسمی دادگستری می‌توانند عابر پیاده را در تصادف مقصر قلمداد کند. این در حالی است که همیشه مردم تصور کرده وقتی با خودرویی تصادف می‌کنند، 100 درصد راننده مقصر بوده است.

فرمانده عملیات و کنترل طرح‌های ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه ماده 215 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در مورد تکالیف قانونی عابرین پیاده دارای 9 بند است، گفت: مدتی است که این آیین‌نامه به صورت شفاف در متن کار کارشناسان دادگستری قرار گرفته است. لذا پلیس راهور تهران در صدد بر آمده که کشاورزان را از این تکالیف آگاه سازد.

سپهری عنوان داشت: شهروندان در محل‌هایی که پیاده‌رو است، از سطح سواره‌رو استفاده نکنند. همچنین در محل‌هایی که پیاده‌رو نیست، یا به دلایلی غیرقابل تردد است، باید از انتهای سمت چپ و عکس حرکت وسایل نقلیه عبور کند.

وی با اشاره به اینکه عابرین پیاده برای گذشتن از عرض معابر، تنها از گذرگاه پیاده، پل هوایی و پل‌های زیرزمینی مجاز عبور کنند، گفت: شهروندان از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سواره‌رو خودداری کرده و به هیچ عنوان از حصار آزادراه نگذرند. همچنین در بزرگراه‌ها و خیابان از لابه‌لای درختان، گل‌ بوته‌های حاشیه و میانه راه عبور نکنند.

فرمانده عملیات و کنترل طرح‌های ترافیکی پلیس راهور تهران اضافه کرد: در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ سبز، عابرین اجازه حرکت دارند و به هیچ عنوان نباید از موانع و خط‌کشی‌های ویژه سواره‌رو عبور کنند.

سپهری ادامه داد: در قدیم عابران پیاده در صورت تخلف اگر در محدوده تهران قدیم بوده‌اند، توسط شهربانی به محل دورتر انتقال می‌یافته‌اند تا از این طریق تنبیه شوند. در حال حاضر باید راهکارهای اعمال قانون عابرین پیاده نیز عنوان شود تا بتوان در کنار فرهنگ‌سازی و آموزش، عابران را قانونمند کرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
وقتی درگیری هست اما مالکیت نیست، سازمان از درون کند می شود وزیر آموزش و پرورش: جبران عقب‌افتادگی درسی دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه در تابستان ریزش بورس امروز ۷ تیر ۱۴۰۵/بازار سرمایه نزدیک ۱۰۰ هزار واحد سقوط کرد سخنگوی سپاه: از اینکه دولت به سپاه «نفت» داده باشد، اطلاعی ندارم هشدار مدیریت بحران مازندران/ از حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات فاصله بگیرید عاشقانه حدیثه تهرانی در آغوش همسرش کنار دریا (+عکس) راندمان نیروگاه های حرارتی امسال از مرز ۴۰ درصد عبور کرد روزنامه جوان: به گروسی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ای آسیب دیده را ندهید قانون سختگیرانه بریتانیا در موج گرمای ۴۰ درجه: کولرهای گازی از خانه‌ها حذف شود چرا از فاجعه سردشت غافل شدیم؟ خالکوبی چه بلایی سر ساعت‌های هوشمند می‌آورد؟ تصویری که از داخل منزل شهید لاریجانی منتشر شد دیدنی های امروز؛ از موج گرمای اروپا تا امداد و نجات در ونزوئلا جوانان در بودجه کجایند؟ بیت کوین در آستانه سقوط قیمت بیشتر قرار دارد؟