فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۶-۰۸-۱۳۹۳
کد ۳۶۶۲۵۱
انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۶-۰۸-۱۳۹۳

قهوه ضد چاقی است

محققان آمریکایی ادعا می کنند که مصرف قهوه (بدون شکر) به پیشگیری از چاقی کمک می کند.

محققان دانشگاه جورجیای آمریکا با مطالعه بر روی موش ها متوجه شدند که یک مولفه شیمیایی در قهوه به پیشگیری از افزایش وزن کمک می کند.

به گفته محققان، این ماده شیمیایی که «کلروجنیک اسید» (CGA) نام دارد در موش هایی که رژیم غذایی چرب داشتند به اندازه قابل توجهی موجب کاهش مقاومت به انسولین و تجمع چربی در کبد آنها شد.

در این مطالعه محققان به موش ها برای 15 هفته یک رژیم غذایی پر چرب دادند و در طول این مدت هفته ای دوبار به موش ها محلول کلروجنیک اسید تزریق کردند.

به گزارش ایرنا از هلث، محققان متوجه شدند که کلروجنیک اسید نه تنها در پیشگیری از افزایش وزن موثر است بلکه به حفظ سطح عادی قند خون و کبد سالم کمک می کند.

دکتر «یانگجی ما» از کالج داروسازی دانشگاه جورجیا گفت: مطالعات قبلی نشان داده اند که مصرف قهوه خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع دو و بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

کلروجنیک اسید به اندازه زیادی در قهوه، میوه و سبزیجات مانند سیب، گلابی، گوجه فرنگی و زغال اخته یافت می شود.

در طول 20 سال گذشته چاقی بطور قابل توجهی در آمریکا و انگلیس افزایش یافته است.

این مطالعه در مجله Pharmaceutical Research منتشر شده است.
برچسب ها: قهوه ، چاقی
ارسال به دوستان
تورم آمریکا؛ بالاترین در 3 سال اخیر / دلیل : تنگه هرمز / ترامپ: من تورم دوست دارم هشدار هواشناسی: رگبار و رعدوبرق شدید در راه ۱۳ استان ریدلی اسکات بالاخره اسکار می‌گیرد، اما افتخاری نیویورک تایمز : احتمال وقوع جنایت جنگی از سوی آمریکا در ایران سردار فدوی: ابرقدرت دنیا را مستاصل کرده‌ایم/ در آستانه پیروزی عظیمی قرار داریم قیمت جهانی نفت امروز ۲۱ خرداد سخنگوی نیرو‌های مسلح: خسارت سنگین به آمریکا زدیم/ برگ‌های خود را در صورت لزوم، رو خواهیم کرد افزایش قیمت جهانی طلا و نقره مصدومیت ۳ نفر در استان تهران در پی حملات شب گذشته وزارت خارجه ایران: مسئولیت آتش‌افروزی برعهده آمریکاست بیانیه ستاد حقوق بشر در محکومیت محاصره دریایی ایران معجزه اقتصادی کریم خان زند: مالیات اندک، رونق بازار و بهبود معیشت ادعای دوباره وزیر خارجه لبنان علیه ایران حادثه دریایی نزدیک سواحل عمان ادعای ترامپ: مقامات ایران مستقیم با من صحبت کردند و خواستند حملات متوقف شود/ مقام ایرانی: تکذیب می شود ؛ دروغ است