فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۶-۰۸-۱۳۹۳
کد ۳۶۶۱۴۸
انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۶-۰۸-۱۳۹۳

سر خود ویتامین B نخورید!

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد ویتامین ب نقشی در افزایش حافظه ندارد.

ویتامین B ممکن است خطر از دست دادن حافظه را کاهش دهد.

شواهد حاصل از کارآزمایی تصادفی کنترل شده نشان داده اند ویتامین ب نقش زیادی در افزایش حافه ندارد و در حال حاضر، یک مطالعه جدید نشان می دهد مصرف مکمل ها ممکن است خطر ابتلا به مشکلات حافظه و تفکر را کاهش دهند.

یک مطالعه که در مجله نورولوژی منتشر شده و به رهبری روزالی Dhonukshe-Rutten، دکترا دانشگاه Wageningen در هلند ارتباط بین میزان ویتامین B12 و از دست دادن حافظه نیازمند تحقیقات گسترده ای است و تا کنون دانشمندان این ویتامین را عاملی برای مخافظت از مغز می دنستند اما نظریه هایی این باور را رد کرده است.
 
یک ماده اسید آمینه ممکن است برای سلول های عصبی و سلول های اندوتلیال عروقی سمی مفید باشد و مطالعات قبلی ارتباط بین سطح بالاتر ماده  و از دست دادن حافظه و بیماری آلزایمر را نشان داده اند.

از آنجا که سطح هموسیستئین را می توان با مکمل های اسید فولیک و ویتامین B12  کاهش داد اما مطالعات اخیر نشان داده اند مصرف طوللانی مدت این ویتامین نقشی در افزایش حافظه ندارد.
برچسب ها: ویتامین B
ارسال به دوستان
captcha
عوارض آزادراهی زیر ذره‌بین دولت؛ اتصال به کارت‌های بانکی به مجلس رفت مجید انصاری: پیگیری حقوقی خسارات تا احقاق حقوق کشور ادامه دارد کالابرگ مردادماه برای ۳ گروه عقب افتاد؛ شارژ به شهریور رسید زردی ناخن؛ چه باید بکنیم؟ ۳ هزار حمله علیه فلسطینیان در کرانه باختری از ابتدای ۲۰۲۵ چه بخوریم تا کمتر درگیر دردسرهای چشمی شویم پروازهای اربعین رکورد زد؛ بیش از ۱۷۶ هزار زائر از فرودگاه امام جابه‌جا شدند متروی تهران در تیرماه رکورد زد؛ کدام خط بیشترین مسافر را جابه‌جا کرد؟ یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۵ واریز شد؛ جزئیات پرداخت به دهک‌های اول تا سوم اگر مایعات روی لپ تاپ ریخت چه کنیم؟ برانکو به فوتبال امارات برگشت؛ پروژه‌ای که خیلی زود مقابل ایران قرار می‌گیرد تلخ‌ترین خبر پس از برد تراکتور؛ دو هوادار جوان در مسیر بازگشت جان باختند چرا زخم سرد می زنیم؟ از علت و علائم تا درمان کریستیانو رونالدو و جورجینا در خانه‌شان ازدواج کردند؛ خبری که همه را غافلگیر کرد (+عکس) هشدار پالایشگاه‌ها درباره بنزین؛ کسری روزانه ۸ میلیون لیتر شد