فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۲۸۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۵-۰۸-۱۳۹۳
کد ۳۶۲۸۷۲
انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۵-۰۸-۱۳۹۳

کاهش افسردگی با مصرف امگا 3

عصر ایران
تحقیقات محققان آمریکایی با استفاده از تصویر برداری پیشرفته نشان می دهد که استفاده از رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد امگا 3 این عارضه را به میزان قابل توجهی به تاخیر می اندازد.
نتیجه تحقیقات بین المللی نشان می دهد که مصرف اسید چرب امگا 3، از بروز افسردگی جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا و به نقل از هلث، افزایش التهاب در بدن یکی از مهمترین دلایل بروز افسردگی است. تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب و رفع افسردگی می شوند.

تحقیقات قبلی، تاثیر امگا 3 در کاهش بیماری های قلبی و مغزی و دیابت را ثابت کرده است ولی این اولین باریست که تاثیر این ماده غذایی بر روان مورد بررسی قرار گرفته است.

افزایش مصرف امگا 3 اختلالات خواب را از بین می برد


تحقیقات محققان دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که اسید چرب امگا 3 اختلالات خواب را از بین می برد. استفاده از اسید چرب امگا 3 مخصوصا برای کودکان مقطع ابتدایی توصیه شده است.

مصرف امگا 3 مانع بروز زوال عقل و تحلیل مغز می شود


مطالعات محققان دانشگاه داکوتای جنوبی واقع در آمریکا نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی اسیدچرب امگا 3، مانع از تحلیل مغز و بیماری آلزایمر می شود.

تحلیل مغز (shrinking brain) یک فرآیند طبیعی و نگران کننده است که با افزایش سن رخ می دهد و به نوعی نشان دهنده شروع بیماری آلزایمر و زوال عقل است.

حجم مغز به مرور زمان و با افزایش سن کاهش پیدا می کند. عوامل متعددی بر این موضوع حاکم هستند و تحقیقات نشان می دهد که شیوه زندگی مهمترین عامل در تسریع یا جلوگیری از تحلیل مغز است.

وجود استرس مداوم در زندگی، استفاده از سیگار و مشروبات الکلی، شب زنده داری، عدم فعالیت مغزی و مصرف مداوم غذاهای چرب و شیرین باعث جلو انداختن این عارضه می شود.

تحقیقات محققان آمریکایی با استفاده از تصویر برداری پیشرفته نشان می دهد که استفاده از رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد امگا 3 این عارضه را به میزان قابل توجهی به تاخیر می اندازد.

در این تحقیقات آمده است که نیاز زنان، مخصوصا زنان یائسه به امگا 3 بیشتر است. حجم هیپوکامپ مغز زنانی که در وعده های غذایی خود از این اسید چرب استفاده می کنند، 2.7 درصد بیشتر از سایرین است. این بخش از مغز، به محض شروع بیماری آلزایمر و قبل از بروز علایم اولیه، تغییر شکل پیدا می کند.

تحقیقاتی که سال گذشته انجام شد نشان داد که اسیدچرب امگا 3، قادر به عبور از سد خونی مغزی است که در بیماران مبتلا به آلزایمر وجود دارد. برخی از مهمترین منابع وجود اسید چرب امگا 3 عبارتند از:

• انواع ماهی
• خاویار
• روغن زیتون
• حبوبات
• تخم مرغ
• ریحان
• اسفناج
• گردو
• میگو
• گل گلم
• ماهی آزاد
• ساردین
• دانه سویا
• کلم بروکلی

در ادامه تحقیقات آمده است که مصرف مکمل های امگا 3 نیز اثربخش است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: افسردگی ، امگا 3
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
0
4
ممنون
حمله به پایگاه آمریکا در اربیل عراق تاریخ به روایت تصویر / ترکش‌های گلوله‌های ضدهوایی در آسمان جبهه غربی جنگ جهانی اول تاثیر شگفت‌آور چای بر سلامتی و افزایش طول عمر! چرا کسی صدای نارین و آیلین را نشنید؟ استنت یا فنر قلب؛ لوله مشبک کوچکی که جان انسان ها را نجات می دهد (+اینفوگرافیک) این هوش مصنوعی با یک کلیک بازی ویدیویی می‌سازد «شیرکو» یکی از ۲۱۳ قربانی؛ مین‌ها هنوز قربانی می‌گیرند حسین شریعتمداری: باید از NPT خارج شویم؛ دارد دیر می شود امروز با خاقانی: آن میانجی هم از میان برخاست پروژه کوارترهورس؛ جانشین هواپیمای مافوق صوت لاکهید بلک برد در راه است داستان جالب کندترین آزمایش جهان سپاه: انهدام محل استقرار جنگنده های F35 و F16 آمریکا در اردن جزئیات حمله بامدادی آمریکا به کرج و پیشوای ورامین نشانه‌هایی که مردان نباید نادیده بگیرند؛ از خستگی تا افت تمرکز مقامات آمریکایی: واشنگتن از طریق قطر به ایران درباره تشدید فشار نظامی پیام داده است