فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۸-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۵۸۱۰۰
انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۸-۰۷-۱۳۹۳

تاثیر منفی فست‌فود بر نوجوانان

عصر ایران
مصرف بیشتر میوه و سبزیجات موجب افزایش توانایی شناختی می‌شود. نتایج تحقیق نشان داد نوجوانانی که بیشتر میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند در آزمون‌های شناختی امتیاز بیشتری کسب می‌کنند.
پژوهش جدید محققان دانشگاه کارولینای شمالی نشان داد، نوجوانانی که به میزان زیادی فست‌فود مصرف می‌کنند نسبت به همتایان خود در آزمون‌های شناختی امتیاز کمتری کسب می‌کنند.

به گزارش ایسنا، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مصرف بیش از اندازه فست‌فود مانند برگرها، سرخ‌کردنی‌ها و نوشابه موجب آسیب‌های جدی بر هوش، توجه، آموزش و حافظه می‌شود.

مصرف بیشتر میوه و سبزیجات موجب افزایش توانایی شناختی می‌شود. نتایج تحقیق نشان داد نوجوانانی که بیشتر میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند در آزمون‌های شناختی امتیاز بیشتری کسب می‌کنند.

دکتر آنیت نیارادی از دانشگاه کارولینای شمالی اظهار کرد: تحقیقات پیشین نشان داد مصرف بیشتر چربی‌های اشباع شده و کربوهیدرات‌ها موجب آسیب به عملکرد هیپوکامپ شده که در آموزش و افزایش حافظه در طی دوران نوجوانی تاثیر دارد.

وی در ادامه افزود: نوجوانی مهم‌ترین زمان برای رشد مغزی است و رژیم غذایی نامناسب یکی از عوامل خطر در این دوران است و نتایج تحقیق ما این موضوع را تایید می‌کند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: فست فودها ، نوجوانان
ارسال به دوستان
استنت یا فنر قلب؛ لوله مشبک کوچکی که جان انسان ها را نجات می دهد (+اینفوگرافیک) این هوش مصنوعی با یک کلیک بازی ویدیویی می‌سازد «شیرکو» یکی از ۲۱۳ قربانی؛ مین‌ها هنوز قربانی می‌گیرند حسین شریعتمداری: باید از NPT خارج شویم؛ دارد دیر می شود امروز با خاقانی: آن میانجی هم از میان برخاست پروژه کوارترهورس؛ جانشین هواپیمای مافوق صوت لاکهید بلک برد در راه است داستان جالب کندترین آزمایش جهان سپاه: انهدام محل استقرار جنگنده های F35 و F16 آمریکا در اردن جزئیات حمله بامدادی آمریکا به کرج و پیشوای ورامین نشانه‌هایی که مردان نباید نادیده بگیرند؛ از خستگی تا افت تمرکز مقامات آمریکایی: واشنگتن از طریق قطر به ایران درباره تشدید فشار نظامی پیام داده است تحولی در هوانوردی قرن ۲۱ با ۷ پروژه بلندپروازانه (+عکس) کویت حریم هوایی خود را بست /سرگردانی هواپیماهای مقصد کویت (عکس) تنگه هرمز به صورت کامل مسدود شد تصویری از «نورالسلطنه» دختر مظفرالدین شاه قاجار