فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۲۲-۰۵-۱۳۹۳
کد ۳۵۰۴۱۵
انتشار: ۱۹:۴۹ - ۲۲-۰۵-۱۳۹۳

نماینده مجلس: پارازیت برای سلامت مضر است

عصر ایران
این نماینده در خصوص سرطان‌زا بود‌ن امواج گفت: این موضوع در حال بررسی است،‌ ولی اگر زمان پارازیت بیشتر باشد، بنا به نظر اکثریت جامعه پزشکی برای انسان زیان‌آور است.
سال‌هاست ‌بحث ارسال پارازیت و ایجاد اختلال بر ‌شبکه‌های ماهواره‌ای، موضوع ‌محافل گوناگون بوده و تا‌کنون نیز سخنان بسیاری در این باره گفته شده است.

به گزارش «تابناک»، برخی‌ کار‌شناسان بر این باورند که پارازیت، باعث‌ اختلالات جسمانی می‌‌شود و برای سلامتی انسان مضر است؛ اما برخی ‌دیگر، پای را از این فرا‌تر گذاشته و حتی آن را‌ به پیش‌بینی هوا و اختلال بر ‌شبکه‌های تلویزیونی ـ که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود ـ نیز ربط داده‌اند!

به هر حال، امروز فراکسیون محیط زیست ‌در مجلس شورای اسلامی، نشستی با حضور نمایندگان همه دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که با این موضوع در ارتباط‌‌ هستند، انجام داد و به بررسی دقیق آثار و نتایج به دست آمده از پارازیت پرداخت. آنچه از جمع‌بندی نشست امروز به دست می‌آید، اینکه‌ پارازیت‌ها مضر تشخیص داده شده‌‌اند و استفاده نکردن از آن بیشتر به مصلحت است تا به کار بردن آنها‌.

‌کمال‌الدین پیر‌مؤذن ‌در خصوص نشست بررسی پارازیت بر ‌سلامت و تأثیر آن بر محیط زیست و اختلالات مرتبط گفت: در این جلسه، مدیران صدا و سیما انتقادات جدی از معضل پارازیت و اختلالات آن ‌روی پخش برنامه‌های تلویزیونی داشتند‌ و دست یاری به سوی مجلس دراز کردند.
اما ‌چون ارسال پارازیت مربوط به حاکمیت بوده و حقوق شهروندی در آن دخیل است، باید همه هموطنان به رفع این معضل و ادای حق شهروندی که با سلامت انسان مرتبط است، تلاش جدی کنند، همان گونه که در شورای عالی امنیت ملی و وزارت خانه‌های ‌دیگر در حال بررسی است.

وی همچنین ادامه داد: آنچه هم‌اکنون مطرح است، اینکه ایجاد پارازیت با توجه به تحولات تکنولوژی و اجتماعی، کارکرد مصونیت‌بخشی خود را از دست داده است؛ بنابراین، نباید بر‌ این موضوع بیش از این تأکید کرد، زیرا برای سلامت مضر است و در ارائه برنامه‌های خوب صدا و سیما نیز اختلال پدید می‌آورد.

مدیران صدا و سیما حتی در این زمینه می‌گویند، در بازی والیبال ایران در بازی‌های لیگ جهانی، ‌پارازیت‌ها باعث ‌مختل شدن برنامه شدند و ‌همین ‌قطع و وصل برنامه را به دنبال داشت‌.

این نماینده گفت: ‌باید در مقاطع زمانی مشخص و با تکیه بر قانون و در زمان‌هایی که امنیت ملی در خطر است، از پارازیت‌ها بهره برد، ولی استفاده همیشگی و طولانی ‌باید متوقف شود، زیرا به لحاظ قانونی سازمان اطلاعات و فناوری و همچنین انرژی اتمی نسبت به امواج یون‌ساز و غیر یون‌ساز مسئولیت دارند و باید تلاش کرد‌ و قاطعانه انجام وظیفه کنند.

وی گفت: سرانجام‌ ایجاد‌ هماهنگی‌ و تصریح در تدوین استانداردهای ملی و بومی با ‌کسب نظر از همه مسئولان ‌تصویب‌ و همچنین تدوین چهارچوب‌های نظارتی نیز مقرر شد‌ و دولت نیز قرار است در حسن اجرای کار نظارت داشته باشد.

این نماینده در خصوص سرطان‌زا بود‌ن امواج گفت: این موضوع در حال بررسی است،‌ ولی اگر زمان پارازیت بیشتر باشد، بنا به نظر اکثریت جامعه پزشکی برای انسان زیان‌آور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت اصرار دارد، ‌این کار را در قالب لایحه قانون پاک به مجلس ارائه‌ داده و خلأ‌های قانونی را رفع کند.
برچسب ها: پارازیت ، سلامت ، سرطان
ارسال به دوستان
پروتون ویرا وقتی وانت بود! (+عکس) پیش‌بینی ناپایداری‌های جوی و بارش باران در مازندران استادیوم آکرون؛ شاهکار معماری فوتبالی در مکزیک (+عکس) عراقچی: کشورهای منطقه اجازه ندهند از خاکشان به ایران حمله شود مرسدس بنز به رنگ قرمز سیگنال (+عکس) با سعدی در گلستان : به تیشه کس نخراشد ز رویِ خارا گِل / چنان که بانگِ درشت تو می‌خراشد دل (+صدا) عارف: مهمانان خارجی از جمعه برای حضور در مراسم تشییع رهبر شهید وارد ایران می‌شوند ماهی مرکب خون‌آشام؛ موجود اسرارآمیز اعماق اقیانوس وزارت خارجه : بمباران شیمایی سردشت یادآور یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های قرن است ایران بدشانس‌ترین تیم تاریخ جام‌های جهانی پوتین: اوکراین در تمامی خطوط در حال عقب‌نشینی است انگلیس اجرای توافق ایران و آمریکا را ضروری دانست احقاق حق بازنشستگان با اجرای حکم کلان قضایی به ارزش ۸۶ هزار میلیارد تومان سقوط هواپیما در فرانسه؛ ۱۱ نفر کشته شدند ترافیک سنگین در محورهای هراز و کندوان
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟