فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۳۱-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۷۱۷۲
انتشار: ۱۴:۰۴ - ۳۱-۰۴-۱۳۹۳

رابطه احتمالی سرطان با موبایل

عصر ایران
با اینکه آثار مخرب این وسیله ارتباطی در بلند مدت بر جامعه علمی پوشیده نیست اما هنوز مدرک علمی و منطقی درباره استفاده از موبایل و تأثیر آن بر سرطان وجود ندارد.
تجربه پزشکان می‌گوید که استفاده بیش از اندازه موبایل علاوه بر تومور مغزی و امکان رشد غدد سرطانی در سیستم عصبی بدن، بیماری‌های دیگری را نیز در پی دارد.

به گزارش تسنیم، استفاده زیاد از تلفن همراه و تجهیزات ارتباطی درگیر با امواج رادیویی و هشدار پی در پی کارشناسان سلامت مبنی بر استفاده کمتر از این دستگاه‌های ارتباطی، همواره دغدغه خاطری را در ذهن مردم ایجاد کرده است.

در حالیکه خطرات ناشی از امواج موبایل چندین سال قبل توسط مسئولان داخلی رد شد زیرا دلیل آنها قرار داشتن اکثر دستگاه‌ها در رنج تأیید شده فرکانسی بود اما گزارشی تازه از یک مؤسسه تکنولوژیک با نام زون‌تک حاکی از این است که پزشکان آمریکا سالانه ۱۰ هزار مورد جدید مبتلا به غده مغزی را کشف می‌کنند که چنین موضوعی را از جمله آثار استفاده بیش از حد موبایل می‌دانند.

پزشکان این کشور معتقدند در شرایطی که موبایل به یکی از ابزارهای ضروری زندگی تبدیل شده و ۶۸ درصد مردم حتی در هنگام خواب این وسیله را کنار خود و ۱۶ درصد آن را در محوطه اتاق استراحت خود می‌گذارند، شاهد رشد ۴۰ درصدی احتمال ابتلا به تومور مغزی در این کشور هستیم.

با اینکه آثار مخرب این وسیله ارتباطی در بلند مدت بر جامعه علمی پوشیده نیست اما هنوز مدرک علمی و منطقی درباره استفاده از موبایل و تأثیر آن بر سرطان وجود ندارد.

از منظر علمی، امواج رادیویی نمی‌تواند باعث صدمه زدن به DNA بدن که پیش‌نیاز ابتلا به سرطان است، شود بنابراین نمی‌تواند باعث تجمع توده‌های سرطانی در بدن انسان‌ها و حیوانات شود.

برخی مطالعات طبقه‌بندی شده در ۱۳ کشور جهان نیز نشان می‌دهد که این وسیله ارتباطی موجب گسترش غدد سرطانی در مغز و سیستم عصبی بدن می‌شود اما هیچ دلیل علمی و مشخصی در ارتباط با آن مطرح نشده است.

گروه دیگری از تحقیقات بر روی ۳۵۸ هزار کاربر دانمارکی نیز به نتیجه‌ای مشابه رسیده و نشان می‌دهد که اثر این ابزار بر روی کسانیکه ۱۳ سال است از موبایل استفاده می‌کنند، بیشتر است.

با این حال مطالعات تجربی درباره استفاده از موبایل و اثرات ناشی از امواج رادیویی بر بدن می‌گوید که سیستم عصبی و مغز بیشترین ضربه را در برابر این امواج می‌خورند.

کاهش هموگلوبین خون، آلزایمر، سر درد و میگرن، اسپاسم عضلانی، تغییر فعالیت‌های الکتریکی مغز در هنگام خواب، جوش و خارش پوست، تحت تأثیر قرار دادن فعالیت‌های نرمال ارگان‌های حسی، تنگی نفس و بروز استرس برای غدد درون بدن نیز برخی دیگر از آثار استفاده بیش از حد موبایل مطرح شده است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سرطان ، موبایل
ارسال به دوستان
مالکان در چه شرایطی می‌توانند حکم تخلیه بگیرند؟ ادعای روبیو: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته می‌شود حمله ترامپ به ممدانی: با کمک سه کمونیست پیروز شد واردات محصولات کشاورزی از آمریکا ؛ عقلانی و درست است / به این دلایل ... روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+فیلم و عکس) پست جدید ترامپ: ساعتی که از ۱۹۷۹ به حرکت درآمد (+ترجمه) بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس)