فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۹-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۶۷۹۴
انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۹-۰۴-۱۳۹۳

چمران: آن 20 هزار میلیارد تفاهم است نه قرارداد!

عصر ایران
چمران افزود: طبق این تفاهمنامه، شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیاء کار می‌کند و یک پروژه مثل پروژه پل صدر، کافی است تا تمام هزینه‌های این تفاهم‌نامه، صرف آن شود.

رییس دوره‌های اول تا سوم شورای شهر تهران، گفت: مصوبه‌ای مبنی بر الزام شهرداری به عقد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء در شورای سوم و چهارم نداشته‌ایم و این اتفاق تنها یک بار در شورای دوره دوم افتاده است.

مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان مطلب فوق، گفت: در شورای دوم، به علت اینکه شهرداری پول نداشت، مقرر شد به میزان 1000 میلیارد تومان با قرارگاه خاتم‌الانبیاء قرارداد عقد کند تا هزینه کرده و بعدا این میزان را به قرارگاه بدهد. همین اتفاق هم افتاد و حدود 600 تا 700 میلیارد تومان بین قرارگاه و شهرداری، قرارداد منعقد شد، ولی در دوره‌های سوم و چهارم مصوبه اینچنینی نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه آیا شهرداری حق دارد بدون اطلاع اعضای شورای شهر تهران، با پیمانکاران تفاهمی داشته باشد، تاکید کرد: آنچه منتشر شده است «تفاهمنامه» است نه «قرارداد» و شرایط آن فرق دارد.

چمران افزود: طبق این تفاهمنامه، شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیاء کار می‌کند و یک پروژه مثل پروژه پل صدر، کافی است تا تمام هزینه‌های این تفاهم‌نامه، صرف آن شود.

وی با اشاره به عقد قرارداد شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیا برای پروژه پل صدر، گفت: در آن زمان هم قانونی نداشتیم که باید شورا را از این موضوع مطلع کرد. آنها با خاتم قرارداد منعقد کردند و در عین حال پیمانکار دیگری هم توان اجرای این پروژه را نداشت.

رییس سابق شورای شهر تهران همچنین با تاکید بر اینکه شهرداری می‌تواند با پیمانکاران قرارداد ببندد یا تفاهم نامه امضا کند و مشکل قانونی از این بابت وجود ندارد، در پاسخ به اینکه آیا تفاهم‌نامه بین شهرداری و قرارگاه خاتم‌النبیاء باعث ایجاد انحصار و خارج شدن سایر شرکت‌های خصوصی نمی‌شود، ادامه داد: قاعدتا اگر قراردادی بین این مجموعه و شهرداری منعقد شود باید مزایده و مناقصه صورت گیرد و مراحل قانونی طی شود، اما فعلا این موضوع در حد تفاهم‌نامه است ، البته ممکن است بخواهند «ترک تشریفات» کنند که آن هم باید دلیل داشته باشد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی همچنین با بیان اینکه در پروژه‌هایی مثل تونل توحید و نیایش، از پیمانکارانی جز قرارگاه خاتم‌الانبیاء استفاده شد، افزود: این تفاهم‌نامه ظرفیتی را ایجاد می‌کند تا بتوانیم همانطور که دولت اعلام کرد پروژه‌های بزرگ را برای قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار کنند و در همین راستا پروژه‌های بزرگ شهرداری هم واگذار می‌شود.

وی در همین راستا به واگذاری چند فاز از پروژه‌های عسلویه به قرارگاه خاتم‌الانبیاء اشاره کرد که توسط دولت صورت گرفته است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
وقتی پورشه 911 پرواز می کرد (+عکس) زلزله شدید هندوکش افغانستان را لرزاند ساس‌ سپرفلزی (تصویری) سارا رسول‌زاده روی صحنه می‌رود «جنایت فیلترینگ»، متهم اول اختلال در سیستم بانکی ایران / منتظر چه فاجعه دیگری هستید؟ فیلترینگ را فوراً حذف و «حامیان خائن» آن را محاکمه کنید پاگانی زوندا اتک ؛ میزبان یک تودوزی زیبا و جذاب (+عکس) استوری عباس جمشیدی‌فر بازیگر خطاب به رامین رضاییان: گریه نکن مرد (عکس) 5 نکته درباره قهر جواد خیابانی تجهیز قطر و عربستان به سامانه‌های دفاع اسرائیلی از شربت تریاک تا بازار سیاه؛ روایت بحرانی که درمان اعتیاد را تهدید می‌کند/ وقتی داروی ۴۰ میلی‌گرمی، ۵ میلی‌گرمی می‌شود هشدار کارشناسان: تنش آبی در این ۹ استان شدید است هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها/ ۳ روز آینده مراقب باشید نرخ دلار به مرز ۱۷۰ هزار تومان بازگشت/ +نرخ طلا و سکه اختلالات بانکی چه زمانی رفع می‌شود؟‌ روایت «تلگراف» از حمله سایبری به بانک‌های ایران
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟