فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۱۹-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۵۰۰۴
انتشار: ۱۶:۴۹ - ۱۹-۰۲-۱۳۹۳

نوشيدن قهوه براي چشم ها مفيد است

 واحد مرکزی خبر - نتایج تازه ترین مطالعات دانشمندان آمریکایی و کره ای نشان می دهد نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز برای چشم ها مفید است.

در واقع قهوه حاوی اسید کلروژنیک یا ACG ، یک آنتی اکسیدان قوی است که از تحلیل شبکیه چشم پیشگیری می کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان تاپ سانته ، نتایج تازه ترین تحقیقات علمی دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا که در مجله « شیمی کشاورزی و صنایع غذایی » منتشر شده است ، نشان می دهد نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز از بیماری های چشمی مربوط به بالا رفتن سن
پیشگیری می کند.

محققان تاثیر اسید کلروژنیک یا آ.ث.ژ. را که یک آنتی اکسیدان قوی موجود در قهوه است ، بر روی قوه بینایی بررسی کردند و دریافتند که این آنتی اکسیدان از تحلیل شبکیه چشم در موش ها جلوگیری می کند.

این دانشمندان در این مطالعه دریافتند موش هایی که با نیتریک اکسید (که استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد ایجاد می کند) درمان شده بودند ، دچار آسیب شبکیه شدند. اما در موش‌هایی که برای درمانشان از اسید کلروژنیک استفاده شده بود ، این آسیب مشاهده نشد.

هولیم جانگ ، محقق دپارتمان علوم تغذیه دانشگاه کرنل آمریکا و از مسئولان این مطالعه ، گفت : « شبکیه ، لایه نازکی از بافت داخلی چشم است که میلیون‌ها سلول حساس به نور و دیگر سلول‌های عصبی در آن وجود دارند که اطلاعات بینایی را دریافت می کنند. این سلول ها به طور گروهی اطلاعات بینایی را از طریق عصب بینایی به مغز ارسال می کنند.

 شبکیه یکی از فعال ترین بافت‌های بدن از لحاظ متابولیسمی است و برای آنکه دچار آسیب نشود ، به سطح بالایی از اکسیژن نیاز دارد. در نتیجه ، این بافت در برابر برخی بیماری های ناشی از استرس اکسیداتیو ، از جمله دژنراسیون ماکولا (تخریب لکه زرد) مربوط به بالا رفتن سن ، رتینوپاتی دیابتی و گلوکوم که همه اینها می تواند موجب نابینایی جزئی یا کامل شود ، حساس است.

هر چند که نتایج این تحقیق دلگرم کننده است ، اما دانشمندان می گویند هنوز مشخص نیست که آیا نوشیدن قهوه به طور مستقیم آ.ث.ژ را به شبکیه چشم به ارمغان می آورد یا خیر. هولیم جانگ گفت : « باید تحقیقات گسترده تری در مورد رابطه بین قهوه و سلامت شبکیه چشم صورت گیرد.»
برچسب ها: قهوه ، چشم
ارسال به دوستان
captcha
هشدار جمعی از اساتید، محققان و فضلای حوزه‌های علمیه نسبت به تفرقه‌افکنی برخی چهره‌ها وزارت خارجه: بیانیه حقوق بشری فرانسه و شرکای غربی، فرافکنی منافقانه است پنجرۀ متفاوتی به حضور و سخنرانی رهبر شهید انقلاب در مراسم عزاداری (فیلم) فیلمی از تعویض ضریح امام رضا(ع) با حضور رهبر انقلاب در سال ۱۳۷۹ یونیوز: تهران، دمشق را به هدف‌گیری ۱۰۰ نقطه استراتژیک در صورت مداخله در لبنان تهدید کرد حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به پالایشگاه آرامکو در جیزان عربستان ترافیک سنگین و ممنوعیت تردد وسیله نقلیه در جاده کرج - چالوس رئیس پلیس غزه ترور شد نامه عروس معصومه ابتکار از بازداشتگاه آمریکا: قربانی اتفاقاتی شده ایم که قبل از تولدمان رخ داده است "دین" ، عهده دار هدایت یا ابزار خشونت؟ آقای انصاری! به مسیر پزشکیان بازگردید واکنش مدودف به سخن نخست‌وزیر ژاپن درباره جزایر کوریل: با عواقب وخیم روبه‌رو خواهید شد تشکیل پرونده قضایی برای مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در رفسنجان/ احضار ۲ مدیرکل کمبود آب تنها نیروگاه هسته‌ای رومانی را به تعطیلی کشاند مقام پیشین آمریکایی: در بن‌بست ایران گیر افتاده‌ایم