فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۲۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۰۷-۰۱-۱۳۹۳
کد ۳۲۸۰۱۳
انتشار: ۱۷:۳۳ - ۰۷-۰۱-۱۳۹۳

سوریه نصف سلاح شیمیایی اش را نابود کرد

سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی در گزارش جدید خود از نابودی بیش از نیمی از تسلیحات شیمیایی سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی اعلام کرد: مواد شیمیایی که به خارج از سوریه منتقل شده و یا در داخل سوریه نابود شده 53.6 درصد از انبارهای تسلیحات شیمیایی سوریه است.

در گزارش سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی آمده است: بیش از 49 درصد از موادی که برای ساخت گاز سارین و خردل استفاده می شد نابوده شده است و انتظار می رود که تا آوریل آینده باقیمانده سلاح های شیمیایی سوریه به خارج از این کشور منتقل یا نابود شود.

این سازمان اعلام کرد: سوریه متعهد به نابودی همه مواد شیمیایی خود به غیر از مناطق صعب العبور تا سیزده آوریل شده و برای انتقال باقیمانده مواد تا 27 آوریل برنامه ریزی شده است.

در نامه ای که به گزارش جدید سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی ضمیمه شده است بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از تاثیر نپذیرفتن عملیات انتقال سلاح شیمیایی به خارج سوریه در اثر حملات موشکی به لاذقیه خبر داده و خواستار تسریع در عملیات انتقال سلاح شیمیایی شده است.

برچسب ها: سوریه ، سلاح ، شیمیایی
ارسال به دوستان
خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و بوسنی و البته کانادا! ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته هشدار دستگاه قضا نسبت به فریب شرط‌بندی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ نمایش‌های کشور سه شب اجرا ندارند همتی: ۲ میلیارد دلار ارز صنایع تامین می‌شود تلگراف: ترامپ ممکن است پس از انتخابات خواستار توافق جدیدی با ایران شود صادرات نفت ایران به ۴۰ میلیون بشکه رسید مرگ دونده ۲۵ ساله در ۳۰ متری خط پایان مسابقه دو لندن