فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۱-۰۷-۱۳۹۲
کد ۲۹۹۶۴۷
انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۱-۰۷-۱۳۹۲

مشکل ارز دارو حل شد

عصر ایران
معاون وزیر بهداشت همچنین از برگزاری جلسه با مدیران بیمه ها برای حمایت بیشتر از داروهای بیماران خبر داد و گفت: 400 میلیارد تومان اعتبار به بیمه ها اختصاص داده شده که اعتبار مورد نیاز 1200 میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان سال این میزان اعتبار تامین شود.
رئیس سازمان غذا و دارو از برطرف شدن مشکل ارز دارو از سوی بانک مرکزی خبر داد و گفت: مدیران بانک مرکزی امروز اعلام کردند که این مشکل برطرف شده است.

به گزارش مهر، دکتر رسول دیناروند با بیان این مطلب که امروز به ما اعلام کردند مشکل ارز داروهای وارداتی از سوی بانک مرکزی برطرف شده است، افزود: با توجه به حل مشکل ارز دارو، تامین و تدارک دارو طبق روال گذشته و بدون وقفه انجام می شود.

وی با اشاره به استفاده دارو از ارز مبادله ای، گفت: تا شهریور ماه مشکلی در درون تخصیص ارز دارو وجود نداشت اما در مهر ماه تامین ارز دارو دچار وقفه شد که با جلسات و پیگیریهای که داشتیم، این مشکل نیز برطرف شد و مدیران بانک مرکزی قول دادند نیاز ارزی مهر ماه طی روزهای آینده برطرف شود.

دیناروند از تخصیص 100 میلیون دلار ارز مورد نیاز در هفته جاری خبر داد و افزود: 100 میلیون دلار دیگر نیز در هفته آینده تخصیص داده می شود و به این ترتیب، نیاز ارزی دارو در مهر ماه تامین می شود.

معاون وزیر بهداشت همچنین از برگزاری جلسه با مدیران بیمه ها برای حمایت بیشتر از داروهای بیماران خبر داد و گفت: 400 میلیارد تومان اعتبار به بیمه ها اختصاص داده شده که اعتبار مورد نیاز 1200 میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان سال این میزان اعتبار تامین شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در ارتباط با وضعیت داروهای بیماران ام اس نیز اظهارداشت: هر 3 داروی اصلی بیماران ام اس که تولید داخل است، تحت پوشش بیمه ای قرار دارند به طوریکه سهم بیمار حداکثر 10 درصد قیمت دارو است که ماهانه 50 هزار تومان می شود. البته این وضعیت برای بسیاری از بیماران به صفر می رسد، چون توسط بیمه های تکمیلی نیز حمایت می شوند و در نتیجه تهیه این 3 قلم دارو کاملا رایگان می شود.

دیناروند به داروهای خارجی بیماران ام اس اشاره کرد که مشابه داخلی دارند و گفت: به رغم اینکه مشابه داروهای خارجی در داخل تولید می شود و مورد مصرف بیماران است، اما دولت و وزارت بهداشت نیز قبول کرده اند که سهمی از هزینه های داروهای خارجی بیماران ام اس را تامین کنند. به طوریکه بیماران بدون حمایت وزارت بهداشت، می بایست یک میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنند که بخشی از هزینه ها توسط دولت و وزارت بهداشت تامین می شود و بیمار، رقمی در حدود 600 هزار تومان را پرداخت می کند.
ارسال به دوستان
ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم