فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۳۱-۰۵-۱۳۹۲
کد ۲۹۲۲۲۶
انتشار: ۱۷:۳۱ - ۳۱-۰۵-۱۳۹۲

استراليا به نقض حقوق بشر متهم شد

ایرنا - كميته حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام كرد: دولت استراليا با بازداشت ۴۶ پناهجوي اهل سريلانكا، ميانمار و كويت به مدت بيش از ۲ سال و خودداري از ارايه روايد به آنها، قوانين حقوق بشر را نقض كرده است.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتد پرس، كميته حقوق بشر سازمان ملل اعلام كرد اين اظهارات بر اساس بررسي شكايات صورت گرفته از سوي ۴۶ پناهجو از كشورهاي سريلانكا، ميانمار و كويت كه قادر به پيگيري مسئله بازداشت خود در مراجع قضايي استراليا نبوده اند، استوار است.

اين نهاد كه مقر آن در شهر ژنو واقع است امروز (پنجشنبه) در بيانيه اي اعلام كرد كه اين ۴۶ پناهجو تحت رفتار غير انساني و وحشيانه و نيز بازداشت غير قانوني قرار گرفته اند.

مقامات استراليا به رغم آن كه ۷ تن از پناهجويان شاكي را آزاد كردند، آن ها را تهديدي امنيتي ناميدند.
كميته مذكور همچنين از استراليا خواست ۳۹ نفر ديگر از اين پناهجويان را كه دست كم به مدت ۲ سال و نيم در بازداشت به سر مي برند ، آزاد كند.
برچسب ها: استرالیا ، حقوق بشر
ارسال به دوستان
وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟