فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۶-۰۴-۱۳۹۲
کد ۲۸۶۰۱۰
انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۶-۰۴-۱۳۹۲

واکنش عزت الله انتظامی به پلمپ خانه سینما

عصر ایران
همه مشاغل در کشورها دارای سندیکا و اتحادیه‌اند و به فکر پیشرفت صنوف‌شان هستند. اصلا اتحادیه و صنف، نشان پیشرفت و تحول در جامعه مدنی است. آیا انحلال این خانه عظیم و بزرگ جلوه‌دادن برادر ناتنی کوچک، در مقابل برادر بزرگ‌تر که حق برادری هم دارد نشان از تحول است؟
عزت‌الله انتظامی، بازیگر در واکنش به پلمپ خانه سینما در یادداشتی که در شرق منتشر شد نوشته است:

سلامی دوباره

پروردگارا کمک کن؛

کمک‌مان کن تا یکدیگر را دوست داشته باشیم و قدر همدیگر را بدانیم. به هم رحم کنیم و شاکر باشیم. در کشوری هستیم که در این روزها و شب‌های مبارک برای یکدیگر دعا می‌کنند تا همه امورمان ختم به خیر شود. اما به حرمت این ماه مبارک که ماه خداست و ماه بخشایش، بیایید سوءتفاهمات را کنار بگذاریم و همدلانه مسایل‌مان را حل کنیم. اگر با مدیران «خانه سینما» اختلاف‌نظر داریم، اگر عملکرد مدیری ایراد دارد، بیایید دست به تعامل بزنیم.

به جای اینکه برادر «ناتنی» برای «خانه» پیدا کنیم، هوای همان «برادر بزرگ‌تر» را داشته باشیم و به دادش برسیم و نگذاریم آسیب ببیند.

«خانه سینما» متعلق به تک‌تک اعضای هنرمند و زحمتکش سینماست. آیا نمی‌شود با قانون و مقررات و صبر و حوصله در کنار هم، مشکلاتش را حل کنیم؟ در جامعه سینمای ایران، هزاران نفر عاشقانه کار می‌کنند و کسانی عضو آن هستند که سال‌ها سابقه فعالیت در سینمای ملی کشورمان را دارند.

ما ایرانی هستیم؛ همه مشاغل در کشورها دارای سندیکا و اتحادیه‌اند و به فکر پیشرفت صنوف‌شان هستند. اصلا اتحادیه و صنف، نشان پیشرفت و تحول در جامعه مدنی است. آیا انحلال این خانه عظیم و بزرگ جلوه‌دادن برادر ناتنی کوچک، در مقابل برادر بزرگ‌تر که حق برادری هم دارد نشان از تحول است؟

من به‌عنوان یکی از خادمان سینمای ایران و به‌عنوان سپیدموی هنر شریف و فاخر سینما، از فرزندان با عقل و درایت خودم انتظار دارم، با تعامل، همفکری و دوستی هنرمندانه و به دور از اختلافات و سلیقه‌های شخصی این مشکل را حل کنند و برای ما قوم و خویش درست نکنند. بیایید عاقلانه بیندیشیم و اگر گوشه‌ای از پیکره سینما به عللی احتیاجی به تعمیر دارد، شما را به خدا قسم

شما را به خدا قسم
شما را به این روزهای مبارک قسم
همه بنا را خراب و نابود نکنید.
حیف،
چه زود، دیر می‌شود…
پروردگارا به امید رحمت تو…
بگذارید ما بچه‌های این خانه، زندگی هنری همراه مشکلاتمان را ادامه دهیم و مشکل بزرگ‌تری دیگر برایمان به وجود نیاید. آخر ما هم تا حدی طاقت داریم.
ارسال به دوستان
ماهی مرکب خون‌آشام؛ موجود اسرارآمیز اعماق اقیانوس وزارت خارجه : بمباران شیمایی سردشت یادآور یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های قرن است ایران بدشانس‌ترین تیم تاریخ جام‌های جهانی پوتین: اوکراین در تمامی خطوط در حال عقب‌نشینی است انگلیس اجرای توافق ایران و آمریکا را ضروری دانست احقاق حق بازنشستگان با اجرای حکم کلان قضایی به ارزش ۸۶ هزار میلیارد تومان سقوط هواپیما در فرانسه؛ ۱۱ نفر کشته شدند ترافیک سنگین در محورهای هراز و کندوان تدوین دستورالعمل‌های ویژه HSE برای مراسم تشییع رهبر شهید سندرز: دیگر نباید میلیاردها دلار برای نتانیاهوی نسل‌کش هزینه شود برگزاری نشست هماهنگی برای انتقال منابع فروش گاز به هدفمندسازی یارانه‌ها فراخوان تأمین اجتماعی برای ثبت شماره حساب بانکی بیمه‌شدگان ادعای وال‌استریت ژورنال درباره لغو مذاکرات این هفته ایران-آمریکا جزئیات پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای حضور در مراسم تشییع رهبر شهید نگرانی نتانیاهو از احتمال فروش اف-۳۵ به ترکیه
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟