فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۷۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۹-۰۳-۱۳۹۲
کد ۲۷۸۵۹۴
انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۹-۰۳-۱۳۹۲

اختلافات برای ساخت آزادراه تهران - شمال بالا گرفت

عصر ایران
وی با طرح این پرسش که اگر بنیاد مستضعفان برای فعالیت در قطعه دو مجوز نداشت، چگونه چند سال در حال ساخت تونل بوده است؟ خاطر نشان کرد: تا زمانی که حق و حقوق بنیاد مستضعفان در این زمینه تعیین تکلیف نشود، قطعات دو و سه را تحویل نمی‌دهیم.

در حالیکه ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران - شمال به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شده و هفته گذشته کلنگ احداث این دو قطعه به زمین خورد، نماینده تام‌الاختیار بنیاد مستضعفان در آزاد‌راه تهران - شمال اعلام کرد: با توجه به اینکه پیش از این ساخت این قطعات به بنیاد واگذار شده بود تا زمان تعیین تکلیف حقوق بنیاد، این قطعات را تحویل نمی‌دهیم.

رحمت‌الله صادقیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی قطعات دو و سه تهران - شمال مبنی بر اینکه "بنیاد مستضعفان از سوی دولت مجوز کار در قطعات دو و سه را نداشته است" گفت: رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در جریان امور آزاد‌راه تهران – شمال و تصمیمات این پروژه نیست.

وی یادآور شد: مجوز فعالیت شرکت جنرال مکانیک در قطعه دو به عنوان پیمانکار شرکت آزاد‌راه تهران - شمال از سوی بنیاد مستضعفان، طی قرار‌دادی با امضای رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی در آزاد راه تهران - شمال صادر شده است.

صادقیان افزود: بر مبنای این قرار‌داد شرکت جنرال مکانیک کار ساخت تونل البرز در قطعه دو را آغاز کرد که همچنان ادامه دارد. با این حال معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که "وزارت راه در این مورد هیچ پولی به بنیاد مستضعفان پرداخت نمی‌کند و بنیاد مستضعفان می‌تواند با قرار‌گاه خاتم برای ادامه‌ی فعالیت خود در تونل البرز واقع در قطعه دو آزاد‌راه تهران - شمال هماهنگ باشد".

وی با طرح این پرسش که اگر بنیاد مستضعفان برای فعالیت در قطعه دو مجوز نداشت، چگونه چند سال در حال ساخت تونل بوده است؟ خاطر نشان کرد: تا زمانی که حق و حقوق بنیاد مستضعفان در این زمینه تعیین تکلیف نشود، قطعات دو و سه را تحویل نمی‌دهیم.

به گفته نماینده تام‌الاختیار بنیاد مستضعفان در آزاد‌راه تهران - شمال در حال حاضر و حتی بعد از افتتاح رسمی ساخت قطعات دو و سه آزاد‌راه تهران – شمال به دستور رییس‌جمهور هنوز قرار‌داد رسمی بین قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت این دو قطعه امضا نشده است.

صادقیان اعلام کرد: در همکاری بین وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه خاتم مقرر شده آورده دولت از 50 درصد به 75 درصد افزایش یابد و آورده خاتم نیز به 25 درصد کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: پس از افتتاح رسمی ساخت آزاد‌راه هنوز هیچ کاری در دو قطعه دو و سه انجام نشده است.

ارسال به دوستان
شیخ نعیم قاسم: «توافق چارچوب» بین لبنان و اسرائیل باطل و بی‌اعتبار است هشدار هواشناسی تهران برای وزش باد شدید و گرد و خاک از گاز خنده تا بیماری روانی؛ سرنوشت تلخ دندانپزشکی که پزشکی را متحول کرد مهار آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت‌شده خائیز خوزستان پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! سازماندهی اسکان زائران مراسم وداع با رهبر شهید از طریق سامانه «باید برخاست» نشست مشترک سران قوا برگزار شد سیمین‌دخت وحیدی درگذشت نادر ساعی‌ور عضویت در آکادمی اسکار را نپذیرفت سفری به اعماق تنهایی، بدون ترک خانه (تصویری) رئیس پارلمان لبنان درباره توافق چارچوب: ای مردم لبنان، تمام لبنان؛ این فتنه است فیلم سروش صحت اکرانش عقب افتاد، مشکل «زنده‌شور» رفع شد بازگشت کامل خدمات بانک صادرات به حالت عادی انگلیس سطح تهدید امنیتی در تنگه هرمز را افزایش داد شماره‌ای که می‌درخشد؛ با سیم‌کارت ۰۹۰۰، برنده ۹۰۰ میلیون تومان شوید!