فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۷۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۵ - ۲۴-۰۲-۱۳۹۲
کد ۲۷۳۰۴۵
انتشار: ۰۱:۳۵ - ۲۴-۰۲-۱۳۹۲

طفل معصوم و اداره کشور!

عصر ایران
نفس این که کسی آدم خوبی است، حتی فکر دینی درستی هم داشته باشد، برای مدیریت کفایت نمی کند. ما نباید این اشتباه را دوباره تکرار کنیم چون وقت تبری جستن نداریم. این نباید، شامل افراد با تجربه ای هم می شود که خودشان در مقامات مختلف شاهد دشواری کار اداره کشور بوده اند و اکنون باز ممکن است از سر لجبازی یک آدم خوب اما نابلد و بی تجربه را توصیه کنند.
حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان در خبرآنلاین نوشت:
 
 آیا خوب بودن، برای ریاست شرط لازم است یا کافی؟ اگر اشتباها جای این دو را عوض کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد و مدیریت کشور به کدام سمت خواهد رفت؟
 
اصطلاح طفل معصوم در فرهنگ ما با این تفسیر و توجیه است که بچه هیچ گناهی ندارد. اما اگر کسی طفل معصوم یا در حکم طفل معصوم بود، آیا شایستگی آن را دارد که ریاست یک کشور بلند مرتبه ای چون ایران را که همزمان نیازمند اصلاحات اجتماعی و سیاسی و اخلاقی فراوان است، بر عهده گیرد؟

این شرایطی است که در سال 84 هم داشتیم و بدون آن که تامل کنیم، فردی بی تجربه را که آن زمان بی گناه می نمود، به ریاست برگزیدیم و کشور را در اختیار او گذاشتیم، اقدامی که باید از آن تبری بجوییم. در سال 88 همان تبلیغات دینی و سیاسی اثر خود را کرد و باز آن وضعیت ادامه یافت. البته این بچه شبه بی گناه، این مدت بالغ شد و معلوم شد خیلی هم بی گناه نیست. به علاوه درست عین بچه ها گاه قهر هم می کرد و مانند برخی از بچه ها لجبازی هم داشت.

اکنون امر این کشور مهم را که از نظر اقتصادی و سیاسی دچار وضعیت ویژه است، باید بدست کاردانی سپرد که نه مانند طفل معصوم بلکه فردی با تجربه در عرصه های مختلف باشد. فردی که بتواند کشور را از وضعیت فعلی خارج کرده و آب رفته را به جوی باز گرداند. این بر عهده مردم است.

نفس این که کسی آدم خوبی است، حتی فکر دینی درستی هم داشته باشد، برای مدیریت کفایت نمی کند. ما نباید این اشتباه را دوباره تکرار کنیم چون وقت تبری جستن نداریم. این نباید، شامل افراد با تجربه ای هم می شود که خودشان در مقامات مختلف شاهد دشواری کار اداره کشور بوده اند و اکنون باز ممکن است از سر لجبازی یک آدم خوب اما نابلد و بی تجربه را توصیه کنند.

این که ما در دو دوره اخیر با شعار پیش رفتیم و گرفتار تحریم های کمرشکن شدیم، در کنار ایرادی که بارها مقام معظم رهبری در باره سهم مدیریت کشور در وضعیت اقتصادی بد موجود بیان کرده اند، همه و همه نشان می دهد که ما یک مذاکره کننده نیرومند در وزارت خارجه و بخش های مربوطه نداشته ایم که بتواند ما را بسلامت عبور دهد. در واقع، کار شعار دادن را خوب انجام می‌دادند، اما راه مذاکره و معامله را نمی دانستند. بماند که این شعارها گاه، کار را خرابتر هم کرده است.

اگر بخواهیم از گذشته عبرت بگیریم، باید ظرفیتی را که ریاست جمهوری در این کشور دارد در نظر گرفته و آن را به دست طفل معصوم نسپاریم، حتی اگر خیلی اظهار مردمی بودن کند و به اصطلاح خاکی هم باشد و مسیر آبهای فاضلاب شهری را هم برای فیلم برداری یا حداکثر برای خدا تمیز کند. مهم آن است که به تعبیر خداوند «القوی الامین» باشد، نیرومند و امین. [ان خیر من استاجرت القوی الامین]
صد البته خداوند حافظ این کشور و ملت است و ان شاءالله آنچه را مصلحت می داند برای این امت مرحومه مقدر خواهد فرمود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور