فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۵-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۶۲۹۹۱
انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۵-۱۲-۱۳۹۱

ريزگردها عامل مهم براي نابودي خرما

پديده ريزگردها در شهرهاي جنوبي کشور باعث نابودي خرماي صادراتي کشورمان شده است.

محمدعلي اسدي نيا کارشناس کشاورزي، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: گرد و خاک در شهرهاي جنوبي کشورمان باعث از بين رفتن محصول مهم اين منطقه خرما شده است.

وي ادامه داد: شهرهاي جنوبي از جمله خوزستان، توليدکننده بهترين خرماي صادراتي است، اما وضعيت ريزگردها و برطرف نکردن اين مشکل باعث نابودي اين محصول شده است.

وي افزود: براي حمايت از کشاورزان و توليدکنندگان کشورمان بايد از قالب شعاري خارج و با برنامه ريزي منظم و استفاده از تکنولوژي هاي مدرن از جمله مالچ پاشي و ريگ پاشي با پديده ريزگردها مقابله کنيم.

وي خاطرنشان کرد: به دليل افزايش ريزگردها و شوري آب، خرماي خوزستان هرسال رو به نابودي است و باعث مي شود بازارهاي جهاني را از دست دهيم.
برچسب ها: ریزگردها ، خرما
ارسال به دوستان
عراق: هرگز اجازه نخواهیم داد هیچ‌گونه تجاوزی علیه کشورهای همسایه انجام شود تکذیب محدودیت‌های ترافیکی ورودی‌های تهران توسط پلیس راهور افتتاح نخستین دادگاه برخط کشور در جزیره کیش شهردار نیویورک : از اسرائیل حمایت نمی کنیم خبر ازدواج آقای پدر قصه‌های تابه‌تا با هنرمند نقاش (+عکس) رسانه‌های اسرائیلی: توافق با بیروت حضور طولانی‌مدت ارتش اسرائیل را در لبنان رقم می‌ زند ادعای رسانه صهیونیستی: اسرائیل برای انفجار گسترده تونل‌ها در جنوب لبنان آماده می‌شود مرگ دو نوجوان در تصادف جاده همدان به ملایر پرداخت فوری پاداش بازیکنان مصر پس از تساوی برابر ایران تحسین ایستادگی ملی‌پوشان فوتبال توسط سخنگوی وزارت امور خارجه رازهای کبد؛ سفر به درون پیچیده ترین پالایشگاه بدن (+اینفوگرافیک) شاهکار مهندسی با الهام از یک دانه استوایی؛ راز طراحی اولین هواپیمای نظامی آلمان! (+تصاویر) رئیس‌جمهور اسلوونی: جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران اشتباه بود؛ ترامپ هم می داند وقوع قتل دو نفر در نزاع خانوادگی در استان زنجان واکنش نتانیاهو به اظهارات اخیر اردوغان
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟