فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۵-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۶۱۱۵۸
انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۵-۱۲-۱۳۹۱

19 اسفندماه: افتتاح رسمی بورس انرژی

عصر ایران
شاپور محمدی - مدیر عامل بورس انرژی - از افتتاح رسمی بورس انرژی در روز شنبه خبر داد و گفت:بورس انرژی در روز شنبه 19 اسفند ماه با حضور مسئولان سازمان بورس و وزارت نیرو رسما روز شنبه آغاز به کار می کند.
 مدیرعامل بورس از افتتاح رسمی بورس انرژی در روز شنبه با دو محصول ذغال سنگ و قطران خبر داد.

به گزارش ایسنا، شاپور محمدی - مدیر عامل بورس انرژی - از افتتاح رسمی بورس انرژی در روز شنبه خبر داد و گفت:بورس انرژی در روز شنبه 19 اسفند ماه با حضور مسئولان سازمان بورس و وزارت نیرو رسما روز شنبه آغاز به کار می کند.

وی افزود:فعالیت رسمی چهارمین بورس کشور با دو محصول زغال سنگ و قطران که به تازگی در هیات پذیرش مورد پذیرش قرار گرفته‌اند آغاز می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بورس انرژی بر خلاف وعده گذشته با معاملات برق آغاز نشد؟ گفت: مشکل تامین نقدینگی توسط وزارت نیرو همچنان در حال پیگیری است، ولی چون پروسه آن زمان بر شد تصمیم گرفتیم تا بورس انرژی را یا دو محصول دیگر افتتاح کنیم ولی اگر مشکل تامین نقدینگی برطرف شود، برق نیز وارد بورس انرژی می شود.

وی در مورد نحوه معاملات محصولات ذغال سنگ و قطران در بورس انرژی گفت: معاملات به صورت الکترونیکی بوده و کارگزاران دارای مجوز بورس انرژی می‌توانند وارد سیستم شده و درخواست های خرید خود را ارائه دهند این در حالی است که قیمت محصول بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می شود.

محمدی با بیان اینکه هر شخص حقیقی می‌تواند سفارش خرید خود را به کارگزاران ارائه کنند، خاطرنشان کرد: منعی برای حضور اشخاص حقیقی برای خرید کالا در بورس انرژی وجود ندارد، ولی معمولا ذغال سنگ و قطران مورد نیاز مجتمع‌های صنعتی است.

مدیرعامل بورس انرژی در مورد جزئیات عرضه دو محصول زغال سنگ و قطران در بورس انرژی گفت: در اطلاعیه عرضه که به زودی در سایت بورس انرژی منتشر می‌شود جزئیات عرضه شامل میزان عرضه و زمان تحویل اعلام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رایزنی برای حضور خریداران در بورس انرژی انجام شده است، یا خیر؟ گفت: رایزنی‌هایی با چند خریدار انجام شده و خریدارانی برای خرید این دو محصول وجود دارند.

در حالی که برق نیروگاه های خوی و پرند به همراه اوراق سلف نفتی در بورس انرژی پذیرفته شده است که قرار بود بورس انرژی معاملات خود را با این دو محصول در بهمن ماه آغاز کند، ولی به دلیل وجود موانع این امر محقق نشد و قرار است بورس انرژی در روز شنبه (19 اسفند ماه) فعالیت خود را با کالای ذغال سنگ و کالای قطران برای معامله در بازار فیزیکی آغاز کند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی